Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Patani, het schip begint nu al mooi glad te zien. Gaat goed zo. U kunt haar al bijna in de lak zetten. :D Wel eerst netjes gronden enzo eh.

Ik heb haar nu in de primer gezet, dus laat ik deze goed uitdrogen, dan zal ik nog beetje met plamuur bewerken op de punten die ik aanhaalde, het ziet er idd al mooi uit, ik ben zelf al tevreden hoewel ik toch al zeer veel geleerd heb over hoe ik het de volgende keer zal aanpakken ;)
 
Aldoende leert men, toch. Dat is bij mij echt nog altijd zo. Ik zie mijzelf dan ook nog als beginner, dan alleen wat minder groen. :D
 
Je kunt de Amerigo Vespucci ook nog bestellen hoor op BOUW ZELF DE AMERIGO VESPUCCI!

Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar twee van zulke geldverslinders word me net effe iets te veel van het goede.:mad:


pantani zei:
Het is een pracht van een uitleg + de History die erbij zit van alle zeil- of oorlogsschepen zoals de Yamato is prachtig, daarom allen al heb ik de Yamato besteld, ik ging het normaal niet meer doen om dat het idd veel duurder is dan in de winkel, maar de uitleg de dvd en alles is gewoon de max.:)

Klopt, het is inderdaad een super verzorgde serie, met heel veel tekst en uitleg waar een beginner zoals ik heel veel van kan leren.En wat ik tot nu toe aan bouwmateriaal ontvangen heb, ziet er perfect uit. Als ik zo hier en daar wat rondkijk mankeert er in diverse kits nog wel het een en ander aan de bouwmaterialen, tekeningen en uitleg.
 
Update 29-02-2008/2

Voila hier dan een kleine update na het schilderen van de primer laag.
Als deze droog is kan ik nu verder afwerken met plamuur en nog veel schuurwerk, ook en vooral aan de boeg, daar ben ik nog niet tevreden over.

Boeg
1_IMG_1229_2_.jpg

Achtersteven
1_IMG_1228_2_.jpg
Stuurboord zijde
1_IMG_1227_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat de goede kant uit. Nu netjes plamuren. Mischien is dit wel een mooi hulpmiddeltje voor u.

1_SANY0520.jpg

Het is een plamuur rubber. Te koop bij elke doe het zelfzaak. Het schip is altijd aan alle kanten rond, bol, hol en andere vormen. Deze buigt zich in deze vormen. Toch is het zo dat hij alle oneffenheden afplamuurt.

De naam staat op zijn kop. Er staat plamuurrubber op. Deze kosten ong 60 cent. En u wilt nooit meer zonder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal eens gaan kijken morgen in de lokale Stock zoals ze dit bij ons noemen, is een grote winkel waar ze alles hebben qua doe het zelf klussen en dergelijke, daar zullen ze dat wel hebben en ik denk dat dit idd een goed voorwerp is die ik kan gebruiken, dus Rik bedankt voor de alweer mooie woorden en tip.;)
 
Die pot "polyfilla die je gebruit om te plamuren, wat is dat precies, ik zag allen polyfilla voor de rest niets .Is deze ook bruikbaar als je varende modellen wilt maken
 
Die pot "polyfilla die je gebruit om te plamuren, wat is dat precies, ik zag allen polyfilla voor de rest niets .Is deze ook bruikbaar als je varende modellen wilt maken

Jij zag plamuur, ik zag Pringles staan.

Pantani, die dingen geven vetvlekken af hé....:p
 
Pantani, die dingen geven vetvlekken af
Is wel een bekent iets. Eerst even wassen. Kan best. Dan zijn ze voor veel zaken bruikbaar. Heb ik ook heel lang gehad. :D Goedkope opbergmateriaal en nog lekker ook.
 
Is wel een bekent iets. Eerst even wassen. Kan best. Dan zijn ze voor veel zaken bruikbaar. Heb ik ook heel lang gehad. :D Goedkope opbergmateriaal en nog lekker ook.

Hehe , ik betrap mezelf er op dat ik alles maar dan ook alles kan gebruiken de dag van vandaag, lege doosjes van spaghetti, zelf deze spaar ik om te bouwen hehe.

newbie
Die pot "polyfilla die je gebruit om te plamuren, wat is dat precies, ik zag allen polyfilla voor de rest niets .Is deze ook bruikbaar als je varende modellen wilt maken

Ja is ook bruikbaar, je kan deze voor alles gebruiken, je kunt naar de eerste de beste doe hetzelver gaan en daar info vragen over deze potten om zeker te zijn :rolleyes:
 
Nieuwe kleine update 02-03-08
Hier kun je dus zien dat ik al wat plamuur heb gebruikt en weggeschuurt.
Ik heb nog een beetje werk aan de boeg, en nog wat schuurwerk in het algemeen, hier een paar foto's:
1_IMG_1232.jpg
Foto op het achtersteven getrokken

Nog eentje, je ziet dat er nog wat schuurwerk moet gedaan worden om de romp strak te krijgen0
1_IMG_1231.jpg

Foto van de boeg die nog klein beetje plamuur kan gebruiken
1_IMG_1230.jpg
 
Laatst bewerkt:
He,he,he,he, dat ken ik nog ergens van. De kareldoorman. Schuren en pamuren. Daar kan je geen genoeg van krijgen he.

Maar ziet er al goed uit. Niet te dikke lagen ineens doen, maar meerdere lagen. Is altijd beter dan ongeduldig en een dikkere laag aanbrengen. Dit doet u goed. Gaat zo door zou ik zeggen. :D
 
Dag Dirk ,

mooie romp !

als er een ding is in modelbouw die ik HAAT is wel schuren :mad:

Daarom probeer ik altijd mijn rompen heel strak te krijgen , zonder plamuur op te zetten ...

het lukt me wel , maar het vergt veel tijd in voorbereiding , de latjes schuur ik eentje per eentje vooraleer ik ze leg ...

En als ik toch moet schuren ( moet toch altijd gebeuren ) , heb ik zo'n kleine schuurmachientje van Dremel , met allerlei vormtjes om de rondingen te schuren
 
Dag Dirk ,

mooie romp !

als er een ding is in modelbouw die ik HAAT is wel schuren :mad:

Daarom probeer ik altijd mijn rompen heel strak te krijgen , zonder plamuur op te zetten ...

het lukt me wel , maar het vergt veel tijd in voorbereiding , de latjes schuur ik eentje per eentje vooraleer ik ze leg ...

En als ik toch moet schuren ( moet toch altijd gebeuren ) , heb ik zo'n kleine schuurmachientje van Dremel , met allerlei vormtjes om de rondingen te schuren

Gaat dit niet te hard dan met zo'n dremel schuren?
Ik heb er ook eentje maar durf daar niet mee te schuren op de romp, zeker niet als het afwerken is, ik gebruik gewoon met de hand schuurpapier, zelf geen blokje.
 
pfffff

Ik ben echt niet tevreden over het plamuur Polyfilla, het is zo korrelig vind ik.
Ik ga deze middag naar men oude werkgever daar hadden we 2 componenten plamuur en was zeer soepel om aan te brengen en te verwerken, droogde snel enz ....

Ik zal als ik het tot mijn beschikking heb er een foto van maken en hier posten.

:confused:ik kan niet meer of wil niet meer verder doen tot ik dit heb.
 
Wat ik kan aanbevelen is Alebastine plamuur. Deze dan voor lak. Die is snel droog. Na een uutje al helemaal uitgehard. Verwerkbaar na een halfuurtje. Dan ben je binnen een dag klaar. Ik heb zelf ook met twee componenten gewerkt. Maar die is hard heel hard, je schuurt je daarna helemaal suf. wacko
 
Wat ik kan aanbevelen is Alebastine plamuur. Deze dan voor lak. Die is snel droog. Na een uutje al helemaal uitgehard. Verwerkbaar na een halfuurtje. Dan ben je binnen een dag klaar. Ik heb zelf ook met twee componenten gewerkt. Maar die is hard heel hard, je schuurt je daarna helemaal suf. wacko

Die Alebastine plamuur waar is deze te verkrijgen?Heb je daar geen foto van, dan kan ik zien wat ik juist moet gaan kopen, heb jij ervaring met die polyfilla??
 
Die Alebastine plamuur waar is deze te verkrijgen?Heb je daar geen foto van, dan kan ik zien wat ik juist moet gaan kopen, heb jij ervaring met die polyfilla??

Ik zal even zoeken.

polyfilla. Gebruiken we meer woor de wanden en plafonds. Dat is te grof voor ons modelletje. :D
 
Bij deze de foto. Mijn tube is niet meer te lezen, bijna op en dus helemaal opgevrommeld. :confused:

Dus maar een foto van internet afgehaald. De bron hiervoor is Welkom bij Alabastine

1__visual_Snelplamuur.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze de foto. Mijn tube is niet meer te lezen, bijna op en dus helemaal opgevrommeld. :confused:

Dus maar een foto van internet afgehaald. De bron hiervoor is Welkom bij Alabastine

1__visual_Snelplamuur.jpg

Bedankt Rik
Je bent een grote hulp voor ieder van ons :rolleyes:

Ik zal nog eens gaan shoppen deze middag en hopelijk krijg ik men romp af voor het weekend, wat een klus het strak schuren brrrrrrrrr :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan