Hoofdsponsor

1/24 la france pumper [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

val

Guest
Hallo allemaal

Vandaag start ik met mijn project. Ik ga een brandweerwagen van trumpeter maken.

Door omstandigheden heb ik geen foto's kunnen maken van de doos en alle delen afzonderlijk. Daarom dat ik start met foto's die al een beetje verder staan dan dat.

3_IMG_0023.jpg

2_IMG_0021.jpg

1_IMG_0020.jpg

Mijn excuses voor de rommelige start. Dit is hetgeen ik al heb. Vanaf nu ga ik gewoon verder.

Ik heb de cabine en achterbouw al gespoten (foto's volgen nog) en ben nu bezig met de decals.

tot de volgende post,

Valère
 
Mooi, je bent vertrokken voor een mooi verslag, de foto's lukken ook das perfect
 
Hey Val, laat je maar gaan en wanneer je vragen hebt, NIET aarzelen.
Succes ermee.
 
Val,
Daar heb je wel een autopomp vast van eerste rang zeg.
Bij ons in de Brandweer Roeselare, hebben wij een Engelse type van autopomp "Denis", ewel niet van de weg te krijgen onder alle weersomstandigheden.
't Is een plezier om er mee te rijden, minder is dat wij altijd naar branden moeten met de deze.
Enfin... maak er een toffe model van, hoor, zal blijven kijken over je schouders.

Groetjes
Ward
 
Deze wil ik onder geen beding missen, heb deze ook op zolder liggen wachten om gemaakt te worden...
Heb deze ooit in het echt zien rijden in de v.s. , ook in de kleur die jij gebruikt...

Benieuwd wat je er verder van maakt ;)

Grtz,
Beyond
 
ja ja ja beyond heb ze daar ook al verschilend keren gezien en gehoord.
wat de kleur betreft wijk ik een beetje af van het orginele,vindt hem in het geel/wit veel mooier.( maak de rode ook nog wel )
maar dat is niet erg want met de vele kleuren schema's die er zijn in de us off a kan men alle kanten uit .
ook kwa decals een klijne afwijking zo heb ik een persoonlijke tintje aan mijn truck.
voor ik het vergeet in hasselt hebben ze ook een dennis rijden gave bak.
 
hallo hier zijn we dan met de vorderingen van mijn bluswagen.
wat is er zoal gebeurt kabine,achterbou,pomp,en nog wat veel losse onderdelen in primer gezet revell nr 371.na drogen het wit,ook revell nr301.
dit zeker 24 uur laten drogen .
vervolgens het geel revell nr 12,dit was na de eerste beurt veel te geel dus ronde twee 5 druppels groen bij gedaan wat vervolgens perfect uit komt.
en wat decals aan gebracht voor te zien hoe het een beetje wordt.alvast wat foto's verder moet er nog veel details aangebracht worden.
zo staat het er nu bij tot een volgende post.
1_IMG_0007.jpg

1_IMG_0006.jpg

1_IMG_0005.jpg

1_IMG_0008.jpg

1_IMG_0009_fhdr.jpg

1_IMG_0003.jpg

1_IMG_0002.jpg
 
Dit ziet er gewoonweg prachtig uit, zo strak gespoten, proficiat, het controle paneel ziet er ook zeer netjes uit, ga zo door zou ik zeggen, ben benieuwd naar het vervolg.
 
Dit is inderdaad zeer mooi gespoten.
Echter een kleine opmerking van je decals...,
op het dak lijkt de film zeer duidelijk te zien van het nr E121...
Je had deze misschien beter afzonderlijk uitgesneden , maar dit zijn natuurlijk vijgen na pasen hé.
Misschien vindt je nog wel een manier om dit te verbeteren... of heeft iemand anders een tip??

Wil je werk niet afbreken hoor, vind het heel erg mooi ;)

Grtz,
Beyond
 
inderdaat klopt maar nu zit er satijnveris op en is het al een stuk beter.
had mischien toch beter wat decalsetter opgedaan.maarja nu kan ik niets meer doen.
 
Valere,
Die decalsetter zal je "teveel" aan film niet oplossen, enkel helpen hechten.
Ik denk dat je nu inderdaad niet veel meer kunt doen hieraan, maar in de toekomst misschien je decals beter kunt snijden...
Spuitwerk ziet er gelikt uit. Ik weet niet wat je ervaring is op modelbouwgebied?
 
hallo ueue mijn ervaring op modelbouwgebied
ben 46 jaar jong en daar doe ik toch zeker 40 jaar van al aan modelbouw.
maar het proces is nog steeds in volle gang.
- in den beginnen alles in elkaar ( plakken) en met de borstel verven.
- dan al wat schuren en plamuren '' '' '' '' '' '' '' '' ''
- nu fansoenlijk plakken en schuren verf met airbrusch en fansoenlijk afwerken
we doen ons best,en ik leer ook nog steeds bij.
zo al er nog vragen zijn stel ze maar gerust.
 
......
- nu fansoenlijk plakken en schuren verf met airbrusch en fansoenlijk afwerken
......

Dat is zeker bij deze het geval ;)

Enne, ik ben ook nog aan het bijleren hoor, (mijn schilderkunsten zijn nog niet alles :wacko:)

Die decal was mij gewoon opgevallen ;)

Benieuwd naar meer...

Vriendelijke groeten,
Beyond
 
bij deze wil ik dirk nog maals bedanken voor de hulp bij het posten van foto's.

Geen dank hoor val, het is graag gedaan en daarvoor zijn we hier, om de mensen te helpen in ieder opzicht, zowel bij het forum als bij de modelbouw zelf.

Nu je update is zeer mooi, je spuit echt zeer strak moet ik zeggen.
Komen er nog brandslangen enzo aan of op de wagen, zo ja in welk materiaal maak je deze dan??

Groetjes
 
..................,dan nog alle lichtjes gevefd, dit doe ik aan de binnen kant van alle lichten ..................

Wat misschien nog mogelijk is, is om OP de verf, ook aan de binnenkant, nog een laagje met zilver te schilderen, zo heb je een reflecterende ondergrond...
Heb dit zelf nog gedaan, en volgens mij gaf dit toch een mooier effect aan de lichten...

Grtz,
Beyond
 
Ja, Val,
Je gaat als een trein.
Wordt deze in nieuwstaat gebouwd, of eerder als gebruikt model?
In het tweede geval kun je nu misschien al een aantal verweringen aanbrengen alvorens alles ineen zit.

Je hoeveelste model is dit?
 
hey fijn om zo'n reacties te zien en wow wat een vragen.
-brandslangen jep deze kommen er zeker op, heb al een goed idee ik zal dit wel uitleggen en laten zien hoe dat gaat worden maar dat is voor het laatste denk ik.
-nieuwstaat of wetheren daar loop ik nu zelf ook al 2 weken mee in mijn h...
ik heb een 100 tal foto's van deze wagens maar niet een waar ook maar iets vuil op zit.
ze zijn alleen vuil wanneer ze op interventie zijn ( geweest )
ik vindt als hij vuil is dan moet hij op een soort van diorama komen,en dit is nu net wat ik niet wil.eigenlijk ben ik een beetje bang om hem te wetheren.
zo als iemand foto's of sugesties heeft hoor ik het graag.
kan nu stilletjes aan met de afweking beginnen.

momenteel zit ik op ongeveer 110 modellen die naar behoren volgens mij dan goed zijn afgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
...........momenteel zit ik op ongeveer 110 modellen die naar behoren volgens mij dan goed zijn afgewerkt.

Zijn deze ergens te bezichtigen op het www?
Of wil je daar eens enkele foto's van maken?
Ben benieuwd naar je verzameling ;)
De mijne is te bezichtigen in mijn sprookjesbos (link onderaan), zijn wel modellen in schaal 1/87 (H0)

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan