Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk,

Ik weet niet wat ik nog van nuttige info kan toevoegen aan je schip.
Wat ik wel weet: ik heb deze dame enkele keren in real life mogen ontmoeten en toen stond ik steeds met open mond te kijken.

Maak je volgende project "even schoon", zou ik zeggen.
 
Een uitmuntend resultaat.Ik ben ook blij dat je de zeilen niet vol hebt gemonteerd,nu zijn de dek details en de tuigage beter zichtbaar.Je hebt er bijna twee jaar op gebouwd en dat is te zien.Juist door het er de tijd voor nemen en ook veel details zelf verbeteren geeft dit uiteindelijke resultaat.
Mijn complimenten voor dit project.

Alleen altijd toch wel wat jammer,vind je niet,als een project gereed is.

Maar je nieuwe project mag er zijn.Kortom een dikke 10 heb je wel verdiend voor dit project.

Ron.
 
Van harte gefeliciteerd met dit schitterende resultaat Dirk!!

Groeten, Rinie
 
Van harte m8, ik zal dit stukje van het forum alvast opslaan om later nog vele keren te bekijken, aangezien ik die stukken ook liggen heb.

Of ik ooit datzelfde resultaat zal bereiken ? Dat valt nog af te wachten, persoonlijk betwijfel ik dat.
 
Van harte m8, ik zal dit stukje van het forum alvast opslaan om later nog vele keren te bekijken, aangezien ik die stukken ook liggen heb.

Of ik ooit datzelfde resultaat zal bereiken ? Dat valt nog af te wachten, persoonlijk betwijfel ik dat.

Bedankt voor de mooie comment's
En Danny ik ben er zeker van dat je het nog beter zal doen, het is te leuk en te mooi om het niet goed te doen, dus ik ben in blijde verwachting naar je vorderingen, laat de Vespuci maar komen zou ik zeggen.
 
Proficiat Dirk, het is een heeeel mooi schip Applaus

Je zal er nog lang plezier aan hebben ;)
 
Complimenten, dit is een schitterend schip geworden!
 
Recensie Amerigo Vespucci




Fabrikant: Amati in samenwerking met Deagostini
Naam van het model: Amerigo Vespucci
Schaal: 1:100
Hoogte: 650 mm
Lengte: 920 mm
Breedte: 310 mm
Is voor iedereen goed te doen om deze kit te maken
1440 bladzijden met meer dan 1200 kleurafbeeldingen en 240 bladzijden bouwinstructies.



Wat was de algemene indruk van de inhoud van de doos, geeft u een score tussen de 0 en de 10
1. Het aantal onderdelen.......................9
2. De afwerking van de onderdelen..............6
3. Indeling van de houten onderdelen...........9
4. Kwaliteit van de kunststof onderdelen ......6
5. Detaillering:...............................6
6. Hoe was dit alles verpakt in de doos.......5
7. Was de kit wat u verwachte voor de prijs....7


Een paar vraagjes betreffende het bouwen van deze kit. Geeft u ook hier een score tussen de 0 en de 10
1. Hoe was de passing van de onderdelen........9
2. Was de bouwbeschrijving goed op te volgen...9
3. Klopt het niveau met uw verwachting.........7
4. Was de detaillering goed verwerkbaar........7
5. Kunt u een algemeen cijfer geven............8


Zou u met een paar regels de volgende vragen willen beantwoorden?
1. Wat waren de pluspunten van deze kit.

* Het hout was van goede kwaliteit
* Hout genoeg om te beplanken, had nog over is altijd goed nieuws.
* De bouwbeschrijving is zeer goed




2. Wat waren de minpunten van deze kit.

* De bouwbeschrijving is zeer duidelijk, alleen moet je het goed vooraf lezen omdat sommige dingen toch beter eerst kunnen gedaan worden en dus anders dan de BB.
* De kwaliteit van het garen is niet zo goed en ook te weinig garen.
* Sommige onderdelen die je moet maken zijn anders dan de echte, dus goede referenties gaan bekijken op het internet.
* Het schilderwerk die ze in de bb opgeven ook eens goed bekijken op foto's van de echte, klopt niet echt.
* Het tuigage is in de bb zeer goed uitgelegd, maar verkeerd, dus ook hier kan men het beste een boek over hoe te tuigen kopen.
*De ijzeren onderdelen hebben soms veel gietnaden, en ze zijn soms scheef op elkaar gelijmd, dus hier vraagt het een beetje aandacht om dit te verbeteren.


3. Wat zou u adviseren voor de aankomende bouwer van deze kit.

Het is een zeer mooi kit, het is een aanrader voor elke beginner omdat de bb alles zeer mooi uitlegt stap per stap.
De bouwbeschrijving eerst goed doorlezen voor men begint aan het schip, eerst de kiel maken en deze vast zetten op een bouwhelling, niet volgens de bb onmiddellijk de spanten en dergelijke plaatsen.
Goed voorbereiden met foto's van het echte schip, kun je veel uit leren.
Neem je tijd om de romp zo goed mogelijk te maken, dit is het belangrijkste van het schip.

En ten slotte, vraag veel info op ons mooie forum, we zijn er om elkaar te helpen.​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan