Hoofdsponsor

1/32 EC 725 Caracal

Status
Niet open voor verdere reacties.
EC-725 Caracal 1/32

Zoals te lezen was in het topic voorbereidingen vondt ik het nu stilaan tijd om er een begin aan te maken.
Het zal geen gemakelijke klus worden maar ga me er toch aan wagen.
Dit is het gene wat ik graag zou hebben eens hij klaar is:$
1_1366516.jpg
Wat hebben we er zoal voor nodig.
Ik heb gekozen voor een gemakelijke oplossing voor de romp te verlengen door middel van een donor kit(alles zal later wel duidelijk worden)
De kits.
1_DSC_0794.jpg
1_DSC_0795.jpg
De inhoud van één van de twee dozen.
1_DSC_0796.jpg
1_DSC_0797.jpg
1_DSC_0798.jpg
Natuurlijk hebben we nog wat plastic card,strips en magic sculp nodig(niet alles staat op de foto)
1_DSC_0791.jpg
Natuurlijk kunnen we niet beginnen zonder het nodige referentie matriaal dat onder andere bestaat uit tekeningen op de juiste schaal.
(Er ligt een euro op voor de grote weer te geven)
1_DSC_0792.jpg
1_DSC_0793.jpg
En nog een cd-rom met detail fotos.
1_77261_0.jpg
Dus daar ga ik het proberen gedaan te krijgen.
Er gaat een begonnen worden aan de staartboom.
(er gaat ondertussen ook nog gewerkt worden aan de pave low)

Mark(die zich af vraagt waar hij nu weer aan begint):unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben wel geen helicopterbouwer maar het ziet er een heel mooi project uit en zal het toch wel proberen te volgen en het zal wel een mooi eindresultaat opleveren.
 
Zoals beschreven ziet dit er als een flink werkje uit. En dat is natuurlijk weer iets om te volgen.

Maar ik heb als mod wel een vraagje. Wil je het eerste topic niet hierheen verplaatst hebben? Dan kan dit daar weer achter geplaatst worden zodat het allemaal netjes bij elkaar blijft.
 
@modelengeneer.
Voor mij is dat in orde hoor om de twee topics te samen te voegen.
Bedankt alvast(had er zelf nog niet aan gedacht).

Mark
 
Er is een klein begin gemaakt aan dit project.
Er is voor een keer niet begonnen aan de pit maar aan de staart boom.
De kit zelf dateerd van 1981:ohmy: en is er aan te zien ook.
Maar er moet genoeg veranderd worden dus gaat dit geen probleem geven.

Er zijn nog maar drie onderdelen gelijmd,al de details zijn weg geschuurd om plaats te maken om nieuwe aan te brengen.
De pannellines waren overbodig aangezien ik er geen terug vindt op de fotos.

De achterkant van de staart is ondertussen met een mm of 4 verlengt en de vorm wat aangepast met magic sculp.

Al het geen wat niet groen ziet zijn de aanpassingen die tot hier toe gebeurt zijn.
1_DSC_0813.jpg
De gaten die voorzien zijn in de orginele kit zijn ook opgevuld omdat de EC-725 deze niet heeft.

Zoals jullie zelf kunnen zien is dit een héél klein stapje.
Ik ga kijken of ik morgen de staart kan bij schuren.

Mark(ske)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zal ik zeker volgen, niet alleen dateert die kit uit 1981, maar kijk eens goed op de sprues waar ie gemaakt is ? D'er staat zekers niet op "Made in Germany", maar wel "Made in China", dat herinner ik me heel goed, omdat dit de eerste Revell kit was die ik bouwde na een afwezigheid van ongeveer 10 jaar, ik sloeg bijna achterover, want ik dacht nog steeds dat alles wat Revell was, uit Duitsland kwam.... maar jah, da's ook alweer zo'n 15 jaar geleden.
 
Wordt een serieus project Mark ^^

Zit de verlenging tussen de cockpit en de "grote deur" aan de zijkanten ?

Veel plezier en succes :)

Mooi verhaal : "Made in China, sold by Revell Germany, assembled and improved by Markske from Belgium" :)

Groeten, Pascal
 
Hier is een bouwverslag van iemand die een gelijkaardig project aan het bouwen is. Het is wel een oud verslag en helaas geen updates meer sinds december 2008 :unsure: : 1/32 EC-725 CARACAL - Forward Landing gear bay - 12/21/2008 - ARC Air Discussion Forums

En hier staat een "how-to" hoe ge klinknagels kunt maken (ook "opliggende") : Riveting scale models - Part 1: tools

Ik denk dat ge ook wel zo'n tandwieltje kunt gebruiken, zie mijn bouwverslag van America (mijn allereerste houtbouw).

Groeten, Pascal
 
@Pascal
Bedankt voor de link en inderdaad jammer dat er geen updates meer zijn.
Ik zal zien dat ik hem afkrijg.

En inderdaad er zit een stuk verlenging tussen de pit en de schuifdeuren maar ook de staart is verlengd dit heeft ook zijn gevolgen voor de hoofd rotor deze is in diameter ook groter dan de normale puma die in de doos zit.

De EC-735 heeft een vijfbladige hoofd rotor en de Puma maar vier.
Dat ga ik ook even moeten bekijken hoe we dit juist gaan doen maar heb al een ideetje.

Mark
 
Ik heb vandaag nog wat verder kunnen doen en heb de kielvin gemaakt.
1_DSC_0814.jpg

Ben niet helemaal te vreden ze is eigenlijk een mm of 2 te kort.
Dus gaan we er een nieuwe maken vrees ik of een klein stukje aan lijmen.
De verlenging heb ik al deels bij geschuurd en terug wat geplamuurd om alle oneffenheden weg te krijgen(nog een paar te gaan)

Het schuurpapier gaat er redelijk goed door en de plamuur ook heb ik de indruk.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een uurtje kunnen werken:$
Niet veel kunnen doen maar heb terug een paar verstevegings paten kunnen maken en plaatsen.
1_DSC_0849.jpg

Ik hoop morgen meer te kunnen doen.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk tijd vor een kleine update.
Ik heb nog wat verder gedaan aan de staart boom de kielvin is ondertussen bevestigd en aan de andere zijde ook een beetje detail bij gevoegd(nog veel meer te komen ;) )
1_DSC_0904.jpg
Ondertussen ook al wat werk begonnen aan de romp van dit toestel.
Er is een deel afgezaagd net dat stuk waar de pit komt,dit om de verlenging te bekomen.
Ook al het detail is al van één zijde geschuurd en zal later opnieuw worden aangebracht eens ik de ramen en andere zaken op hun plaats heb gekregen.
1_DSC_0905.jpg

Van de andere kit heb ik een deel van de neus sectie verwijderd en deze gaat aan de andere romp bevestigd worden.
De neus sectie moet nog we wat worden ingekort om op de juiste afmeting te geraken.
1_DSC_0906.jpg

Zo dat was het voor deze update.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
K'ben benieuwd naar t'vervolg hiervan
jou kennende zal het wel heel knap worden Marc.
 
Weer wat verder kunnen doen(heb de laatste tijd een beetje weinig vrije tijd:(
Heb de staartboom verlengt en al deels bijgewerkt met magic sculp.
Nu moet ik wachten tot deze droog is om te kunnen schuren en verder af te werken.
1_DSC_0925.jpg
Vooraan kun je net nog een stukje zien van de donor kit.
Ondertussen ben ik al begonnen aan de wielbakken ook maar daar komen later fotos van.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt raar, maar ik heb geen flauw idee waar je mee bezig bent. Ik heb simpelweg geen verstand van deze beestjes. ;)

Maar zoals ik het allemaal zie, lijkt het wel scratschbouw. Dus rijst mij de vraag waarom je deze niet helemaal schratsch bouwt. Lijkt mij toch wel goed te doen als ik dit zo zie. :laugh:
 
Hey Mark,

Dat zijn serieuze operaties wat je hier doorvoert. :O

Ik heb er toch alle vertrouwen in dat je alles tot een goed einde zal gaan brengen.

Hoef ik nog te zeggen dat ik uitkijk naar het vervolg?



Droop
 
@modelengeneer.
Dat kopmt wel eens hij verder klaar is hoor en hem helemaal scrath maken zag ik echt niet zitten.
Vind het zo al zot genoeg.

@Droop
Inderdaad het is een seriueze operatie verschiet er zelf eigenlijk van.
Maar zoals je zegt het zal wel tot een goed einde komen wanneer weet ik nog niet.

Ik ben daarstraks nog wat aan het surfen geweest en heb nog wat PE gevonden dat ik wel eens voor deze heli zou kunnen gebruiken.
Het is wel nietvoor deze voorzien maar ja het gaat me wel een heel stuk verder helpen.
zal er een foto vn plaatsen eens in men bezit.

Mark
 
Met grote bewondering volgen we hier deze schitterende make-over.

Heligroeten,

Nick
 
Even een mondelinge update.
Ik heb vandaag het voorste stuk bij geschuurd en terug bij gewerkt met magic sculp.
Morgen eens het goed uit gehard is ga ik deze terug bijwerken en hopen dat ik dan tevreden ben met het resultaat:unsure:

Zoniet beginnen we terug natuurlijk.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan