Hoofdsponsor

1/72 VW Type 93 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
....... maar persoonlijk vind ik onbeschilderd plastic altijd als plastic overkomen door de glans ervan en dat is wel weer jammer van je werk.

......

Een wash en wat matte vernis zullen hier wel verandering in brengen denk ik.....

Grtz,
Beyond
 
Je hebt daar wel een punt Ron waar ik zeker rekening met zal houden en ik denk dat Beyond ook het antwoord reeds gegeven heeft. Zal eens zien om de reeds geverfde delen met matte vernis te behandelen. De ruiten zelf mogen/moeten klaar blijven.
 
Erwin,

Dit gaat een leuke dio worden.

Groet,
Swa
 
Opnieuw een kleine update.
Ik denk dat het gebouw en de kever als afgewerkt mogen beschouwd worden.
In afwachting van het afwerken van de 3 figurines heb ik ze maar eens bij elkaar gezet.





 
Laatst bewerkt door een moderator:
Like it a lot, very nice ;)

Misschien nog enkel de zijkanten van je gebouw wat bijwerken, naar achteren toe.
Nu zie je gewoon de "dikte" van de muren, en dit verraad teveel dat het een model in plastic is....Wellicht dat een stukje plasticcard in het zwart, (of gelijk welk materiaal je verkiest), van onder tot boven deze "gap" kan dichten tot aan de achterste rand van je dio...????
Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor, ik vind het anders zeer geslaagd.

Grtz,
Beyond
 
Ik denk dat het kleine dio als afgewerkt mag beschouwd worden.
Hieronder enkele foto's. :D
Voor de geïnteresseerden: de zijkanten en achterzijde werden afgewerkt met karton. Dit verhinderd het doorkijkeffect en geeft wat meer stevigheid aan de gevel.










Eén dio af, nog twee te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als mijn mening van tel is, proficiat.
Dit is een zeer mooie dio geworden.
ApplausApplausApplausApplaus

Ik kan haast niet wachten op de volgende ;).

Grtz,
Beyond
 
Wel even een vraagje he. Hoe moet deze postwagen nu zijn bandjes op spanning houden. :laugh::laugh::laugh:

Nee hoor, grapje. Ziet er heel goed uit. Wel een kleine opmerking, misschien toch nog iets van mos of iets van blaadjes, straatvuil gebruiken. Deze straat ziet er zo schoon uit, dat je daar zo'n beetje van de grond kunt eten. :wub:

Maar nogmaals mijn complimenten.
 
Heel leuk diorama geworden hoor en de figuurtjes zien er prima uit.

Ron
 
Wel een kleine opmerking, misschien toch nog iets van mos of iets van blaadjes, straatvuil gebruiken. Deze straat ziet er zo schoon uit, dat je daar zo'n beetje van de grond kunt eten. :wub:

Dank U, Dank U allen.
Dat is een goede tip Modelengeneer en ik zal eens kijken of ik er iets kan aan doen, alhoewel ik niet zo direct een afvalberg liggen heb op 1/72. :laugh::laugh:
Kan er altijd wat stof op smijten, dat vliegt hier genoeg rond. :D
 
Dag Erwin, :)

Ja jong, ge kunt er hier ook wat komen halen, stof genoeg hier :laugh::laugh:;)
Alle gekheid op een stokje, je hebt jezelf overtroffen man, da's iets schoon geworden zulle :laugh:;)
 
Een wegwaaiende krant, dàt zou wat zijn ! Als jij het niet doet, doe ik't binnenkort ! GUnit.
 
Maar als die krant weg waait dan zie hem toch niet meer :P

Ron

Nee Ron, ik zei :"een wegwaaiende krant", die is dus bezig met weg te waaien, nog op het diorama.:P Een weggewaaide krant zou daarentegen wel 'ns buiten het diorama kunnen liggen.:P

GUnit, neerlandicus.:nowink::nowink::nowink:
 
Ik heb een week-end Rijn-Moesel achter de rug en ik heb me daar nu toch een déja-vu gehad van jewelste. :wacko:
Tijdens een rondvaart op de Rijn leek het mij alsof ik door enkele modelbouw catalogi aan het varen was van merken als Märklin, Pola, Preiser, Faller en noem maar op. De items welke deze merken uitbrengen zijn zo herkenbaar in het echt, je acht het niet voor mogelijk.
Maar wat mij het meeste opviel was het spoorwegstation in Rudesheim. Je moet het eens vergelijken met de achtergrond welke ik gebruikt heb in mijn Reichspost diorama. :ohmy:











 
Laatst bewerkt door een moderator:
Man man, die kunnen daar snel bouwen zeg :ohmy:
Je diorama is nog maar pas af, of ze hebben het al nagebouwd in 1/1
:laugh::laugh::laugh:

;)
Beyond
 
Vandaag gestart met de bouw van het diorama waar de VW ambulance op moet komen.
Hier al een zicht op de losse stukken welke uiteindelijk de ingang van het ziekenhuis gaan vormen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jonge je wilt niet weten wat voor onderzoek deze merken doen op de bouwpakketten die zij maken. Echt op schaal hoor. Dat staat er ook niet voor niets bij. Deze gebouwen zijn helemaal opgemeten zelfs. De treinen mannen van de spoormodelbouw. Dat zijn echt schaal liefhebbers tot aan de puntjes toe. Dat zal zo'n leverancier echt moeten waarmaken.

Meestal ken je dit soort huisjes van de spoormodelbouw die in elkaar geplakt zijn, maar moet je ze eens zien als deze echt helemaal geschilderd zijn met alles er op en aan. Dan kun je het verschil niet zien tussen een foto en het echte werk.
 
Knap dat iemand zo'n kits aanschaft om er dio's mee te maken, ik ben zeer benieuwd naar dit resultaat. GUnit.
 
Hier zijn we (eindelijk) terug met een kleine update.
De bouw van het dio met het hospitaal is begonnen. De stukken werden opgekuist en voorzien van een grondlaag om vervolgens enkele lagen verf te krijgen. :)
De Kever werd ook herspoten naar een iets blekere zandkleur als basis.





Nu maar hopen dat we nog wat modelbouwtijd krijgen in de drukke dagen die we voor de boeg hebben (communiefeest, lang WE en de lang naar uitgekeken Normandië trip)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan