Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Saving a friend. [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28

Discussie: Saving a friend. [DONE]

Standaard Saving a friend. [DONE]

Hallo,

Hierbij mijn eerste poging tot het opbouwen van een figuurtje in figurine stijl. Het gaat hier om een figuurtje uit (vermoedelijk) een Dragon kit, Vietnam periode.
    Het gaat om een soldaat die een gewonde vriend draagt tot hij in veiligheid is om naar een hospitaal afgevoerd te worden.

Het betreft in feite een re-build, een heropbouw, van een reeds vervaardigd figuurtje. Het kreeg eerst een bad ten einde de verf te verwijderen, werd grondig afgewassen en kreeg daarna een camouflage schema over zich.
    Ik had de intentie om een "Lizard" camo pattern te gebruiken doch het gebrek aan docu liet dit niet toe. Gelukkiglijk trof ik op Wings & Wheels 2008 een dergelijke soldaat met dit patroon aan in een Vietnam re-enactors kamp en de man was bereid om een fotoshoot te doorstaan.

Hierbij enkele beelden van de man en de bijpassende camo van het figuurtje.

Ik heb de intentie om van de gezonde man een negroïde versie te maken en van de gewonde man een blanke versie. (United Colours of Vallejo ????)
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 16:06
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Goe bezig Erwin...

Maak je hem af tegen de volgende IPMS-Gent ledenvergadering?

Heligroeten,

Nick

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ziet er goed uit, moeilijke camouflage ! GUnit.

Standaard

Zeer mooi begin, Erwin.
    Ziet er inderdaad niet gemakkelijk uit...
    Maar blijven gaan, man, ben benieuwd naar het vervolg...

Grtz,
    Beyond

Standaard

Hier enkele foto's van de koppen van de figuurtjes. Ik heb de gewonde man voorzien van een verband zodat het wat realistischer zal lijken. Moet natuurlijk nog beetje bijgeverfd worden.

Banned

Standaard

Erwin,
    dat is een knappe start, zeker op deze schaal.
    Kun je misschien eens beschrijven hoe je tewerk bent gegaan en met welke verf?

Senior Lid

Standaard

Leuk onderwerp Doet me aan mijn legerdienst denken, daar moesten wij ook op die manier een "gewonde" dragen, geen lachertje, zeker omdat we ons gasmasker moesten aandoen. Deze oefening werd door ons kader "Me and my pal" genoemd.

Zeer mooi schilderwerk, ben benieuwd naar het vervolg

Groeten, Pascal

Standaard

Dat is idd een mooi stukje schilderwerk dat je hier laat zien. Ga je de bandage ook nog met bloed enzo beschilderen. Een subtiele stip rood dat door het verband heen komt of zo.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Bedankt jongens.
    Gebruikte verf voor de blanke soldaat: Vallejo Brown Sand en Basic Skin Tone
    Het schilderen gebeurd in stappen:
    1: een grondlaag, in dit geval Humbrol 1 mat grijs.
    2: laagje Brown Sand (BS)

Hierna volgt het oplichten
    3: 1/3 Basic Skin Tone (BST) en 2/3 BS
    4: 1/2 BST en 1/2 BS
    5: 2/3 BST en 1/3 BS

Pas nu het schaduwen
    6: German Camouflage Black Brown in alle gelaatstrekken.
    7: Haar in Light Rubber maar moet nog opgelicht worden.

De zwarte soldaat werd gewoon geschilderd in German Camouflage Black Brown. Oplichten door toevoeging van een beetje wit. Haar in zwart.

De figuurtjes zijn verre van af, er zullen nog enkele uurtjes werk in kruipen.
    Ik heb inderdaad de intentie om de hoofdwond een beetje te laten bloeden, kwestie van "echt" over te komen. Het verband is gemaakt uit een stukje van een papieren servet en geschilderd in zilvergrijs, kwestie van beetje bevuild over te komen.

Banned

Standaard

Bedankt voor de mooie uitleg, Erwin. Je hebt er mij een stuk mee op weg geholpen en ongetwijfeld een aantal anderen ook.

Standaard

Steeds welkom, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar ?

Standaard

Kleine update.

De hoofden staan op de lichamen en het geheel werd op een kleine basis geplaatst.
    Het is verre van af, de uitrusting moet er nog bij en de basis moet ook nog bijgewerkt worden.

wordt vervolgd.

Standaard

Waaw, camo ziet er zeer overtuigend uit...
    Like it.

Grtz,
    Beyond

Standaard

Hey Erwin,

Ja jong, ge zijt weeral goed bezig zie ik.
    Inderdaad, het lijkt me een zeer geslaagd iets aan het worden, mooi met die ondergrond erbij enzo....
    Ik kijk met veel lof uit naar het vervolg....

Standaard

Nou, nou, dat gaat goed zeg. Nu nog een beetje vervuilen. Van oorlog maken word je vies. Dan nog een beetje bloed op de mouwen, subtiel een drupje. En je hebt echt een staaltje kunst gemaakt.

Ik blijf je natuurlijk volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten