Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedank voor de mooie woorden

Ik heb het inderdaad redelijk op kunnen schuren, nu laat ik het nog een beetje uitdrogen daar deze syntetische verf was en ik verder ga met acryl verf, ik zal het 48 uur laten drogen, ben nu bezig met de versiering en de vlotjes en huisjes enz ..... aan het schilderen alsook de reddingsbootjes en sloepjes aan het bijwerken, daar gaat dus ook zeer veel tijd in steken maar ik heb tijd.
 
Terug kleine update

Ik ben bezig geweest met het schilderen van de versiering die op BB en SB en op het achterschip komen, heb ze eerst een mat zwarte laag gegeven waarna ik ze later zal drybrushen met wat goudkleurige verf.
1_IMG_1265.jpg


Heb me ook nog beetje bezig gehouden met het maken van een tooltje om men lijnen uit te zetten op de romp om ze te kunnen afplakken en te spuiten later:
1_IMG_1268.jpg
Het is primitief maar het werkt :p, ik kan het mooi langs men romp van het schip loodsen zonder dat het potloot beweegt.
1_IMG_1269.jpg

Ik kan dus het blokje waar de potloot in vast zit hoger of lager brengen door de moertjes te lossen en het geheel naar beneden te schuiven.
1_IMG_1270.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat van die houtkleur. Ik heb een leuke howto gemaakt over het schilderen van hout. Mischien heeft u daar iets aan. ;)Maar het is mooi spul. Dat mag gezegd zijn.

Wat betreft dat tooltje. Dat heeft u mooi uitgedacht. Er bestaan ook van dit soort dingetjes in de handel. Maar die zijn net zo primitief als deze. Leuk bedacht en goed werkbaar. :D
 
Dat van die houtkleur. Ik heb een leuke howto gemaakt over het schilderen van hout. Mischien heeft u daar iets aan. ;)Maar het is mooi spul. Dat mag gezegd zijn.

Wat betreft dat tooltje. Dat heeft u mooi uitgedacht. Er bestaan ook van dit soort dingetjes in de handel. Maar die zijn net zo primitief als deze. Leuk bedacht en goed werkbaar. :D

Sorry Rik ik bedoelde Goudkleurige verf niet hout, sorry
Dus die versiering zal ik drybrushen met goudkleurige verf als de zwarte verf droog is.
 
Nieuwe update

Ik heb dus na 48 uur uitdrogen van de Surfacer nog hier en daar wat bijgewerkt van de romp.
Het schip of de romp in een zwarte verf beneveld om nog beter de foutjes te zien.
Hier en daar zie ik inderdaad nog wat zaken die men aandacht zullen nodig hebben maar het zijn kleine puntjes en strepen van het schuren, ik zal deze dus aanpakken zodra de verf droog is.
Dan zal ik beginnen met het uitzetten van de waterlijn en de strepen die op de Amerigo Vespucci komen, de witte en zwarte strepen op de romp, waarna ik deze zal kunnen schilderen (spuiten), ook een oker kleurig verf vanaf het dek tot de eerste streep, die oker kleurige streep wordt 15 mm breedt.

1_IMG_1287.jpg

Hier kun je dus het resultaat zien, graag jullie mening.

1_IMG_1286.jpg

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nu zou doen is alles helemaal met een fijn schuurpapier goed schuren. Dan kunt u zien dat alles helemaal glad is. Dan met een primer er nog een keer overheen. Het liefst een grijze kleur. Dan nog een keer goed schuren. Wanneer je dit gedaan hebt kunt u naar tevredenheid de zaak in de orginele kleur schilderen. Zo doe ik dat ook met de Kareldoorman. :D
 
Wat ik nu zou doen is alles helemaal met een fijn schuurpapier goed schuren. Dan kunt u zien dat alles helemaal glad is. Dan met een primer er nog een keer overheen. Het liefst een grijze kleur. Dan nog een keer goed schuren. Wanneer je dit gedaan hebt kunt u naar tevredenheid de zaak in de orginele kleur schilderen. Zo doe ik dat ook met de Kareldoorman. :D

Is een witte primer ook goed, ik heb alleen witte primer.En hoelang wacht jij voor je gaat opschuren, is te zeggen hoelang na het vernevelen???

Dan ga eerst fijn schuren en ook die putjes en strepen die er nog zijn met snelplamuur bijwerken, en dan zoals jij voorsteld nog eens in de primer zetten en ook terug opschuren.

Bedankt voor de tip rik
 
Wit is ook goed. Maar omdat je met zwart en oker gaat schilderen en ik dacht dat u deze nog moest aanschaffen, is het handig om grijs te nemen. Dit is alleen voor de dekking wat gemakkelijker. Meer niet. Het voordeel van grijs is namenlijk dat de kleuren er iets warmer uit komen te zien. Het is niet voor de handigheid.

Ik wacht met een nevel meestal iets van een avondje en schuur deze dan goed op. Daarna wanneer plamuur nodig is dit nog eens doen. Wanneer deze is uitgehard dan schuren en na goedkeuren de grondlak of primer er op.
 
Als de finale verflaag op het schip is aangebracht, wat zouden jullie gebruiken of wat zouden jullie doen om deze verf te beschermen, is het mogelijk om de romp krasvrij te houden??
 
Er is een mogelijkheid om daar blanke lak overheen te spuiten. Maar ik heb dit nooit echt tussendoor gedaan. Ik heb altijd als alles er op zit en geschilderd is alles in een blanke matte lak gespoten. En daarna tuigen enzo. Voor het krassen kun je een zacht standaartje maken waar het schip op ligt. Als de romp klaar is deze dan op een verwarmingsbuis isolatierol leggen. Deze kun je over je bouwplank heen buigen. Dit is zacht en geeft geen krassen. Ok een stukje schuim kan, bijvoorbeeld tochtstrip. De brede werkt ook heel goed.
 
Brrrrrr :mad:

Heb net men romp volledig opgeschuurd met waterschuurpapier en heb hem dan eens grondig bekeken.
Ik was niet tevreden en heb de romp opnieuw volledig voorzien van een laagje plamuur.
Ik kwam maar niet tot het resultaat dat ik wenste, altijd als ik schuurde kwam ik terug terecht op het hout, daarom een nieuwe laag plamuur.

Zo, straks effe goed terug opschuren en hopelijk kom ik nu wel tot het gewenste resultaat :rolleyes:

Ze hadden me dus altijd verteld dat het veel werk was het afwerken van de romp, maar ik kan ze nu zeer zeker gelijk geven.

Of ben ik de enige die zoveel op de sukkel gaat????
 
Nee hoor u bent zeker niet de enige die op de sukkel gaat. Kijk maar eens naar mijn verslag op de Nederlandse site van de Kareldoorman. Daar is staan toch een aantal weken dat ik aan het schuren en plamuren ben. wacko Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar wat ik altijd doet is de plamuur er in een laag van ong 1 mm totaal overheen aanzetten. Dan deze terug uit glad schuren en vandaar uit een primerlaag er overheen. Dit nog eens na kijken en dan nog maal in de plamuur, met de zelfde dikte. Meestal ben je dan redelijk op weg. En is het dus zaak om alles nog eens na te kijken op kleine oneffenheden. De primerlaag mag best goed dekkend zijn. Dus niet nevelen.
 
Ok rik ik zal het zo aanpakken, straks eerst eens kijken na het schuren wat het resultaat heeft.

Bedankt
 
dirk,
zoals rik het komt te zeggen,je bent niet op de sukkel.
myn romp van de zeehond is dan wel zeer strak gebouwt .
maar toch zal ik er wel even meezoet zyn wat betreft schuuren.
daar het by my een varent model is zet ik eerst de romp in een fyne glasvezel mat.
en dan word het ook plamuur en schuuren.
zoals ze by ons zegen heef mo haze.
groetjes,ronny.
en als het even past kom eens langs kan je meschien foto's nemen voor op de side
 
Een vraagje die plamuurrubber in welke winkel heb je die gekocht.
In de brico en amerikaanse stock heb ik hem niet gevonden.

Gezocht bij de produkten van polyfilla maar niets gevonden.

ps ga stilletjes aan terug beginnen met de colin archer(deze wordt geverfd) en uw topic is mijn leidraad hoe het gedaan moet worden, en zoals beagle zei 80% van het werk zit in de romp.
Dus schuren niet te vlug opgeven anders ga je misschien spijt hebben achteraf.
 
Een vraagje die plamuurrubber in welke winkel heb je die gekocht.
In de brico en amerikaanse stock heb ik hem niet gevonden.

Gezocht bij de produkten van polyfilla maar niets gevonden.

ps ga stilletjes aan terug beginnen met de colin archer(deze wordt geverfd) en uw topic is mijn leidraad hoe het gedaan moet worden, en zoals beagle zei 80% van het werk zit in de romp.
Dus schuren niet te vlug opgeven anders ga je misschien spijt hebben achteraf.

Ik heb dat plamuurrubber in de stock in Gistel gekocht.

En ik zal het schuren niet opgeven hoor :rolleyes: het is alleen veeeel werk als je het goed
wil doen, ik ben nu al meer dan een week bezig alleen maar met het op punt zetten van die romp, en wie weet hoelang ik hier nog aan bezig ben, maar snel spoed is zelden goed, dit heb ik wel geleerd, dus ik doe het rustig als het maar mooi komt ;)
 
Update 14-03-08

Nieuwe update

Heb nu de volledige romp nogmaal piekfijn geschuurd en hier en daar nog wat bijgewerkt,nu heb ik de romp in een grijze primer gespoten om de foutjes nog beter te zien, eenmaal deze droog is zal ik nog een beetje foutjes afwerken met fijne afwerk plamuur en nogmaal goed schuren met fijne korrel.
Hier een paar foto's van het resultaat tot nog toe:
1_IMG_1292.jpg

Ik vind het al zeer goed zo, maar heb nog wat kleine putjes gezien
1_IMG_1293.jpg



1_IMG_1294.jpg

Ook op het achterschip zullen nog wat kleine foutjes weggewerkt worden
1_IMG_1295.jpg
 
Laatst bewerkt:
dag,dirk
mooi,mooi,mooi
zie je wel,de aanhouder wind.
hy ziet er al mooi strak uit nietwaar!!!
maar het schuuren is inderdaat een klo... werk.
eerlyk ik zie er zoals velen onder ons ook tegen op.
groetjes,ronny
 
Dag Dirk ,

Machtig mooi , zo moest het !

Schuren is inderdaad vreselijk , ik haat het ook ...

de groetjes ,

Laurent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan