Hoofdsponsor

1/35 "Dicker Max" (Trumpeter) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie

V.I.P.
Registered
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
728
Zo, eindelijk aan begonnen (ligt al sinds de beurs van Wilrijk op de kast)

Het zie er een zeer volledige, nette doos uit, alhoewel ik hier en daar toch wat "flash" zie.

Wat vind ik binnenin?
Allereerst een hele boel sprues:


Een beetje PE, een heel klein velletje met decals en een metalen towcable:


Een stel rubberen laarzen euh, tracks:


Acht (ja, acht) sprues met een soort van Magic Links:


Een zeer duidelijke en uitgebreide bouwbeschrijving en een kleurenvoorbeeld voor de schilderwerken:



Aan de slag dan maar.

Om te starten wat wieltjes in elkaar plakken.
Man, man wat zitten er hier veel onder.
Nou, eigenlijk niet ZO veel, maar meneer Trompetteraar vind het nodig om alle wieltjes uit minstens drie onderdelen te maken.

Ook al ineens de eerste stukjes PE nodig...Niks moeilijk om mee te beginnen, enkel uitknippen, schuren en plakken:




Tweede stapje, nog meer wielen, zodat ik uiteindelijk met dit op tafel zit:


Op de covers van de overbrenging vooraan (het zal wel een naam hebben, maar ja) vind onze vriend de kitmaker het leuk om deze kleine stukjes:

Maar dan 38 keer, appart op de sprue te zetten.
Zij moeten hierop geplakt worden:

En daar ben je toch even zoet mee.

Resultaat van een aantal uurtjes werk:



Op naar de volgende, maar vermits ik met nog veel meer bezig ben, kan dat wel enkele dagen duren.
Geef ondertussen gerust jullie ongezouten mening over mijn exploten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Koekie, dat is een hoop plastic dat je daar in de doos had zitten.
Ik zal dit topic zeker volgen, want een Trumpeter heb ik nog nooit gebouwd, én als ik dan zie met wat voor pietluttige prutserige onderdeeltjes ze voor de dag komen !!!
Gelukkig heb je dat reeds netjes opgelost, en ziet de bouw van de wielen er heel goed uit. Wel heel knap vind ik die messing wieltoevoegingen op de idlers.
Succes !
 
Mooie start en veel geduld.....
You've got my attention!
 
T'ziet er al heel knap uit Koekie,;);) misschien wat voorbarig, maar ga je een aluminium loop gebruiken voor deze kit,
Grtz,
Stalin;)
 
Wel Kookie,
Ik heb ook nog nooit een Trumpeter ineen gestoken, maar het ziet er een degelijke kit uit....
Lekker veel prutswerk ;)
Ben eens benieuwd naar de kwaliteit van de link per link tracks...

Anders ben je, zo te zien, goed begonnen.

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ik voel een zeker, ongemakkelijk, zenuwachtig gevoel opkomen als ik zie dat er een paar superbouwers meevolgen.
Dan kan ik echt niet anders dan nog meer m'n best doen om alles tot in de puntjes in orde te krijgen. :huh:

@ Stalin: Ik was dat eigenlijk niet van plan, maar aangezien ik volgend weekend naar de beurs in Hoboken trek, kan ik daar wel iets op de kop tikken. (misschien nog wel meer dan alleen een loop)
 
Ik voel een zeker, ongemakkelijk, zenuwachtig gevoel opkomen als ik zie dat er een paar superbouwers meevolgen.
Dan kan ik echt niet anders dan nog meer m'n best doen om alles tot in de puntjes in orde te krijgen. :huh:

Neem het van mij aan, dit heeft meer voordelen dan nadelen ;)
Deze mannen kunnen deftige feedback geven waar nodig, en dat is altijd welkom... ;)

Grtz,
Beyond
 
Ziet er inderdaad prachtige kit uit.
Deze bouw zal ik dan ook van dichtbij volgen :)

Succes
 
Dat is een heftige kit.

Trumpeteer doet ook vaak heel veel onderdelen extra in de kit. Deze zijn vaak voor een ander model dat je dan ook kan bouwen. Dat is natuurlijk erg leuk, maar door onderdelen te maken die je ook aan een stuk kunt gieten is het als een soort van upgrade. Hierdoor lijkt het vaak in de winkel aantrekkelijker om juist dat model aan te schaffen. Dit omdat je meestal de dozen na gaat op moeilijkheidsgraad en dat word onderbewust gemeten aan het aantal onderdelen. Kijk zelf maar eens als je in de winkel staat om een model uit te kiezen als je iets meer ervaring hebt. Hier speelt Trumpeteer erg op in. Maar zo ook Revell. Die heeft de skilllevel. Zie maar eens, gemeten aan het aantal onderdelen.

Maar je hebt hier een mooie kit. Ik ben wel heel benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Dat ziet er zeer verzorgd uit wat je tot nu toe in elkaar heb gezet Koekie.

En het kleurenschema van de de bouw instructies vind ik wel gelaagd met de keuze`s uit grijs of grijs :D

Ron
 
Ik ben er nog, hoor.

Ik hou me eigenlijk met veel te veel dingen tegelijk bezig, en dan krijg je dit he...

Anyway, een kleine update van Trompetteman z'n dikke max.

Er zijn alweer weinig zaken op te merken, de onderdelen passen goed en de flash is bijna onbestaande.

Dus zal dit een update zijn met meer foto's dan uitleg.

Het achterpaneel met reservewiel:


De luiken (ik ben nog niet zeker of ik ze open of dicht ga monteren:


Nog een detailke van het achterpaneel:


De binnenkant had wel wat vulwerk nodig:


Het paneel gemonteerd:


Dan komt de ophanging aan de beurt.
Een boel kleine stukjes (dit moet 8x gemaakt worden):



En dit is het voorlopige resultaat:


Ondertussen heb ik de wielen in de primer gezet, want die ga ik afzonderlijk verven en daarna monteren. (kwestie van overal een beetje aan te kunnen)


Op de beurs in Hoboken heb ik mijzelf getracteert op een alu loop, wat messing munitie en een setje tracks van Modelkasten.


Er bestaat een uitgebreide update-set van Trumpeter zelf, maar na het lezen van enkele bouwverslagen op het net heb ik besloten om die niet te gebruiken (er zou eigenlijk maar ongeveer de helft bruikbaar zijn)

Voila, dat is het voor het moment.
Hopelijk komt de volgende iets sneller...Tot dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al veelbelovend uit, Koekie.
Die alu loop en munitie zien er een mooie upgrade uit.
Die tracks weet ik niet, nog niet zelf gemaakt...
Wat update sets van de merken zelf betreft, deze zijn meestal zeer basic, het is (volgens mijn bescheiden mening) toch beter om een update van een ander merk aan te schaffen, deze zijn meestal uitgebreider en beter...
Maar elk moet in zijn eigen bord kijken, hé ;)

Ben benieuwd naar meer...
Niet te lang wachten hé ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Koekie,

Ziet er inderdaad schoon uit, laat je maar eens goed gaan....
 
Ja, dat zit allemaal wel snor.
Ik hoop stiekem dat de kwaliteit van mijn BR52 (ook Trumpeter) ook zo goed zal.
 
Even tussendoor de "speciallekes" showen.

De alu-loop:


Zelfs voorzien van "trekken":


Dryfit:


De prachtige hulzen en granaten in messing:


En dan die tracks, ik hoop dat alles werkt zoals het zou moeten.
Op het net las ik enkele positieve reacties, dus ik ben er wel wat gerust in.
Maar als je het doosje opent krijg je het toch wat benauwd...
Met een paar fotootjes word een en ander duidelijk:


Doe deze maal veel, en je krijgt dit:


De eigenlijke tracks, zo'n 220 stuks:



En nog wat spul:


Uiteindelijk is het monteren precies niet zo'n probleem, er zit een hulpstukje in de doos:


Daar leg je de tracks op:


En dan die kleine frutseltjes erin vastlijmen:


Als alles droog is, de overtollige stukken wegknippen en presto: werkende tracks voor enen Dicker Max.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie uitleg van de tracks, Koekie.
Beetje hetzelfde systeem van mijn eerste tracks van Friulmodel die ik gemaakt heb voor mijn King Tiger...
Behalve dan dat het koperdraad is die deze stukjes samenhoudt, ipv die "tapjes" ;)

Prachtige loop trouwens, zeer gedetailleerd....

Grtz,
Beyond
 
En ik maar denken dat scratsch scheepsbouwers een draadje los hadden in de bovenkamer. :D:D:D

Nee, hoor. Zeer mooi en ontzettend goed qua detail. Maar stukje bij stukje komen die tracs ook wel in elkaar toch.
 
He Koekie,
ik zie dat je op de goede weg bent, :8:8de loop in alu en tracks van modelkasten,
ammo en zeker nog wat PE ? ,:wacko::wacko:daar ben je een tijde zoet mee, maar t'resultaat zal er ook zijn
ik blijf de vorderingen wel volgen:D:D
 
Hey Kookie,

Tot zover al een knap stuk werk, ik zal de bouw dan ook zeker gaan volgen.
Met je keuze van upgrades wordt het helemaal kompleet.

Keep on building.

Groeten,
Swa
 
Sterkte mate, stukjes genoeg ! Maar ik weet uit ervaring dat dit de knapste werkjes voor resultaat geeft. GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan