Eerst en vooral mijn excuses voor de misschien domme vragen die ik nu zal stellen. Zoals de meesten wel weten ben ik een beginner ivm modelbouw en van RC ken ik nog veeeeeeel minder, dat is dus een ramp
Van kleins af aan ben ik altijd al gefascineerd geweest met RC vliegtuigen, doch heb ik nooit met 1 gevlogen en mijn enige contact met RC vliegtuigen was (heel) lang geleden een show met RC vliegdingen (wat ik mij nog herinner is een grasmachine, een strijkijzer en een bak Jupiler). Dus bij deze kennen jullie een beetje mijn RC geschiedenis (niets dus)
Nu had ik graag toch de stap gezet naar RC vliegtuigen, al dan niet modelbouw ben ik nog niet uit. Aangezien ik niet weet hoe graag ik het zal doen en of ik het uberhaupt wel kan zou ik om te beginnen niet al te veel geld willen uitgeven.
Enkele vragen:
- Wat mag ik verwachten van vliegtijd bij een gemiddeld budgetvliegtuigje, maw, hoe lang gaan de batterijen mee?
- Als de batterijen leeg zijn dondert dat vliegding knal naar beneden, dus hoe weet je hoe lang je nog kan vliegen? Krijg je een waarschuwingssignaal of moet je het zelf maar zien te timen?
- Een RC vliegtuig besturen is volgens mij niet eenvoudig, hoe begin je daar best aan zonder enige ervaring?
- Wat is het bereik van zo'n zender
ontvanger en wat gebeurd er als je vliegtuig buiten het bereik komt? Krijg je dan ook een signaal of is het plotseling gewoon gedaan met de pret?
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: