Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Algemene vragen ivm RC
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Algemene vragen ivm RC

Chris
    Gast

Question Algemene vragen ivm RC

Eerst en vooral mijn excuses voor de misschien domme vragen die ik nu zal stellen. Zoals de meesten wel weten ben ik een beginner ivm modelbouw en van RC ken ik nog veeeeeeel minder, dat is dus een ramp

Van kleins af aan ben ik altijd al gefascineerd geweest met RC vliegtuigen, doch heb ik nooit met 1 gevlogen en mijn enige contact met RC vliegtuigen was (heel) lang geleden een show met RC vliegdingen (wat ik mij nog herinner is een grasmachine, een strijkijzer en een bak Jupiler). Dus bij deze kennen jullie een beetje mijn RC geschiedenis (niets dus )

Nu had ik graag toch de stap gezet naar RC vliegtuigen, al dan niet modelbouw ben ik nog niet uit. Aangezien ik niet weet hoe graag ik het zal doen en of ik het uberhaupt wel kan zou ik om te beginnen niet al te veel geld willen uitgeven.

Enkele vragen:

- Wat mag ik verwachten van vliegtijd bij een gemiddeld budgetvliegtuigje, maw, hoe lang gaan de batterijen mee?

- Als de batterijen leeg zijn dondert dat vliegding knal naar beneden, dus hoe weet je hoe lang je nog kan vliegen? Krijg je een waarschuwingssignaal of moet je het zelf maar zien te timen?

- Een RC vliegtuig besturen is volgens mij niet eenvoudig, hoe begin je daar best aan zonder enige ervaring?

- Wat is het bereik van zo'n zender
    ontvanger en wat gebeurd er als je vliegtuig buiten het bereik komt? Krijg je dan ook een signaal of is het plotseling gewoon gedaan met de pret?

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hoi Chris,

Helaas heb ik van die vliegdinges geen verstand maar misschien kunnen Wimpy of Nick (Blue Bird) je hier heel wat meer over vertellen.

Wat ik je wel zou willen aanraden, is om eens aan een rc-vliegclub een bezoekje te brengen en daar zal je waarschijnlijk alle nodige info betreffende het vliegen verkrijgen.

Een vliegclub dicht bij je? Wel, ik weet dat er vroeger eentje te Zomergem was, maar of die er nu nog is zou ik niet kunnen zeggen. Misschien eens een google'ke doen?

Droop

Chris
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droop Bekijk bericht
    Hoi Chris,
    Een vliegclub dicht bij je? Wel, ik weet dat er vroeger eentje te Zomergem was, maar of die er nu nog is zou ik niet kunnen zeggen. Misschien eens een google'ke doen?
    Ongelofelijk dat ik dat niet wist. En ik die dacht dat ik ze af en toe eens zag vliegen, het waren gewoon modelvliegtuigen op mijn achterhof!

(ter verduidelijking: de club is hier een halve straat vandaan (shame on me dat ik dat niet wist) en hij noemt: BlueBirds)

En na het lezen van hetvolgende, ga ik zeker eens langs om een kijkje te gaan nemen:

Hoewel onze club in een afgelegen gebied ligt, zijn er toch geregeld bezoekers die ons weten te vinden. Als u langskomt, aarzel dan niet om met de piloten te praten of de toestellen te bekijken.
    We beantwoorden graag al uw vragen, modelvliegen is immers onze hobby en daar praten we graag over.
    Dit neemt natuurlijk niet weg dat als iemand nog antwoorden op mijn vragen heeft of tips e.d. dat hij die niet mag geven :-)

PS: Droop, ne dikke merci!

Standaard

Daar veel plezier én nuttige info toegewenst, Chris.

Je kan er misschien ook eens enkele plaatjes schieten voor op ons forum?

Droop

Standaard

Hey hey Chris,

als het vliegveld van de Blue Birds in je achtertuin ligt is de beste optie om daar eens naartoe te gaan.
    Al je vragen zullen daar heel zeker deskundig beantwoord worden.

Heligroeten vanwege Blue Bird (ik ben daar geen lid, maar ze kennen mij daar wel hoor),

Nick

PS... Mijn nick op de RC-forums heeft niks te maken met de Blue Birds hoor.
    Toen ik er ooit mee begon, wou ik als nick "Black Bird". Ik reed toen met een Honda Black Bird (vandaar). Omdat black bird al overal bestond en ik blauw ook een schoon kleurke vind, is het dan maar Blue Bird geworden...
    Bij deze is dit dus ne keer geopenbaard...

en mijn nick is niet nick, want mijn voornaam is nick

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Bird Bekijk bericht
    Hey hey Chris,

PS... Mijn nick op de RC-forums heeft niks te maken met de Blue Birds hoor.
    Toen ik er ooit mee begon, wou ik als nick "Black Bird". Ik reed toen met een Honda Black Bird (vandaar). Omdat black bird al overal bestond en ik blauw ook een schoon kleurke vind, is het dan maar Blue Bird geworden...
    Bij deze is dit dus ne keer geopenbaard...

en mijn nick is niet nick, want mijn voornaam is nick
    Nog een geluk dat ge niet zot zijt van roze... Nick Pink Bird!

Bwhaahahahahhoehoeoeoe

Standaard

Nog een geluk dat ge niet zot zijt van roze... Nick Pink Bird!
    "The Pink Panter" was ook al kweet nie hoeveel keer bezet als nick...

Chris
    Gast

Standaard

Even een update:

Ik ben zaterdag met het prachtige weer een kijkje gaan nemen en heb mij daar een aantal uur vergaapt aan al het moois dat daar rondvloog. Echt fantastisch was dat. Binnen in de kantine bij een lekker pintje dan wat gepraat met de vliegeniers en daar bleek dat je als beginner toch al snel een kleine 1000 euro moest neerleggen om met beginnend materiaal te starten. Nu vind ik dat toch wel veel geld om zomaar eens iets te proberen dus daar heb ik zelf een oplossing voor gevonden (eigenlijk heeft dit forum dat voor mij gedaan)

Wat ik ook als tip gekregen heb is dat het een goed idee is om met een simulator wat op de PC te oefenen alvorens je nieuwe toestel na 10 seconden te laten crashen. Normaal koop je daarvoor een zender die je dan op je PC kunt aansluiten, maar ik had nog een zeer gevoelige analoge gamecontroller liggen en heb de gratis simulator FMS gedownload. Op deze manier kan ik supergoedkoop met de simulator vliegen (en dat is niet simpel zeg!) en toch een vrij natuurgetrouwe bediening hanteren. In de simulator ben ik al een 200tal keer gecrashed dus die tip heeft mij wel al wat euro's bespaard.

Morgen ga ik de walkera H05 halen waar ik dan zeer voorzichtig mee ga proberen leren vliegen. Voorlopig zal ik beginnen met super eenvoudig rechtdoor kort opstijgen en dan snel landen en zo steeds meer opbouwen. De simulatie's hebben mij aangetoond dat vliegen met zo'n ding geen lachertje is waar je zomaar even aan begint. En ik heb ook geen zin om mijn euro's zomaar te laten neerdonderen

Hopelijk gaat dit vliegtuigje eventjes mee

Als nu zou blijken dat ik het ding kan besturen en dat ik het tof vind kan ik uitkijken naar een bouwdoosje om zelf eens een vliegtuig te maken.

Standaard

Je hebt mooie plannen Chris, is leuk, dat vliegen zal inderdaad niet eenvoudig zijn.
    Ga je toestel kopen bij onze sponsor Chris, zeg het er maar bij dat je van het forum bent, krijg je misschien nog korting

Standaard

Hoi Chris,

Welkom in het gekke wereldje van de rc.

Je hebt groot gelijk dat je met zo'n toestelletje begint.
    Hoeveel zijn er al niet die het in het begin zeer groots aanpakken en dan erna er de brui aan geven?

Da's wel een zeer leuk beginnersvliegtuig en dan nog eentje met een 2,4 Ghz zendisntallatie!
    Top!

Ik kijk al uit naar je eerste vliegfoto's.

Veel succes!!

Droop

Chris
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Je hebt mooie plannen Chris, is leuk, dat vliegen zal inderdaad niet eenvoudig zijn.
    Ga je toestel kopen bij onze sponsor Chris, zeg het er maar bij dat je van het forum bent, krijg je misschien nog korting
    Inderdaad pantani ik zal het inderdaad kopen bij onze sponsor. Ik ben nu wel nog aan het uitvogelen of je daar enkel online kunt kopen of ook fysiek. Niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar ik ben vlakbij vandaag en dan is het overbodig om het op te sturen (+ dan heb ik het sneller). We zien wel he.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten