Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja man dit is een zeer goeie vraag, ik probeer zoveel mogelijk te streven naar het voorbeeld van foto's die ze mij bij de zeer mooie uitleg gegeven hebben, ik vind het schip er reuze mooi uitzien zo met deze kleuren, wel jammer dat geen kleurbeschrijving erbij opstuurden damn :(
 
Voila hier dan klein update,

Heb dus verder gedaan met het leggen van de fineerlatjes:
1_IMG_1213_2_.jpg
Nog aan beide zijden de resterende latjes plaatsen en dan nog de boeg en het hek afwerken ook met fineerlatjes:
1_IMG_1212_2_.jpg
hier nog een update van het hek:
1_IMG_1214_2_.jpg

Als deze beplanking gedaan is is het tijd om alle resterende spleetjes op te vullen met plamuur,dan goed glad schuren om dan eerst een porienvuller aan te brengen en dan de primer.
De kleuren die ik zal aanbrengen zullen ja en neen dezelfde zijn die op de foto te zien is in de beschrijving van de Amerigo Vespucci, alleen zal ik de kleuren bij benadering moeten zoeken daar ik geen nr's heb van deze kleuren, is enige minpunt die ik tot nog toe heb tegengekomen met de bouw van dit schip, de uitleg en de mooie history is prachtig, toch zal ik in het vervolg anders te werk gaan, de boeg is niet zoals het hoort te zijn, daar heb ik nog wat werk aan, foto's volgen.
Ik heb dus eerst de huidplanken moeten aanbrengen en daarna de boegbalk, dit is niet goed uitgekomen, dus volgende keer zal ik eerst maken dat men kiel volledig is gemaakt en dan pas de spanten, en daarna de beplanking aanbrengen, zo kun je mooi zien waar je de beplanking moet aanpassen.
Ook zal ik op Pter en Beagle hun mannier tewerk gaan met het verjongen van de spanten bij men volgende project.

Ok tot zover deze update, morgen meer hoop ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed. Het zit er heel strak op. En geen spijkertjes te zien. Wanneer u gaat beginnen met plamuur en zou ik eerst grondverf aanbrengen na het schuren en dan plamuren. Porienvuller zou ik persoonlijk niet gebruiken. Puur omdat dit schip geschilderd gaat worden ipv gelakt.

Maar dat met die kiel snap ik niet zo goed. Er kwam iets niet goed uit? Wat dan?

Wel zou ik de kiel nog even doorplanken met de huidlatjes. Anders krijgt u daar een overgang.

Het beplanken op Beagle zijn methode is beter. Maar dit is volgens de methode van de uitgever. Heel goed dat u deze toch blijft volgen. De volgende keer kunt u idd met verjongen aan de slag.
 
Maar dat met die kiel snap ik niet zo goed. Er kwam iets niet goed uit? Wat dan?
Je kan dus zien dat ik deze kielbalk er nadien heb moeten bijplaatsen, en dat is geen goed idee dus. :confused:
1_IMG_1220_2_.jpg
Ik heb daar plamuurwerk nodig om men kiel mooi te laten vloeien, ik heb eerst men beplanking gedaan en nadien nog een balk op de kiel moeten plaatsen, na dat het beplanken gedaan was, zoals ze beschreven, maar dat komt niet goed uit, dus moet ik deze nu bijwerken en het zal nooit meer perfect uit komen.
1_IMG_1221_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er toch helemaal niet verkeerd uit. Idd, is dit goed te plamuren. Wat ik bedoel met doorplanken is de kiel aan het onderwaterschip. Deze is een klein stukje niet doorgeplankt. Het is dan mooier wanneer deze in het geheel is doorgeplankt met fineer. Dan is het afwerken mooier en makkelijker.
 
dag,moatje
dat is pech zeg,maar dirk is het mogelyk om de voorsteven alsnog weg te nemen,schuuren?
kan je meschien een nieuwe steven plaatsen.
kom anders even langs,zullen we te samen de boot eens bekyken
groetjes,ronny
 
Ach wie we hier hebben den Ronny, Welkom maat

Wel is te zeggen ik heb alles nu al naar dit steven aangepast, het komt wel goed.
Maar zoals jij me vertelde zal ik dus voor de andere modellen, zoals de Bounty een plaat maken en eerst de kiel "volledig" haaks in elkaar lijmen.
Eenmaal deze haaks is dan pas zal ik beginnen met het grootspant en de daaropvolgende spanten.
Eenmaal ik aan beide kanten de berghouten heb en 3 huidplanken, dan pas los maken van de legplank.

Met de Amerigo Vespucci heb ik dit niet gedaan zoals je in mijn verslag kon lezen, maar ik was al veel verder toen ik bij u thuis was Ronny.
Dat was me een wijze raad die jij me gaf en die zal ik opvolgen.
Moest ik tijd hebben spring ik wel eens binnen.

Bedankt Ronny
 
Kleine update

De beplanking van de 2de laag is volledig klaar, dus de fineerstrookjes zitten er mooi op.

Heb vandaag ook al een klein beetje aan het plamuren geweest aan de kiel, ook de roerkoning heb ik geplaatst.
Ben dan ook al begonnen met het teveel aan plamuur weg te schuren, veel is het niet alleen een beetje de kleine kiertjes opvullen, nu kan ik dus wel plamuur gebruiken om een beter resultaat te bekomen met het schilderen.

Tot zover deze korte update
Morgen komer er foto's aan te pas :)
 
Idd. Nu kunt u wel plamuur gebruiken. Alleen wanneer ik het schip in de plamuur zet heb ik er altijd eerst een verdunde grondlaag op aangebracht alvorens te gaan plamuren. Het voordeel hiervan is dat de plamuur dan beter droogt en niet te snel in het onbehandelde hout intrekt. Dus te snel droogt. Met het resultaat dat het gaat krimpen, scheuren, en al wat er meer kan gebreuren met plamuur.

Denk voor de volgende keer hier eens over na. ;)Ik heb dit van mijn oom, hij is schilder van beroep. Doet renovatiewerk dus neem ik dit soort zaken altijd graag van hem aan.
 
Een verdunde grondlaag?
Primer wil je zeggen he?

Ik heb alleen nog maar bij de kiel aan het plamuren geweest, die kieren tegen de kiel zelf,van boeg tot hek heb ik een beetje die naad proberen te vullen, ik zal morgen eerst een grondlaag op het fineer spuiten zoals jij voorsteld, en dan pas verder gaan met de rest te plamuren, ik zal er morgen eerst een foto van nemen en hier posten, dan kun je zien dat ik niet echt veel zal moeten plamuren ;)

Hier ben ik gaan plamuren om die naad dicht te krijgen.
1_IMG_1221_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Amaai, dat vlaams he. Grondlaag tja, idd primer. Ik moet er nog even aan wennen. sommige woorden zijn toch anders. Sorry hiervoor. Wat ik zelf altijd neem is een primer uit een potje. Die kan dan nog verdunt worden, is ook veel goedkoper dan een spuitbus. Het meest schuren we er toch weer vanaf. Daarna idd plamuren. Ik neem zelf altijd lakplamuur. Het liefst twee komponenten. Maar dat is niet echt nodig.

zoals ik op de foto's kan zien zal er niet veel plamuur nodig zijn. U heeft het heel netjes zitten. En alles sluit netjes aan. Dat blijft u zien door de algehele bouw door. Tot het schip af is. Op de een of andere manier werkt veel plamuur niet echt. Dus u bent heeeeeeeel goed op weg. :D
 
Wel Rik vanharte bedankt

En onze taal hehehe :D , idd het zijn soms wel dezelfde begrippen maar voor de zekerheid vraag ik het toch liever nog een keer.
Ik zal zo op men gemakje doordoen en je tips zijn reuze goed, ik gebruik ze ook, en niet vergeten dat ik elk project van u volg dus daar leer ik ook veel van ;)
 
dag,dirk
zoals onze vriend,rik het geeft verwoord! geel hoed op weg.
op zyn vlaams,hoe bezig.
dat is inderdaat zeer netjes gedaan,doe a.u.b zo verder
langzaam aan,het zou nu toch jamer zyn moest het nu nog mislukken.
maar ik heb het volste vertrouwen in de scheepswerf pantani
tot binnen kort,zaterdag is ok
 
Dank u Ronny voor het vertrouwen

Ik zal idd rustig aan verder doen, dit heb ik wel geleerd, haast en spoed is zelden goed :p
Maar zaterdag gaat niet, ze komen hier ook bouwen aan men huis, garage, is ook soort hobby voor die mannen :) ik was het vergeten.

Ik wip wel eens binnen een van deze dagen
 
Ben nu even bezig aan de Amstel op het andere topic. Daar heb ik gevraagd of het van de wedstrijd af mag. Ik ga het niet halen Nog steeds met een hoofd vol met watten. Ziek dus. Ik zal dit bromfliegje ook hier gaan plaatsen. Dan heb ik weer een updatje. Daarna snel verder aan de elf. Maar de handjes bibberen een beetje. En natuurlijk snel een update voor de Kareldoorman.
 
Update 29-02-08

Hier dan eerst de beloofde foto's van hoe het op dit moment is, op deze foto is dus te zien waar ik aan het plamuren ben en aan het schuren, ik ga straks eerst het stof er af blazen en eerst een primer (grondlaag) aanbrengen zoals Rik me vertelde.
Dan ga ik nog beetje door met het bewerken van de boeg met plamuur tot ik hem degelijk krijg.

Hier zie dus dat ik van achterschip tot voorschip beetje met plamuur ben bezig geweest om de opening tussen kiel en huidplaat strak te krijgen, ik heb te weinig men plankjes afgeschuind om hem goed te doen aansluiten tegen de kiel, is een goede leerschool voor het volgende project.
1_IMG_1222_2_.jpg

Hier komt het roer aan te zitten, ook hier heb ik nog wat werk aan de winkel.
1_IMG_1223_2_.jpg

De boeg, hier zal ik nog veel tijd in steken.
1_IMG_1224_2_.jpg

Nog een foto van de boeg waar ik dus nog werk aan heb.
1_IMG_1226_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch al mooi strak uit, Dirk. Ik neem mijn petje er in elk geval voor af. Ik heb begepen dat jouw schip uit de serie van deAgostini afkomstig is. Ik ben zelf geabonneerd op de Yamato, ook van deAgostini. Kwam er iets te laat achter dat ze de Amerigo Verspucci ook in het assortiment hebben, anders was het zeker die geworden. Maar zo gauw ik er aan ga beginnen, ga je het zeker merken.Veel succes met bouwen, en ik blijf je volgen;):D
 
Bedankt G.Verkuijl

Ja is idd die van Deagostini, heb ook de Yamato besteld.

Je kunt de Amerigo Vespucci ook nog bestellen hoor op BOUW ZELF DE AMERIGO VESPUCCI!
Het is een pracht van een uitleg + de History die erbij zit van alle zeil- of oorlogsschepen zoals de Yamato is prachtig, daarom allen al heb ik de Yamato besteld, ik ging het normaal niet meer doen om dat het idd veel duurder is dan in de winkel, maar de uitleg de dvd en alles is gewoon de max.:)

Ben benieuwd naar uw verslag eens je begonnen bent met de Yamato, die zal ik van dicht blijven volgen daar ik deze ook ga bouwen ;)
 
Dit zijn beide schone schepen. Het is idd wel veel duurder. Ik heb zelf de Titanic via deze wijze gebouwd. Dat is leuk om te doen. De afleveringen kwamen bij mij om de week binnen telkens weer twee te gelijk. Elke week maakte ik er trouw een open, en had zo weer wat leesvoer. Dat heb je niet wanneer het schip zo gekocht word. Maar het niet de meerwaarde aan het model, meer aan de beleving van het bouwen.

Patani, het schip begint nu al mooi glad te zien. Gaat goed zo. U kunt haar al bijna in de lak zetten. :D Wel eerst netjes gronden enzo eh.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan