Hoofdsponsor

1/78 Smit(wijs) London

Status
Niet open voor verdere reacties.
Michel,ligt het in de bedoeling om dit achterdek te verven?.
Of komt er fineer overheen?.

Als je het gaat verven,zul je toch nog wel wat meer plamuur erop moeten aanbrengen.
Ik vermoed dat dit te weinig is om alles goed dekkend te gaan krijgen,als ik ervan mag uitgaan dat het natuurlijk wel strak moet gaan worden.

Ron.
 
Ron,

Het dek wordt later geschilderd in het groen.
Meer plamuur om iets dekkend te krijgen begrijp ik niet Ron. Of het je het over meer primer?

Het dek is best wel strak nu maar in een later stadium komt er nog een deel dek waar nu het achterste gat is in het dek. Dit blijft normaal toegankelijk voor RC maar ik ga deze vastlijmen. Dit zal echter pas gebeuren als de romp dicht is en de roeren geplaatst zijn. Zo kan ik de roerkoningen door de romp steken en langs binnen vastzetten. Als ik het dek daar nu al dichtmaak kan ik er niet meer aan zie je.

Na dit gat voorzien is van het stuk dek moet ik die kieren ook nog dichtplamuren dus het dek krijgt dan nog een beurtje. ;)

En als er een plekje iets minder strak is dan verweer ik het een beetje hé :laugh:
 
Ron,

Het dek wordt later geschilderd in het groen.
Meer plamuur om iets dekkend te krijgen begrijp ik niet Ron. Of het je het over meer primer?


En als er een plekje iets minder strak is dan verweer ik het een beetje hé :laugh:

Als je zuiver/nieuw hout wilt gaan schilderen/spuiten moet je de oppervlakte goed voorbereiden.
Anders zal het hout de verf als een spns blijven opzuigen en zul je ook de houtnerf en alle eventuele onvolkomenheden blijven zien.

Porienvuller,plamuur en dan primer is een hele goede werkwijze daarvoor.

En natuurlijk is het verweren een slimme werkwijze om iets realistisch weg te werken:P

Ron.
 
Poriënvuller heb ik nog nooit gebruikt, enkel primer den plamuur en weer primer enz...

Ik ga zo een poriënvuller zeker eens proberen Ron ;)
 
Update:

Ik heb het volgende onderdeel in elkaar gezet:

35_1.jpg
39_2.jpg
28_3.jpg

Het is de toegang vanaf het achterdek naar binnen toe. Bovenaan zijn drie inhammen te zien en hier gaan sleeptouwen naar binnen toe. De lieren zitten waarschijnlijk ergens binnenin.

Foto's van de ruwbouw heb ik niet want ik ben ze vergeten te maken.

Op dit onderdeel ga ik eens acrylverf proberen van Vallejo. Ik heb dit nog niet eerder gebruikt en ben benieuwd, het zal geel worden.

Ik heb bewust grijze primer gebruikt om na te gaan of de gele verf genoeg dekt of niet. Als dit goed dekt kan ik de binnenkant van de verschansing samen met het dek zelf met grijze primer behandelen. De binnenkanten van de verschansing is namelijk ook geel en anders moet ik deze apart met witte primer behandelen.

Wordt vervolgd.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Michel,

ik heb het nog even wat druk, maar heb ik even de tijd genomen om een kijkje te nemen.
Je bent goed bezig hoor neem gerust je tijd.
En niet vergeten er op tijd wat foto's bij te plakken!!!
 
Dat ziet er goed uit.

Je werkt heel netjes dat is goed. En ook de enige manier. Wel een kleine tip. De deuren die je gemaakt hebt zou ik wel vervangen. Deze zitten denk ik in de kit bij geleverd. Dus absoluut niet jou werk. Maar wel heel erg dik. Bekijk deze dikte eens op werkelijke schaal. Hoe dik is die deur dan?

Even investeren in ander materiaal als dunner triplex/mulitieplex of styreenplaat zou goed zijn en niet zo heel duur hoor. Maar je kunt ook investeren in tijd. Dus de duren die geleverd zijn in de kit afvlakken. Met andere woorden dunner maken doormiddel van schuren en of vijlen. De kunst hier is blijven kijken naar de schaal effecten.

Ik hoop je hiermee alleen weer een beetje te helpen. Dit is niet bedoeld om jou af te kraken of wat dan ook. Gewoon lekker blijven bouwen. ;)
 
Bedankt John.

Rik, wat je zegt is inderdaad juist en ik heb hier ook aan gedacht. Ik was van zin om de triplex deurtjes dunner te maken. Nu is het zo dat deze deurtjes niet zo zichtbaar gaan zijn als het model af is.

Je kan ze eigenlijk bijna niet onder een schuine hoek zien en zo de dikte ervan zien en daarom heb ik deze zo gelaten.

Jij ziet ook alles hé :laugh:

Bedankt om me hierop te wijzen.
 
En ik wil je nog een beetje helpen.
Als je geel gaat gebruiken,of oranje dan kan het zijn dat je tegen een klein probleem kan oplopen.
Dit zijn namelijk "lastige kleuren"om goed dekkend te krijgen zonder dat de ondergrond of het dekkend geheel goed is.

Ik zou,in dit geval,anders i.p.v.grijze primer eerst eens flink wat witte paint eronder aanbrengen.
Zo zal het geel vlugger dekken.Althans dat is mijn ervaring met deze kleuren.

Mijn ervaring is,dat geel en oranje zeer slecht dekken,tenzij er wit onder zit.

Ron.
 
Michel, ziet er netjes uit.
Zoals Ron al aangaf loop je met geel altijd de kans dat het niet in één keer dekt, het is een zogenaamde opake (doorschijnende) kleur en werk met een schoon penseel want als er nog iets van een restant van een andere verf in zit, wordt het geel heel snel vuil.
 
goe bezig michel maar niet te veel van te voren klaar maken zou ik denken doe alles op zijn tijt stuk voor stuk, als zo een los stuk boven dek of iets anders nog een paar maanden los moet weg gezet worden kan het mischien gaan krom trekken.

maar het kan zijn dat je gewoon het bouwplan volgt en dan hoor je mij niet meer 8) doe zeker op deze manier voort dan komt het zeker in orde
 
Bedankt voor de tips ivm de gele verf Ron en Wim, ik ga eerst zo proberen en dekt het niet helemaal na 3 lagen dan ga ik in het vervolg eerst wit erop zetten. Ik wil eerst zelf eens zien of het zo lukt of niet, ik ben wat eigenwijs op dit vlak :laugh:

Dirk, ik volg inderdaad (in grote lijnen) het bouwplan. Het tweede dek komt op dit onderdeel te liggen dus dit moet ik zeker eerst plaatsen. Maar je mag je altijd laten horen ze :laugh:
 
:) haha zal ik zeker doen michel en je schiet al goed op moet ik zeggen 8)
 
Gewoon even twee foto's van het geel geverfde onderdeel. Dit was de eerste keer let Vallejo verf voor mij.
Het is een dunne verf en heb er 13 dunne lagen opgezet.
Volgende keer ga ik zeker een witte ondergrond maken ipv grijs.

36_1.jpg
40_2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat ziet er tog goed en strak uit michel. maar dat mag dan wel met 13 lagen :O
 
Ziet er idd niet slecht uit...... maar kon je dit dan eventueel niet met de airbrush doen?
 
Het ziet er zeer strak uit dat geel!
Geel is een doorschijnende kleur, dat heb je nu wel gemerkt :)
 
Zeer netjes gedaan met het penseel.
Ziet er strak uit.

Erik.
 
Bedankt jongens, wat een reacties :$ :)

Ik heb geen airbrush Dominiek en persoonlijk vind ik een schip mooier als het geschilderd is ipv gespoten.

Later komt er nog een laagje blanke lak over om een satijnglans te bekomen en zal het geel iets dieper worden van kleur.

Op naar het volgende onderdeel....
 
Hoi Michel,

Dat gele kleurtje steekt goed af!
Ik ben benieuwd naar het volgende stukje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan