Hoofdsponsor

1/24 la france pumper [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
hey beyond
jep zal wat foto's nemen en plaatsen in de galerij afgewerkte modellen
onder de noemer MIJN VERZAMELING.
gr valere
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal
hier weer een update van mijn pumper.
het hele wiekend verder gedaan aan de afwerking het einde is nu wel inzicht.
tis te zeggen hij is klaar.
ook heb ik een heleboel slangen gemaakt zoals beloofd zal ik laten zien hoe dit in zijn werk is gegaan.
hievoor gebruik ik tesa band tape deze kleeft zeer sterk en heeft het uitzicht als een soort stof
1_1.jpg

als eerste knip ik een stuk lengte van 25 cm en breed 1.5 cm af.
deze wordt aan eenzijde voor de helft dicht geplakt.
1_2.jpg

1_3.jpg

1_4.jpg
vrevolgens de andere helft.

1_5.jpg

nu hebben we een mooi reepje met een boven en een onderzijde.
1_6.jpg

1_7.jpg

nu knippen we allemaal stukjes van 2 cm die we vervolgens dicht plakken met seconde lijm.
1_8.jpg

1_9.jpg
deze stukjes plaaken we weer op elkaar tot de hoogte van de bak op de truck.maar eerst nog een boven stuk zo dat het lijkt dat de bak volledig vol ligt.

1_9.jpg

1_10.jpg

1_11.jpg

1_12.jpg

1_13.jpg

zo nu hebben we ijgenlijk alles wat we nodig hebben.
dit is alleen de voorkant wat we zien de rest vullen we op met wat keuken rol.
nu lijkt het alsof de ganse bak vol licht met waterslangen.

1_14.jpg

1_15.jpg
1_16.jpg

1_17.jpg
ziezo klaar ik hoop dat het voor jullie een beetje duidelijk was moest dat niet het geval zijn aarzel dan niet om meer uitleg te vragen .
groetjes valere
 
Zeer mooi gemaakt Valere, en zeer duidelijk uitgelegd.
Nu nog enkele totaalbeeld foto's, zodat we met zen allen kunnen meegenieten van je wagen ;)

Grtz,
Beyond
 
Lekker bedacht, Valère.
Dit geeft een mooi, getrouw resultaat.
Welke kleur verf heb je gebruikt om tot dit resultaat te komen?
 
Hey modelbouwers.
Ziezo zoals gezegd de la france eagle is klaar het ganse wiekend gespendeerd aan de afwerking. wat niet zo evident was de pe parts waren het moeilijkst om aan te brengen.
Heb zeker tot 3x toe mijn vingers vast geplakt met die ver….. seconde lijm maar goed alles zit erop nu.
Rest alleen nog 2 dak antennes,en nog wat slangen onder de pomp en voor in de bumper.
Wat de kleur van de slangen betreft deze zijn gewoon met mat geel geverfd en een kleine wasch gedaan met het restant v/d tinner waar ik mijn penselen in uitwas.
Voor de kleur kan men verschillende varianten maken om zo wat kleur in je model te krijgen.
Vb mat geel,rood,licht bruin,en grijs.
Zo dat was mijn eerste project op een modelbouwforum vindt het wel zeer plezant om doen.
Ik heb er dan ook zeer van genoten om dit te doen. Nu iedereen zo mee kijkt ben ik verplicht om mijn modellen nog beter te gaan afwerken wat alleen ten goede komt aan de modellen en modelbouw in het algemeen. En het niveau in het algemeen .zo genoeg gezwets nu een paar foto’s.

2_IMG_0047.jpg

3_IMG_0043.jpg

1_IMG_0045.jpg

1_IMG_0044.jpg

1_IMG_0046.jpg

1_IMG_0048.jpg

1_IMG_0049.jpg

ziezo nu op naar het volgende tot ziens
groetjes valere
 
Prachtig resultaat die slangen en zeer mooie uitleg, proficiat.
Het is terug een meesterwerk Val ;)

Je uitleg van die slangen kunnen we misschien in een howto zetten, als je er mee akkoord gaat, is echt mooi gevonden.
 
Prachtig resultaat die slangen en zeer mooie uitleg, proficiat.
Het is terug een meesterwerk Val ;)

Je uitleg van die slangen kunnen we misschien in een howto zetten, als je er mee akkoord gaat, is echt mooi gevonden.

hallo bouwers
ja ja doe maar geen probleem zo kan iederreen het gemakelijk terugvinden
groetjes valere.
 
:O woow zeer netjes ziet er echt goed uit 8)
 
Mooi gebouwd.
Netjes afgewerkt en een geweldige tip voor die brandslangen.

Erik
 
Zeer zeker een mooi model geworden en dat idee van die brandslangen is gewoon te gek voor woorden Applaus

Ron
 
Da's een pracht van een wagen zeg! :O

Die brandslangen vind ik ook knap gevonden.

Klassewerk!!




Droop
 
Hey Valere,

Ik ken absoluut niks van vrachtwagens, maar deze ziet er prachtig uit. Echt klassewerk, en het idee voor de brandslangen is geweldig ApplausApplausApplaus

Groeten, Pascal
 
Heel mooi gedaan ,ik heb hem ook maar hij is niet zo mooi mvg.
 
sjonge jonge , zeer mooi gedaan !! en met die slangen uitleg ook , weer wat geleerd .
 
wow,dit is een heel mooie wagen geworden,is een heel leuke kit met veel details,
zal prachtig staan in de vitrine!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan