Hoofdsponsor

1/35 KV1 ekranami [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Stalin

Guest
Zoals beloofd de bouw van de KV1 ekranami ,ik ga trachten dit zo goed mogelijk voor te stellen, daar ik nog wat onwennig ben op dit forum, moet je mijn foutjes hier en daar wel kunnen vergeven.



De enige KV1 ecranami met volledige extra bepanzering ( de koepel , boven en onder de spatborden) de meeste KV' met de slogans zijn enkel maar met koepel bepansering.






Een Trumpeter kit met de minimum aan Photo etsh( kitje van Aber)de luchtinlaat roosters zij heel mooi, maar ni simpel om in elkaar te krijgen.
voor de rest pastde kit geweldig in elkaar
ik zou ze bijna blind in elkaar kunnen steken,maar ja t'is ook ni mijne eerste KV.

De trekkabel is uit meetsnoer kabel gemaakt en is heel realistisch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
KV1 ekranami vervolg





Het schilderen met pistool uiteraard , eerst de grondlaag normaal gebruik ik de grijze surfase primer van Tamiya, enkele dnne laagjes voldoen, vooral op de metalen delen , zoals de loop tracks en grilles is dit zeker nodig.
de basis in een mix van groen en dan oplichten met lichter groen, daarna nogmaals oplichten met nog lichter groen tot bijna aan het gele,deze maal experimenteerde ik met de onderste delen donker en de bovenste lichter te schilderen, je ziet dit op de koepel heel goed.







Het inlijnen met olieverf ( gebrande omber) sterk verdund met white spirit dit droogt doffer uit dan terpentine.
enkele dagen daarna droogborstelen ( ik gebruik hiervoor gele en lichtgroene oude olieverf uit tubes die bijna droog is.
dan begint het verweren ook hier gebruik ik donker bruine olieverf een beetje verdunt met White spirit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:


let niet op de soms wat te gele foto's deze zijn nog met een oud toestel genomen,
de rupsen zijn nu gemonteerd en de modder wordt er rijkelijk op aangebracht, maar ook niet teveel,er rest me nu nog wat details zoalsde maschine geweren op de koepel en vooraan, en her en der nog wat krassen oplichten met lichtgoene verf.





vandaag matte vernis gespoten en het zwart van de uitlaten
er blijven nog de twee figuren die ik er wil in en op plaatsen, maar aan deze is nog wel wat werk , figuur schilderen is nogal moelijk voor mij,maar ik geef hier toch al een idee van hoe ze er nu al voorkomen.







zo hopelijk bevalt het julie een beetje.;);)
tot later,
Stalin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Stalin,

Ziet er heel mooi uit :)

Heb wat vraagjes :

De trekkabel is uit meetsnoer kabel gemaakt en is heel realistisch.

Wat bedoeld ge met meetsnoer ?

Welke verf hebt ge gebruikt ?

Groeten, Pascal
 
en dan vragen ze dit:

zo hopelijk bevalt het julie een beetje.

Ik hoop meer van je werk te mogen bewonderen en dan van het begin een bouwverslag te zien.
Ik ben (momenteel) wel geen militair bouwer, maar kijk hier geregeld om jullie technieken te bestuderen. En daar zitten goede tussen, zodat ik wel zin krijg in een tankje.....
 
Pascal,
meetsnoer wordt gebruikt in de elecronica, deze kabel bevat heel veel dunne draadjes en is daardoor heel soepel, deze zit bij de dure
meetapparaten, maar kan je ook aan de l/m kopen, de buitemantel is van silicone , die gaat er af uiteraard.

de verf is mengsel acryl van Tamiya, XF5 , XF11, en XF61.
en voor het oplichten wat van het geelgroene erbij, maar die nr ken ik ni vanbuiten.
Grtz,
Stalin
 
Inderdaad Stalin,
Dit is zeer mooi werk wat je hier tentoonsteld.
De foto's bekijken is genieten en genieten ;)

Ben ook wel eens benieuwd naar een "echt" verslag....stap voor stap ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey,

Inderdaad, heel mooi stukje. Goede afschilfering van de verf op de toren.
 
Heel mooi werk ! Het contrast tussen de modder en het groen, echt sterk. De figuren zien er ook zuiver geschilderd uit, heb je daar een close up van mss ?
Goeie wijn behoeft geen krans, maar ik zwier er hier heel graag eentje tegenaan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan