Hoofdsponsor

1/48 Eldar Avatar (Games Workshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Even iets tussendoor. Vandaag begonnen aan het schilderen van een Eldar Avatar.

De grondkleur is gedaan zoals mijn Sisters of Battle, met een spuitbus witte auto grondverf.

[ De eerste verf die ik erop het gedaan is Revell 69 Geel

1_Avatar1-01.jpg
1_Avatar2-01.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Wim,
Heb je eens wat meer uitleg over die "peekes" in het spel?
Je weet dat ik dat ook altijd plezant vind.
Is dit een eenzaat of een groepsfreak?
 
Heb je eens wat meer uitleg over die "peekes" in het spel?
Je weet dat ik dat ook altijd plezant vind.
Is dit een eenzaat of een groepsfreak?

Een Avatar is een los figuur en is een HQ-keuze voor een Eldar leger.

Elke Eldar wereld heeft een Avatar die pas wordt opgeroepen ten tijde van oorlog uit een troon van gesmolten ijzer. Hij is de reïncarnatie van de Eldar oorlogsgod Kaela Mensha Khaine “The Bloods-handed God”. Wanneer er een Avatar aanwezig is worden de Eldar extra bloeddorstig en zijn ze in staan om extra moedige daden te doen.

Hij gebruikt als wapen wordt de "Wailing Doom" genoemd, het wapen van de oorlogsgod Khaine.

Hij is een van de meest dodelijke figuren in close-combat voor Warhammer 40K.

Groeten
Wimmeke
 
Rond de gele openingen, die magma moeten voorstellen, wat Revell SM 330 Rood gedaan om die nog wat beter te laten uitkomen.

Het haar is gedaan met Revell SM 330 Rood met hier en daar war Revell 69 Geel, Humbrol gloss 20 Bordeaux en Humbrol 82 Oranje om een vurige indruk te weken.

1_Avatar1-02.jpg
1_Avatar2-02.jpg
 
Het haar is gedaan met Revell SM 330 Rood met hier en daar wat Revell 69 Geel, Humbrol gloss 20 Bordeaux en Humbrol 82 Oranje om een vurige indruk te wekken.

1_Avatar2-02.jpg

Hey Wim,

Ik zou nog iets meer geel en oranje in zijn haar zetten. Nu vind ik het net te weinig om vurig te zijn.

Voor de rest momenteel geen commentaar.
 
Dus het onderlichaam vandaag geschilderd. Ik had graag donker Bordeaux gebruikt, maar dat heb ik niet. Dus heb ik Humbrol gloss 20 Bordeaux gemengd met Revell Matt 84 Donkerbruin. Ik vind dat het resultaat wel meevalt.

1_Avatar1-03.jpg
1_Avatar2-03.jpg

Nu nog wat details aan het onderlichaam, doek en "Gemstones" en het onderlichaam is klaar.

Groeten
Wimmeke
 
euhm, dilemma, moet die broek nu bij de witte was, of de bonte was? :$

Neen, het zet er goed uit, Wim.
Voor het ogenblik geen kritiek van hieruit.
Kun je misschien eens voor de mensen die niet thuis zijn in dit soort figuren, een stuk van 50 cent of 1 euro me fotograferen? Zo kunnen ze de grootte van het object inschatten.
 
Vandaag dus het onderlichaam afgewerkt.

De doek is geschilderd in Humbrol 38 Groen. De lijntjes in Revell 94 Goud, de versiering in Revell 34 Rood, Revell Matt 8 Zwart en Humbrol gloss 20 Bordeaux.

De grote riem in Revell 94 Goud, de kleine band in Revell Matt 5 Wit, de medaillons in Revell 94 Goud. De metalen onderzijde van de "Gemstones" is geschilderd in Revell 94 Goud en de "Gemstones" zelf in een mengeling van Daco-Products Pa-35 Paars en Revell Matt 5 Wit.

Een nog wat extra Humbrol 69 Geel op het haar gedaan.

1_Avatar1-04.jpg
1_Avatar2-04.jpg

Nog een foto om ExSerCo te plezieren
1_Avatar_Munt.jpg]
De avatar met een 2 euro muntstuk + de onlangs geschilderde Sister of Battle Canoness.

Zoals je kunt zien is de Avatar een van de grotere Warhammer 40K figuren. Hij wordt dan ook als een monsterlijk wezen beschouwd.

Groeten
Wimmeke
 
SCHITTEREND !!!
en dat extra beetje geel vind ik stukken beter.
 
Zeer mooi, Wimmeke.
Vooral de symbolen vind ik mooi geslaagd ;)

Keep on the good work.

Grtz,
Beyond
 
Vandaag de handen, een deel van de armen, een deel van het bovenlichaam en het gezicht geschilderd.

Alles is geschilderde in een combinatie van : Revell 12 Geel, Humbrol 69 Geel, Humbrol 82 Oranje, Revell Sm 330 Rood + een mengeling van Revell Matt 84 Donkerbruin en Humbrol gloss 20 Bordeaux.

1_Avatar1-05.jpg
1_Avatar2-05.jpg

In vind de handen redelijk geslaagd, alleen spijtig dat die niet al te goed zichtbaar zijn op de foto's.

Ik zal morgen proberen wat beter foto's te nemen.

Groeten
Wimmeke
 
Hallo,

Wat zwart op het hoofd en de schouder- en armstukken van mijn Avatar gezet.

1_Avatar1-06.jpg
1_Avatar2-06.jpg

Het is vooral als ondergrond. De schouder- en armstukken komen in het Goud met nog wat andere kleuren als versiering.

De versieringen op het hoofd komt in het Wit.

Groeten
Wimmeke
 
Hallo,

Vandaag verder gewerkt aan het bovenlichaam van de Avatar met wat Revell 5 Matt Wit, Revell 94 Goud en Humbrol 48 Blauw.

1_Avatar1-07.jpg
1_Avatar2-07.jpg

Nu nog enkel de "gemstones" op het bovenlichaam en dan zijn wapen de "Wailing Doom" en al het schilderwerk is af.

Groeten
Wimmeke
 
Het bovenlichaam afgewerkt door de "Gemstones" in Lila (mengeling van Revell Matt 5 Wit + Daco-Product PA-35 Paars) te schilderen.

Begonnen met de "Wailing Doom" te schilderen en redelijk goed opgeschoten, enkel nog wat tekens op het wapen die in blauw moeten geschilderd worden.

1_Avatar1-08.jpg
1_Avatar2-08.jpg
1_Avatar3-08.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

nu misschien nog eens de gemstones extra onder handen nemen?

volgende laagje: 2/3 beschilderen van onderaan de gemstone te beginnen, met een tintje donkerder dan hetgeen er nu opzit.

daarna: 1/3 beschilderen van onderaan de gemstone te beginnen, met een tintje donkerder dan hetgeen er nu opzit van de 2e laag.


Zo creëer je dan weer diepte en dat extraatje meerwaarde wanneer je meedoet aan een wedstrijd en gecontroleerd wordt voor de schilderwedstrijd, die er meestal is mee verbonden.

Voor de rest: MOOI!

ps: vergeet die matte vernis niet, ook met het oog op die wedstrijden :tongue:
 
Zo creëer je dan weer diepte en dat extraatje meerwaarde wanneer je meedoet aan een wedstrijd en gecontroleerd wordt voor de schilderwedstrijd, die er meestal is mee verbonden.

Gelukkig doe ik geen professionele wedstrijden.:$
 
Dus de "Wailing Doom" afgewerkt, en de "Gemstones" nog wat aangepast.

1_Avatar1-09.jpg
1_Avatar2-09.jpg
1_AvatarB03.jpg

Normaal denk ik :huh: dat de Avatar volledig geschilderd is. Nu nog wat "Shade" op en dan het voetje.

Groeten
Wimmeke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan