Hoofdsponsor

1/24 Shelby 427 S/C Cobra [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat hier goed vooruit precies :)
Ziet er idd een mooi kitje uit van fujimi. Deze kit komt dus ook op mijn verlanglijstje te staan :)
 
Bedankt mannen!:)
Svennie: Ik kan hem je aanraden!;)

Toch is er iets wat me niet lekker zat en na een dagje denken weet ik het!
De blauwe lijn tussen de strepen is te breed!:( (en de alu-strepen dus te smal...)
Ik heb het hele zaakje in de blanke lak gezet om het oppervlak weer glad te hebben en dan wordt hij opnieuw afgeplakt en krijgt hij bredere strepen waarbij ik het voordeel dus ga halen tussen de strepen, waardoor de blauwe streep smaller wordt.
Na de opmerking van Ron, kies ik tevens voor Tamiya aluminium, zodat de combi met de blanke lak veiliger is. En...hij had gelijk! Hij moest toch in de blanke lak, maar het verkleurde wel wat. Dat zal dus straks met de aluminium van Tamiya niet gebeuren. Ach ja, twee vliegen in één klap!

Later vanavond de foto's!8)

Wilko
(die hoopt ook nog verder te kunnen met het onderstel...)
 
Klopt inderdaad Sven. Die originele strepen zijn erg mooi, maar toch heb ik altijd weer de neiging om op zoek te gaan naar een eigen design...:(
Waarom kan ik niet gewoon OOTB bouwen, gewoon die decals er op plakken en niet nadenken...ach, misschien is dat juist wel wat voor mij deze hobby zo boeiend maakt.

De Tamiya alu lak werkt prima met de blanke lak en ik kon het weer eens niet laten om het toch weer anders te doen.
Hier heb ik de motorkap alvast gespoten. Zelf vind ik het mooi, maar wil even kijken hoe het geheel er uitziet straks. Mocht het geheel dan te breed zijn, dan bies ik de lijnen aan de buitenkant af met een zwarte bies. Dan lijkt het op het eerste oog smaller en heb je toch een heel bijzondere striping. Als de breedte kan, dan laat ik het zo.

1_029.JPG


Maar eerst laat ik nu alles even goed uitharden en ga ik verder met het onderstel.;)

Opmerkingen, reacties, kritiek, suggesties...alles is welkom!8)

Wilko
 
Heeft wel iets die smalle striping in het midden, maar mssn nog mooier als dit over de gehele body is? Mocht ik thuiszitten zou ik dat snel even photoshoppen maar mijn portable photoshop werkt hier niet op de pc op twerk :(
 
Oeps...sorry, misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest...
De motorkap was even om te kijken of het écht iets is. Nu ga ik inderdaad de hele body zo doen.
Hem zo laten zoals op de laatste foto lijkt me niet echt een plan...;)
Een fotoshopje zou eigenlijk best welkom zijn, want ik kan daar echt geen hout van.:unsure: Maar eh...eerst gewoon even werken,hè? Die fotoshop heeft geen haast!;)

Wilko
 
Wilko, gewoon doen die smalle striping.
Het is netjes en weer eens totaal anders dan de decals.
Blijf volgen.

Erik.
 
Hey Wilko,

Ziet er weer prachtig uit ^^ Ik zou ook voor de striping gaan zoals op de koffer, erg origineel én heel mooi ;)

Groeten, Pascal
 
Hmmmm over de striping, het vlak tussen de twee banen zilver is inderdaad te breed zag ik op de foto`s van het echte werk maar het mistaat hem zeker niet.

Maar en dit is persoonlijk , vind ik de test met een bies in het midden zoals je het nu heb op de motorkap niet echt gegeslaagd want het komt op mij erg druk over als je me begrijpt wat ik bedoel.

Maar het is jouw model en als het goed word uitgevoerd wie ben ik dan ;)

Ron
 
Allemaal weer bedankt voor de geweldige reacties!
Dit geeft een mens zin om verder te doen en dus...

Heb ik de striping over de hele body gedaan en hij is apart! Ik begrijp wat Ron zegt met onrustig, maar ik moet toch zeggen dat het best meevalt nu het geheel er is. Misschien kwam dat ook wel doordat alleen de motorkap gedaan was en met 2 soorten striping op één wagen creëer je nutuurlijk wél onrust. Maar goed, hoe het ook zij...ik ben tevreden!8)

1_030.JPG

1_031.JPG


Zoals jullie zien, ben ik ook wat verder gegaan met het interieur. Even een close-up:

1_032.JPG


De stoelen zijn gedaan met Dull-Red van Tamiya. Eerst gespoten, toen gedrybrushed en vervolgens nog een laagje dull-red geneveld om het grove drybrushresultaat wat af te zwakken. Precies goed, denk ik.

En ook heb ik het interieur met het volgende meer structuur gegeven bij gebrek aan "echte" interieurvlokken:

1_033.JPG


Het is vrij hard materiaal, maar de korrelgrootte is goed op schaal. Het zijn natuurlijk geen interieurvlokken en ik móest iets hebben, maar na vandaag hoef ik ook niets anders meer. Ik vind het een prachtig resultaat geven, dus vanaf nu gewoon "ballast voor rails" in mijn autootjes!:laugh:

Ik ben ook nog even naar de Blokker gelopen om een spatscherm voor het koken te halen. Niet dat ik honger had, maar waar haal je anders zo snel "racegaas" vandaan? Ik denk dat het precies goed is!

1_034.JPG


Aan de neus moet nog wel het één en ander bijgewerkt worden, maar dat komt wel goed.

En een beginnetje aan het dashboard en het stuurtje...

1_035.JPG


Of ik vanavond nog veel verder ga komen weet ik nog niet, maar er volgt binnenkort vanzelf weer een update!;)

Wilko
(die het bouwen weer langzaam terug in zijn vingers begint te krijgen...)
 
Ik vind het best wel prachtig met die smalle striping in het midden :)
stig vind ik het niet, ik vind het er eerder een echt racemonster uitzien :)
 
Inderdaad Wilko nu die middelste streep over heel de body heen zit valt het weer mee met dat drukke wat ik eerst voor ogen had.

Ik kan die ballast blokken/vlokken en het resultaat is inderdaad leuk, ikzelf gebruik dan weer embossing poeder voor het interieu,r dus zoveel bouwers zoveel manieren.

Ron
 
Je gaat lekker zo te zien, erg goed.

Ook ik vind deze striping erg mooi zo. Niets aan doen dus.

Verder ben ik benieuwd naar de rest natuurlijk. Rustig aan he. Lekker bouwen, dat is belangrijk.
 
Thanx!^^

De striping blijft nu ook inderdaad zo. Er worden geen veranderingen meer aangebracht, behalve dan het netjes bij- en afwerken.
Ook de stoeltjes en interieurbekleding blijven zoals ze nu zijn.
Over een aantal zaken ben ik nog steeds niet uit...de kleur voor het hart van de velgen b.v. Ik blijf maar twijfelen...zwart, aluminium, azuurblauw (bodykleur). En zo zijn er nog een paar zaken waar ik (nog) niet uit ben. Het is het eerste project sinds tijden dat weer eens lekker loopt qua bouwen en des te beter alles lukt, dus te meer slaat mijn hoofd weer op hol.
Daarom heb ik besloten om een rustdag in te lassen en morgen maar weer eens verder te kijken. Ten eerste omdat ik bang ben dat als ik nu geforceerd ga werken dat er weer wat misgaat en ten tweede om eens rustig te overdenken wat ik met bepaalde zaken aan moet.
Ik zou eigenlijk nog heel veel willen zeggen over de plannen aan dit model, maar laat ik me maar even houden bij een échte rustdag, des te beter zal het morgen allemaal gaan lopen en dan komt er morgen ook zeker nog een mooie update uit!;)

Wilko
(die nog knap verrot in zijn vel zit, maar wat modelbouw betreft zo goed als "back on the road" is. Een mooi begin om ook met vertrouwen naar de toekomst en positieve toekomstige veranderingen te kijken!8))
 
Bedankt Erik!;)

Ik had me heilig voorgenomen om niet te bouwen, maar als je éénmaal iets plant, dan komt er meestal geen donder van terecht!:huh:
Vanmiddag hadden we een afspraak in het ziekenhuis, maar dat was met een poep en een scheet geregeld. En vanavond is onze trainingsavond, maar Wendy had zo'n last van haar maandelijkse bezoek, dat we hebben besloten om een keer te skippen. Eten was ook zo gebeurd, want er was nog wat in de vriezer van afgelopen weekend (kip tiki marsala), dus wat doe je dan met de rest van de uren???
Toch maar bouwen dus...:tongue:

De velgharten heb ik metallic-zwart gespoten. Heb wat verder gewerkt aan de ophanging en ben met het interieur verder gegaan.
En vanaf dat ik de doos opengemaakt had stond mij de raamlijst al tegen...wat een bunkerplaat zeg!:O Als je dat op een leuk modelletje zet schreeuwt alles en iedereen meteen: SPEELGOED!!!!!!!

1_036.JPG


Ik heb het hele zaakje eraf gesneden en alleen de onderste bevestigingsrand gebruikt. Veel beter toch?

1_037.JPG


En nog maar een paar plaatjes dan...

1_038.JPG

1_039.JPG


En om de kleur van de velgen en het interieur wat beter te kunnen zien, ook maar even een paar foto's met flits...Op de vorige komt de body-kleur weer goed over, maar hier niet. Het metallic knalt er meteen overdreven uit door de flits. Maar goed, zo zijn het interieur en de velgen weer beter te beoordelen...

1_040.JPG

1_041.JPG


En zo begint ze al een beetje op een Cobra te lijken. Maar ze is nog te braaf. Een paar mooie uitlaten en lampen liggen te wachten op de verfspuit, maar eerst maar eens verder met de achterwielophanging, want op de voorgaande foto's staan de achterwielen er los onder!:laugh:

Morgen ben ik een weekje met dit model bezig en het gaat lekker, moet ik zeggen. Dit weekend klaar zijn zou leuk zijn, maar dat ga ik met alles wat nog bij- en afgewerkt moet worden niet halen. Ik trek er sowieso nog ruim een week voor uit en dan moet ik toch een heel eind zijn. Ach, hoe dan ook, er gaat eindelijk weer eens een leuk modelletje uit mijn vingers komen en dat was net waar het mij bij deze Cobra om ging. Missie lijkt te gaan slagen...

Wilko;)
 
Dat gaat lekker. Mooie ombouw voor je voorruit. Echt super.

Alleen wel een klein puntje gevonden. Dat is dat de versnellingspook nog erg glimt op het zwarte rubber. Dat is altijd mat. Dit kun je dan ook nog altijd bijwerken met een beetje matt lak.
 
AAAAAAAAAAUUUUWWWW!!!!
Rik is scherp!!!:laugh:
Klopt helemaal. Dit is één van die puntjes die nog gedaan moeten worden. Maar ik weet er nog meer hoor!:laugh:
Daarom heb ik ook nog ruim een week nodig. In de afwerking gaat vaak een vracht tijd zitten.;)

Wilko
 
Als je mijn model bekijkt, dan zou je zeggen dat het goed met me gaat...
Helaas, vanochtend ziekgemeld, woensdag bij de huisarts geweest, heeft contact met mijn psychiater opgenomen en voor maandag a.s. is er een vervroegde afspraak gemaakt, omdat de situatie nu toch wel erg beroerd is...
Vanochtend heb ik schijnbaar de eerste koppen koffie ingeschonken...ik weet er niets meer van!:wacko: Voorlopig dus vrij en ik wacht af wat ze nu gaan doen...
Ik stort me maar volledig op mijn modelletje...(het enige wat nog een beetje lukt op het moment)

Ik heb voor de body de puntjes bijgewerkt en het race-gaas geplaatst. Het onderstel zit in elkaar...wat een beroerde pasvorm! Met veel geweld en secondenlijm is het nog redelijk goedgekomen...
Nu kan hij onder de spuit voor de laatste definitieve blanke lak-lagen.
Daarna kan het raampje er weer op, kunnen de lampen geplaatst worden en de uitlaten en dan is het bijna gedaan. Zal geen week meer duren, aangezien ik nu toch niet mag/ kan/ hoef te werken...

Ik zit ook even niet lekker in mijn kop om een heldere update te plaatsen, maar ik hoop dat het nog een beetje te volgen is...

De plaatjes dan maar:

1_046.JPG

1_047.JPG

1_043.JPG

1_042.JPG

1_048.JPG

1_045.JPG

1_044.JPG


Ik laat deze maar even voor zich spreken en misschien vandaag en anders morgen een hopenlijk leuke update met verdere verfraaïngen...

Wilko
 
Ik heb eens zo´n wagentje zien rijden. Iig wat er sterk op lijkt. En die had een gaaswerkje in de rolbeugel zitten. dat zou je ook nog kunnen doen.

Verder ziet het er weer erg goed uit.

Vraagje, staan deze altijd zo hoog op de poten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan