Hoofdsponsor

1/72 T34/85 (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hallo,

Hier ben ik terug met een kleinigheidje om te posten. Het betreft één van mijn vorige diorama's waar ik een beetje tijfd heb ingestoken. ;)
De kit betreft een Russische tank type T34/85 van Revell. De kit werd opgepoetst met wat PE en scratch-building, idd, er is een volledig interieur aanwezig (indien je op onze stand, op een of andere beurs, moest komen wil ik je dit gerust eens laten zien). Het huis is een resin-model van MIG-productions en bijgewerkt met heel wat scratch. De firgurines komen uit de spare-box.
Hopelijk bevalt het jullie.

1_M4110111.jpg

1_M4110112.jpg

1_M4110113.jpg

1_M4110114.jpg

1_M4110115.jpg

1_M4110116.jpg

1_M4110117.jpg

Voila, ik hoop dat ik dit hier elkaar heb gekregen om die foto's te posten (sorry, geen computerfreak):)
 
Hey Swaken,

Dit is best een mooie tank die je hier post.
En het diorama mag er ook best zijn ;)

Maar als ik mag (? ;)), wil ik je even mijn persoonlijke voorkeur melden.
Het is misschien niet zo noodzakelijk, maar ik zou wat meer detail in het interieur van het huis hebben gestoken, de muren lijken wat kaal...
Een portret, of een hoger kastje, een kapstok....???
Wat beschadigd meubilair, eventueel een bed..???
Begrijp me niet verkeerd hé, maatje, zo zou ik het gedaan hebben...
Verder nog een kleine opmerking;), op de laatste foto kan je zien dat de linker track wat schuin hangt... (heb daar ook veel last van bij mijn 1/72 modellen, meestal doordat de tracks teveel spannen...)

Maar verder veel lof over je werk hoor, zou het zelf niet veel beter kunnen (als ik het al zou kunnen???)

Kan je anders nog wat close ups van je tankje maken, want die vind ik zeer mooi geschilderd (iets waar ik dan niet zo goed in ben :wacko:)

Mvg,
Beyond
 
Hey Beyond,

Thanks voor de commentaar.
Ja jong, kijk maar naar foto 4 en 5, daar zie je de contouren van een portret dat aan de muren ging. Ik heb gedacht van als het huis zo is beschadigd dat er niet te veel meer aan de muren zou blijven hangen zijn. Het is een kader van 'den dolf' die naar beneden is gevallen (verwijzing van het einde van zijn bewind). Aan de deuropening is een klein schakelaartje bevestigd, je kan de draad naar boven zien lopen op foto 4 en 5.
Als meubilair heb ik een een soort van buffetkastje gemaakt (origineel staat bij mij in de gang in huis, allez voor de afmetingen he), alwaar wat klein gerief in zit. Als ik kan zal ik een update posten, eveneens van de beschildering van de tank, maar dit is een heel proces die erachter zit (beschrijving kan gelezen worden op de website van IPMS Gent).

Van de track heb je gelijk, maar die dingen verkruipen dan ook wanneer je niet oplet, het zijn nogthans losse schakels.
 
Laatst bewerkt:
De foto's tonen een schitterend uitgewerkt tafereel. Ma, zoals met veel modelbouwkunstwerken moet je dit meesterwerkje live bewonderen.
Ik was erbij toen de foto's gemaakt zijn en de lichtomstandigheden waren alles behalve optimaal (hooghangende TL-verlichting in oud schoolgebouw).
Ook de scherpte-diepte is niet wat het moet zijn...

De details, die op de foto's nauwelijks overkomen, zijn in het echt gewoon subliem.

Ga zo door met bouwen Swa. Je werken zijn een streling voor het oog.

Heligroeten,

Nick
 
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Het is één van die modellen waar je de tijd moet nemen om er naar te kijken. De hoeveelheid details is enorm.
Het heeft lang geduurd eer ie af was maar het is meer dan de moeite waard.
Voor degenen die het nog niet zouden opgemerkt hebben: let op de verkleuring van het (echte) behangpapier daar waar de kader gehangen heeft.
En de nagel zit er zelfs nog in !
:O
 
Hey Swaken,

Heel erg mooi, met ontzettend veel details ApplausApplausApplausApplaus

Wat is het verhaal bij de dio ? Is de T-34 uitgeschakeld door een treffer ?

Groeten, Pascal
 
De foto's tonen een schitterend uitgewerkt tafereel. Ma, zoals met veel modelbouwkunstwerken moet je dit meesterwerkje live bewonderen.
Ik was erbij toen de foto's gemaakt zijn en de lichtomstandigheden waren alles behalve optimaal (hooghangende TL-verlichting in oud schoolgebouw).
Ook de scherpte-diepte is niet wat het moet zijn...

De details, die op de foto's nauwelijks overkomen, zijn in het echt gewoon subliem.

En hierdoor ben ik even de mist ingegaan met mijn commentaar,want na de foto's nogmaals, en nogmaals te bekijken, zijn er inderdaad veel meer details te ontdekken...
Maar zoals gezegd en geschreven, men moet het in het echt kunnen zien, en de tijd kunnen nemen....

Sorry hoor Swaken, ik wou je werk zeker niet naar beneden halen, het ziet er echt wel "vréé schone" uit ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Jongens, :)

Bedankt voor de commentaren, en Beyond, da's niks hoor, maar de foto's zijn niet wat je denkt dat het moet zijn. :( Verdomme toch, ik ga eindelijk moeten leren portretten trekken, meestal op mijn supermacro functie lukt me dat goed, maar op gewone stand iets minder...:(:(

Het verhaal achter de tank is dat ie gewoon zonder 'nafte' is gevallen en achtergelaten is door de bemanning, en dat tijdens een aanval van 'den mof'.
Da's pech hebben he. vandaar dat de Duitse ventjes juist passeren.
Indien geinteresseerden, het model zal te Hoboken staan, kom gerust maar kijken dan. Hopelijk zijn wij er dan ook, altijd prettig om kennis te maken met elkaar en de persoon te ontmoeten achter de nickname, als we natuurlijk niet op jacht zijn, uiteraard....^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan