Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
3.289
Voila, heb de romp verder beplankt.
Zoals je kan zien heb ik nog zeer veel plamuur en schuur werk :(
Ik zal de meeste nageltjes toch verwijderen, en de nageltjes die te moeilijk worden of een plankje vast houden die op een redelijke kromme zit zal ik dieper slaan.Er komen dus nog fineerlatjes op.
K'zal ook nog eerst de achterzijde afwerken en de boeg netjes zagen om dan de boegbalk mooi te doen passen.
Hier enkele foto's van het verloop:
IMG_1071(2).jpg
IMG_1072(2).jpg
Zal nog beetje verder werken nu.
Reacties en zeker strenge kritiek zijn welkom :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik eigenlijk nog helemaal niet wist of weet is of dit jou eerste schip is of dat je er meerdere hebt gebouwd. Dat is voor mij mischien wel een beetje handig om te weten. Dan kan ik mijn tips daar op afstemmen. ;)
 
Heb juist de romp al een beetje bijgewerkt met plamuur, nu laten drogen en morgen een goede schuurbeurt geven.
Dan zal deze in vriezer komen te staan omdat ik geen verdere stukken heb.
Foto's volgen morgen.

Dus dan zal ik morgen of overmorgen beginnen aan de H.M.S. Bounty.
Ik zal ook ieder stuk van dit schip op papier over tekenen, dan heb ik alles om later een andere versie van dit mooie schip te bouwen.
 
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om die tekeningen te copieren. Ik zou dan graag zo'n setje van je willen overnemen. Al mooi op schaal en niet hoeven aanpassen. Lijkt mij geweldig. :)
 
Schuren en plamuren

Hier dus een paar foto's van het verloop van de Amerigo Vespucci
Ik heb dus al een beetje aan het shuren geweest, en ben nu bezig met alle spleetjes en gaatjes en andere oneffenheden aan het bijwerken met plamuur om later een mooi ondergrond te hebben die strak loopt voor de fineerlaag.
1_IMG_1112_2_.jpg

1_IMG_1111_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vervolg "Amerigo Vespucci "

Vervolg "Amerigo Vespucci "

Hier dan terug een update van mijn project.

Ik heb dus bijna alle plamuur weggeschuurd en dan in de plaats waar nodig bijgewerkt met kneedbaar hout.
Een paar dagen terug zijn al een groot deel van mijn fineerstrookjes hier thuis aangekomen(Deagostini model) en kon ik dus beginnen met het plaatsen ervan.
Morgen een verder verloop van de "Amerigo Vespucci"

Hier enkele foto's:

1_IMG_1137_2_.jpg

1_IMG_1139_2_.jpg

1_IMG_1140_2_.jpg

1_IMG_1141_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat wachten. Maar ik heb dan niet deze maar de Titanic van Hachette gebouwd. Ongeveer op de zelfde wijze. Ik vond het erg leuk toch heb ik destijds de boel veranderd. Dat heeft de bouwtijd verlengd naar 4 jaar. Eer ik de bedrading en alles in de spanten had aangebracht had ik alle fineer latjes binnen en kon ik in een keer door planken. Echter het is via deze weg schrikbarend duur. Iedereen wil er aan verdienen. Ik was bijna 1000,-- kwijt terwijl het schip voor zo'n 600,-- ruim te koop ligt als volledig pakket.

Des al niet te min wil ik toch zeggen dat de huidplanken er al mooi op zitten en jammer dat je toch met fineer te werk ben gegaan. Wel heb ik gezien dat je dit als verbeterpunt ben gaan inzien. Alle lof hier voor dat je dat dan ook bekent maakt. Dat doet niet iedereen. En anderen kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Ikzelf zet ook altijd mijn fouten op het forum, kunnnen anderen er weer van leren.
 
Alle lof hier voor dat je dat dan ook bekent maakt. Dat doet niet iedereen. En anderen kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Ikzelf zet ook altijd mijn fouten op het forum, kunnnen anderen er weer van leren.

Dit is de goede ingesteldheid jongens!!!
 
Hallo,

Het vervolg van mijn project
Heb nu dus beide zijden tot aan het dek beplankt met fineerlatjes.
Hier enkele foto's:

Moet wel nog gelijk met dek schuren maar ik wacht tot de lijm volledig droog is, dus nachtje wachten.
IMG_1145(2).jpg

IMG_1146(2).jpg

IMG_1149(2).jpg

IMG_1150(2).jpg

IMG_1151(2).jpg
 
Vraagje;

Met wat zouden jullie het dek insmeren?? Welke vernis, of ik heb eens iets gelezen over porienvuller ofzo? Is dat iets of wat kan ik me daar bij voorstellen?
 
Ik zou nog helemaal niets doen met het dek. Alleen zorgen dat dit is afgewerkt en glad is. Wanneer je de dekhuisjes enz. Er op wil zetten is dit lastig om vast te lijmen wanneer je het dek hebt gelakt of geolied. Wanneer alles er op zit dan pas lakken of olien. Porien vuller is meestal niet zo nodig bij de dekken. Wel bij de romp.
 
Ik zou nog helemaal niets doen met het dek. Alleen zorgen dat dit is afgewerkt en glad is. Wanneer je de dekhuisjes enz. Er op wil zetten is dit lastig om vast te lijmen wanneer je het dek hebt gelakt of geolied. Wanneer alles er op zit dan pas lakken of olien. Porien vuller is meestal niet zo nodig bij de dekken. Wel bij de romp.

Idd, je hebt weederom gelijk.Ik zal pas olien wanneer alles er op staat.
Bedankt maat

Mvg

Dirk
 
Hoi, en hier zijn we dan ook weer zie.
Petje af hoor, Pantani, wanneer je de eerste foto van de beplankte romp vergelijkt met hoe ze er nu bij ligt, lijkt het haast of het twee verschillende exemplaren zijn. Met andere woorden, dat heb je heel mooi gedaan.
 
dank u dancooper

Ja ik doe men best om er een mooi exemplaar van te maken ook hoor:D
 
Heren ik heb een probleem,

Ik kom maar niet te weten welke kleuren ik nodig heb voor het afwerken of het schilderen van het schip Amerigo Vespucci.
Ze spreken van hoogglans wit- zwart- groen maar welk groen???? Kan mij iemand helpen.
Ik heb ook al naar deagostini gemaild om het hen te vragen hoe het zit met die kleur nr's ofzo, maar nog geen antwoord :(
 
Kun je niet proberen via een ander forum, waar het schip gebouwd wordt, om de bouwer info te vragen?
 
Dat is balen zeg....... Helaas ben ik geen scheepsbouwer met ervaring. Misschien even navraag op het Nederlandse Forum (Beagle of Pjotr)?
 
Wat ik gevonden heb met googlen is dat de kleuren zwart wit er altijd zijn geweest. Daarbij is het groen ook wel eens verschillend geweest. Nu is deze erg donker, gracht groen. Deze is in eerder tijd ligtgroen geweest. Dus nu is het de vraag welke tijd gaat deze gebouwd worden. Voor sail 2000 of na sail 2000. Na sail 2000 heeft de Amerigo een nieuw verfjasje gekregen met daarbij de nieuwe hut kleur. Dus donker. Ook is deze omstreeks 1974 verbouwd. Ook toen waren de kleuren anders. Mijn vraag is dan welke tekeningen zijn gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan