Hoofdsponsor

1/12 sea king mk 48 (scratchbouw)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnzor

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
64
Beste mensen,

Ik ga hier dus ook een verslagje van mijn sea king brengen.
even kort zeggen wat het zou moeten worden. Het toestel wordt dus een sea king, meer bepaald rs01 van de BAF. Ik heb de RS01 gekozen als eerbetoon aan de eerste sea king die uit dienst werd genomen. het gaat dus om een model gemaakt vooral uit balsahout. en het zou ongeveer 2.20 meter lang moeten worden. met de rotor erbij. en het zal dus een statisch model zijn.

Maar ach lang leve de foto's

Om te beginnen: de romp
cranaval_018.jpg

DSC03128.jpg

De beginselen van de pit en de zijdeur:
DSC03585.jpg

En de staartrotor:
DSC03587.jpg

DSC03589.jpg

DSC03592.jpg

zo dat is ongeveer even kort hoe de zee koning ervoor staat. mocht je nog vragen hebben of kritiek geef ze gerust.

Grtz Stijnzor
 
Ik neem aan dat je hier lampjes of iets in gaat maken? Ik zie draadjes en kroonsteentjes. :P
Of laat je de rotor draaien met een motortje. Zou ook best leuk zijn.
Maar een model van 220 lang. Wat zal dan de breedte worden. Deze krijg je niet zomaar in een vitrine denk ik. :O
 
Stijnzor, jong!
Je pakt het ook niet bepaald klein aan zeg....
Waar heb je je bouwinfo vandaan gehaald?
 
Dag Stijnzor,

Prachtig wat je tot nu toe bereikt hebt.
Ik neem aan dat je dit model zeer fijn kan/zal detailleren, toch op deze schaal...
Ik heb ooit eens deze Seaking op schaal 1/72 gemaakt, en ik heb er nog ergens twee nieuwe liggen ook, want persoonlijk vind ik dit één van de machtigste helicopters..., en ik wil hem nog wel eens maken :8, met de bedoeling deze te integreren in mijn toekomstige treinbaan....:P

Ik volg je dus uit puur eigenbelang ;).
Want dit zal ongetwijfeld een prachtige referentie worden...

Veel suk6 met de verdere bouw van deze prachtige machine.

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
om even heel snel te reageren,

Dag rik, k'ben trouwens blij van je hier tegen te komen. Zodat ik verder naar je karel doorman kan kijken en je raceboot waarvan de naam mij even ontglipt:(
Er komen idd lampjes in maar de rotoren laat ik niet draaien aangezien alles uit elkaar kan gehaald worden.

@ExSerCo

De bouwinfo komt voornamelijk van tekeningen uit boeken, maar ook heb ik bepaalde onderdelen zelf getekend. Dit heb ik deels met de hand en deels met de pc gedaan. Ook heb ik hier de romp van een sea king liggen op schaal 1/48wat vrij handig is voor het meten. daarna gewoon maal 4 en klaar.
en voor derest heb ik een fotoalbum aangemaakt mer om en bij de 500 foto's ondertussen. deels van mezelf en deels van anderen.

@Beyond
ja idd de sea king is schitterend ik heb ook sea kings gemaakt op 1/72
zal snel enkele foto's zetten.

Afbeelding_026.jpg

DSC00125.jpg

DSC00937.jpg

maar dit is ook al weer van 3 jaar geleden dus als je vragen hebt;)
 
Zeer mooi, ik had die zwarte versie nog nooit gezien.... inderdaad een leuke optie...;)
Als de tijd komt dat ik die van mij ga maken, laat ik wel iets weten... Qua informatie en foto's en dergelijke ;)

Bedankt alvast om deze te delen.

Groeten,
Beyond
 
Een heli met een lengte van 2,20 m kom je hier ook niet alle dagen tegen.

Ik ben benieuwd naar het vervolg. ;)





Droop (die een donkerbruin vermoeden heeft dat Stijnzor een zwak heeft voor die wentelwieken :D )
 
Even offtopic. Sorry hoor.
Idd, ik ga idd alleen hier verder, alleen door een nieuwe job is het zo dat ik wat minder tijd heb. Daardoor zijn de updates wat minder. Maar we gaan door.

Je hebt trouwens erg mooie modellen staan. Die tafel, word dat eens soort van vliegveld?
 
dat ziet er inderdaat heel netjes uit.
en eens iets anders dan een houten boot :D
het is wel groot hoor maar dat maakt het net leuk voor de klijne detajs
 
Mooi project hoor dit amai, en die afgewerkte sea kings zijn gewoonweg schitterend.
 
Ik hoop zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen, maar helaas heb ik tegenwoordig nogal een druk schema.
Ik heb de afgelopen dagen het laatste staartrotorblad gemaakt en moet deze nu nog bevestigen.
daarna nog enkele kleine details en de staartrotor is klaar.

grtz stijnzor
 
Hey Stijnzor ^^,

Ik had nog niet gezien dat ge een bouwverslag van de Sea King had gestart. Geweldig dat ge dit fantastische project ook hier laat zien.

Heel indrukwekkend om een heli te scratchen, en zo'n grote schaal maakt het wel heel speciaal.

Groeten, Pascal
 
Dit project ziet er zeer veel belovend uit... Dit ga ik met aandacht volgen.
En als ik dit hier zie kan ik enkel maar mijn diepste respect betuigen. Suc6 nog met de bouw...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan