Hoofdsponsor

1/35 "Dicker Max" (Trumpeter) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie hebben er blijkbaar meer vertrouwen in dan ikzelf.
Momenteel is m'n probleem dat ik met veel te veel zaken bezig ben.

Zo is er een Macedonisch legertje van ong 150 man, dat ik aan het schilderen ben, mijn Babylon 5 schepen zijn ook nog niet allemaal klaar, Er ligt nog een figuur of 20 voor m'n Warmachines Cryx, het volledige Warmachines legertje voor m'n zoontje, en tenslotte hebben ze me in onze club zover gekregen dat ik een legertje WO1 Oostenrijkers van ong 60 man ga aanschaffen op de wargamesbeurs in Londen, dit weekend.
En waarschijnlijk zullen die tegelijkertijd het gezelschap krijgen van een vijandig leger, waarvan ik de nationaliteit nog niet weet.

Bovenop dit moet biebie nog af en toe gaan werken, en alleenstaande man zijnde, ook nog eens voor de was en de plas zorgen.

Gelukkig ben ik tevreden met een vijftal uurtjes slaap per dag.8)

Het ergste is eigenlijk dat ik dit forum ontdekte, waardoor mijn goesting om vanalles te bouwen en te schilderen constant word aangewakkerd.

Als ik de kunsten van oa GUnit en Stalin enz. zie, dan krijg ik zin om ook meteen aan zulke projecten te beginnen.

Ben ik hier alleen in, of is dit algemeen bij de modelbouwers?

Btw, bedankt voor de aandacht.
 
Als ik de kunsten van oa GUnit en Stalin enz. zie, dan krijg ik zin om ook meteen aan zulke projecten te beginnen.

Ben ik hier alleen in, of is dit algemeen bij de modelbouwers?

Neen, Koekie, ik wil ook altijd maar andere dingen gaan proberen door alles wat ik hier zie. Dingen waaraan ik nooit had gedacht, zoals een oorlogsvliegtuig bv.....
 
Hé Koekie,

Je bent niet alleen hoor, er zijn er nog die aangestoken worden door dit forum om meer en meer te willen uitproberen :ph34r:
Maar ik heb mezelf voorgenomen om niet teveel hooi op mijn vork te nemen, en daarom heb ik mij ingeschreven voor de groepsbouw, zodat ik een deadline heb (hoewel ik niet zeker ben deze te zullen halen :wacko:), maar door de groepsbouw ben ik momenteel wel maar met één project bezig die ik wil afwerken...
Dus het forum heeft ook goede invloeden ;)

Keep up modelling, en vergeet niet alles te delen door middel van foto's ;);)

Grtz,
Beyond
 
Hoi Koekie, pas nu de topic aan het volgen. :$
Interessant object en ik ben zeker geïnteresseerd in het maken van die Modelkasten tracks; heb er hier een paar liggen voor Pz IV en Tiger.

Wat dat bouwen betreft ben je niet alleen man. Ik moet mij ook altijd inhouden om niet aan andere projecten te beginnen. En als je dan op de koop toe ook nog eens veel modellen in stock hebt, is het nog erger nietwaar. :8

Maar je bent goed bezig, doe zo verder.
 
Allee vooruit, als jullie het de moeite vinden, doen we verder.:D
Een kleine update vandaag, wegens met andere zaken bezig (wat schilderwerk aan de Macedoniers en Full Thrust schepen en een bezoek aan de wargamersbeurs Salute)

Zo, de wielen worden afgewerkt voor ze gemonteerd worden.
Primer erop:


Basecoat:


En een (olieverf) wash:


Als die laatste droog is worden ze verder "geweathered" (drybrushen, chippen en pigmenten)

Ondertussen begonnen aan de motor:


Jammer dat er van het volledige motorcompartiment niet veel te zien is, maar ik zoek wel een manier om dat (gedeeltelijk) op te lossen.

That's all for today folks...

Ik zei het al: een korte update.

Laters:wub:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Koekie,

Ziet er allemaal heel mooi uit :) Misschien kunt ge die L-vormige pennetjes (te zien op deze foto, aan de voorkant van het "chassis") eraf zagen, de gaatjes uitboren en de pennetjes vervangen door koperdraad ? Gaat er volgens mij veel beter uitzien.

1_Stap_2__11_.jpg


Het ergste is eigenlijk dat ik dit forum ontdekte, waardoor mijn goesting om vanalles te bouwen en te schilderen constant word aangewakkerd.

Dat klinkt mij heel bekend in de oren :$ :laugh: :laugh:

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, Ben nog eens aan bouwen toegekomen.
Allereerst de raad van Pascal opgevolgd:



En nog wat werk verricht aan het drivers compartment (dacht eerst dat het de motor was, maar niet dus)


Daar moet nog wel wat aan gebeuren, maar ik had weinig of geen referentiemateriaal.

Ondertussen wat leuke pics in handen gekregen via Erwin (waarvoor dank), en dan kunnen we weer verder.

Ik werk ondertussen m'n tracks verder af, maar dat is zo'n werkje dat je in stukjes en beetjes moet doen of je word er gek van.

That's it for now.
Ik hoop dat ik snel een volgende update kan posten, maar er staat in dit forum zoveel leuks te lezen, dat de bouwtijd moet ingekort worden.

Groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Koekie,

de "borgpen" aanpassing is echt een verbetering.
En als je echt wilt gaan upgraden? De zaak niet overhaasten en op zoek naar het juiste referentie materiaal. Je zult zien dat deze inspanning zich echt beloont.

Ik kijk weer uit naar de volgende.

Groeten,
Swa
 
Zeer nette bouw, Koekie.
Kleine details, zoals die borgpen, vervangen/veranderen, zullen een meerwaarde geven aan je model.
En zoals Swa aanraadt, goed referentiemateriaal is een goede start... (wel niet altijd gemakkelijk te vinden :(, ik kan er van meepraten....)
En je hebt wel degelijk een deel van de motor gemaakt ;)....
Ben ook benieuwd naar een foto van je tracks (of van wat je momenteel al gemaakt hebt...), op de foto's ervan die je gepost hebt lijkt het alsof er nog wat restjes van de sprue aanhangen ? Maar misschien zie je dit niet als je de tracks gemaakt hebt ??

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Het is maar hoe je het bekijkt, de motor zit eigenlijk achter dit stuk, wat volgens mij de transmissie is (de boite).
Links en rechts zie je ook de remmen en de aandrijfassen.
In ditzelfde gedeelte zitten ook al de radio's, en dus ook de radio operator.

Ziet er krap uit.
 
Yep dat is de transmissie.

Maar het gaat er goed uit zien in ieder geval.

Gelukkig heb ik niet het probleem dat ik alles wil bouwen wat ik hier ziet en ik hou het wel bij mijn wagens, enkele millitaire dingetjes die nog gebouwd moeten worden, wat S-F, figuuurtje met zijn tijd en dat is het wel zo`n beetje :huh: oja soms een motorfiets :P

Ron
 
Hier zijn we nog eens met een kleine update.
Heb een kleine aanpassing gemaakt, want het originele stuk was niet echt mooi gegoten.
Simpel stukje messing en wat plasticcard:


M'n twee volgende stukjes PE lukten ook lekker.
Ik ben maar al te blij dat de PE in deze kit redelijk simpel is, zo kan ik er langzaamaan mee leren werken:


Ik gebruikte een 2mm boortje om deze stukjes rond te plooien, en het resultaat zie je hier:


Twee stuks maken en dan op hun plaats:


Het "drivers compartiment" moet ik volledig afwerken alvorens in de hull in te bouwen.

Beginnen met een grijze primer:


En dan wat improviseren.
Op verschillende foto's is te zien dat bijna alles in het wit (of heel licht grijs) is uitgevoerd.
Op andere zijn er dan weer onderdelen in het grijs en zelfs zwart.
Ik ging voor de laatste omdat het er anders nogal saai uitziet.

Ik kon hier wat experimenteren met pigmenten en chippen en zo, want uiteindelijk zie je er bijna niks meer van, eens de hull dicht is.

Dit is wat ik er van maakte:


Tussen "de soep en de patatten" ook nog een stukje van de tracks in mekaar geprutst.

Volgende keer denk ik toch over Friul tracks te gebruiken.
De prijs is ongeveer hetzelfde, maar naar mijn gevoel zijn ze sterker.
Als er iemand ervaring mee heeft, laat maar weten.
In ieder geval zijn de Modelkasten heel fragiel.

Hier zie je hoe flexibel ze wel zijn (da's dan weer heel mooi)


Zo, we kunnen weer wat verder.
Ik verwacht nu wel wat kritiek, dus hou jullie niet in...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dik resultaat, alleen lijkt het wel of je hier en daar door de verf heen gegaan bent. Kan ook aan mij liggen hoor, ben net wakker :$
 
Ik vind het een geslaagd interieur.
En zoals je zelf zegt, er zal niet veel meer van te zien zijn...

Wat die tracks betreft, ik heb deze van modelkasten nog niet gebruikt (heb er hier wel liggen voor een 251), maar zelf geef ik toch liever 5 neuro's meer uit voor Friuls.
Ben er "weg" van. Makkelijk ineen te steken, mooi gedetailleerd, zakken uit zichzelf mooi door, en misschien wel ietje steviger...

Maar doe nu maar verder met je dikkie, ben benieuwd naar het vervolg ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik moet toch wat meer in dit gedeelte van het forum komen kijken: schitterend gewoon. Commentaar geven kan ik niet, want hier heb ik echt nul de ballen verstand van.
 
Iemand die weet dat het interieur perfect dé testbasis kan zijn voor het opkrikken van de skills ! En het gaat je heel goed af, ik hou van de kleuren die je onderling gecombineerd hebt, ze passen mooi bij mekaar en het is niet schreeuwerig. Misschien je chips iets verfijnen ? Maar da's dan ook het enige wat ik hier op kan zeggen. Sterk bezig dus ! GUnit.
 
Twee stuks maken en dan op hun plaats:

Wel de volgende keer de gietnaden wegschuren he ;)

Maar je wheathering ziet er goed uit en zoals Gunit al aangaf, je chips (paprika of naturel) iets fijner houden.

Fruil tracks zijn steviger maar Modelkasten zijn mooier maar als je ze dicht smeer met modder (wat 99% in het echt is) zie je er niets van terug en dan zijn zelfs de standaard kit tracks nog goed genoeg.

Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de opmerkingen, ik probeer ze ten goede te gebruiken.
Ben ondertussen iets verder met Max.
Het afgewerkte drivers compartiment is op z'n plaats gezet en dit zie je er nog van:


Niet veel meer dus...
En dan moeten eigenlijk de drie luiken ook nog dicht, maar ik laat er toch een open staan.
Dan moest ik wel een kleine ingreep toepassen:


Een van de twee kleinere luiken doe ik ook nog dicht en de andere word open gezet.
De scharnier is daarom losgesneden, zoals je hier kan zien:


Nog een paar spatborden geplaatst:


En dan kwam de bovenbouw in zicht, met het interieur en het kanon zelf.
De start van het interieur met een paar stukjes PE:


Verder ben ik nog niet, maar volgende keer werken we aan het schiettuig van onze Max.
Ik ben zelf benieuwd, want hier heb ik een aluminium loopje voor aangeschaft, en ik hoop dat dit past zoals het hoort.
We zullen zien.

Btw, de tracks zijn ook helemaal af! (phew)

Later...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig die scrach bewerkingen, ziet er goed uit, alleen bij de laatste foto kun je giet cirkels nog zien op de achterkant van de stoel, die zal je waarschijnlijk nog weg schuren of bewerken met putty.

We blijven het volgen, succes verder ;)
 
Hey Koekie,

Ziet er deftig uit, enkel de gietnaden en sinkmarks in de gaten houden.

Groet,
Swa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan