Hoofdsponsor

1/72 Ka-58 "Black Ghost" [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Als snel tussendoortje om wat werk af te krijgen, stel ik jullie de Ka-58 Black Ghost voor :|

De Black ghost is een verdere ontwikkeling van de Ka-50 'Hokum' en is een Russisch antwoord op de Amerikaanse Stealth Helicopter.

De 'Ghost' zou uiteindelijk dienst moeten doen als Stealth aanvalshelicopter die in staat is om zowel grond als luchtdoelen uit te schakelen.

Typisch voor Kamov is het gebruik van contra roterende rotors, waardoor de nood aan een hekrotor ontbreekt:wub: rare jongens die Russen :tongue:

Anyway, hier zijn een aantal foto's :

De doos :

2_Doos.jpg

Inhoud : 4 zwarte sprues, tamelijk dik gegoten maar zeer fijn gedetailleerd :

1_sprue04.jpg

1_sprue03.jpg

1_sprue02.jpg

1_sprue01.jpg

Gezien dit een echt 'shake and bake' model wordt heb ik geen tussenstand foto's genomen. Er is geen enkele aanpassing gedaan en/of verbetering, maar zo in elkaar gelijmd. Enige optie was om de wielen in of uit te trekken.

Gezien ik de speciale lijn van deze Ghost wou houden heb ik ervoor gekozen de wielen dus in te trekken.

En zo ziet deze er dus uit :

2_rechts.jpg

1_boven.jpg

2_linksboven.jpg

De enige aanpassingen die gedaan werden zijn het opvullen van de naden aan de wielkappen, deze pasten voor geen meter :8

1_onder.jpg

Voila, dat was ie voor vandaag, nu nog even denken over de kleurtjes, want zwart is nogal zwart 8)
 
Ik heb het al eens geschreven, een maf ding. Toch heeft het wel wat.

Mijn sugestie voor de kleur is toch wel de camo die je op de doos ziet. Zwart is idd niet zo heel erg mooi.
 
Sjieke dinges, die kamov Geert.

Die contra roterende rotors, zoals jij ze beschrijft noemen eigenlijk een coaxiaalrotor O-oO.

En zo raar is da nu ook weer niet, want dergelijk systeem is vele beter dan het werken met een hekrotor. De Westerse helibouwers hebben zich nooit aan dit systeem gewaagd...

Waarom coaxiaal beter is? Awel, aangezien er geen hekrotor is gaat er nada motorvermogen verloren via dat ding. Alle vermogen is beschikbaar voor lift en translatie :tongue:

Heligroeten,

Nick
 
Waarom coaxiaal beter is? Awel, aangezien er geen hekrotor is gaat er nada motorvermogen verloren via dat ding. Alle vermogen is beschikbaar voor lift en translatie :tongue:

Heligroeten,

Nick

Akkoord... maar, is de voornaamste eigenschap van een coaxiaal niet z'n ingebouwde stabiliteit ? Dit is een gevechtsheli, die word verondersteld z'n mannetje te kunnen staan in een air-to-air combat, is ingebouwde stabiliteit dan niet net een minpunt ?
Tenslotte is het niet voor niets dat de F4 Phantom zowat de eerste en meteen ook laatste gevechtstoestel geweest is die niet voorzien was om het tegen een tegenstander op te nemen in een close combat (dog-fight).
 
Klein maar fijn en ik zou ook niet gaan voor een volledige zwarte hoor.
Geef hem aar een mooi camo kleurtje.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan