Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 la france pumper [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 35

Discussie: la france pumper [DONE]

val
    Gast

Lightbulb la france pumper [DONE]

Hallo allemaal

Vandaag start ik met mijn project. Ik ga een brandweerwagen van trumpeter maken.

Door omstandigheden heb ik geen foto's kunnen maken van de doos en alle delen afzonderlijk. Daarom dat ik start met foto's die al een beetje verder staan dan dat.

Mijn excuses voor de rommelige start. Dit is hetgeen ik al heb. Vanaf nu ga ik gewoon verder.

Ik heb de cabine en achterbouw al gespoten (foto's volgen nog) en ben nu bezig met de decals.

tot de volgende post,

Valère

Standaard

Mooi, je bent vertrokken voor een mooi verslag, de foto's lukken ook das perfect

Banned

Standaard

Hey Val, laat je maar gaan en wanneer je vragen hebt, NIET aarzelen.
    Succes ermee.

Standaard

Val,
    Daar heb je wel een autopomp vast van eerste rang zeg.
    Bij ons in de Brandweer Roeselare, hebben wij een Engelse type van autopomp "Denis", ewel niet van de weg te krijgen onder alle weersomstandigheden.
    't Is een plezier om er mee te rijden, minder is dat wij altijd naar branden moeten met de deze.
    Enfin... maak er een toffe model van, hoor, zal blijven kijken over je schouders.

Groetjes
    Ward
    Wat je ook maak of doe,
    voeg er steeds je ziel aan toe

Standaard

Deze wil ik onder geen beding missen, heb deze ook op zolder liggen wachten om gemaakt te worden...
    Heb deze ooit in het echt zien rijden in de v.s. , ook in de kleur die jij gebruikt...

Benieuwd wat je er verder van maakt

Grtz,
    Beyond

val
    Gast

Standaard

ja ja ja beyond heb ze daar ook al verschilend keren gezien en gehoord.
    wat de kleur betreft wijk ik een beetje af van het orginele,vindt hem in het geel/wit veel mooier.( maak de rode ook nog wel )
    maar dat is niet erg want met de vele kleuren schema's die er zijn in de us off a kan men alle kanten uit .
    ook kwa decals een klijne afwijking zo heb ik een persoonlijke tintje aan mijn truck.
    voor ik het vergeet in hasselt hebben ze ook een dennis rijden gave bak.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ward Bekijk bericht
    't Is een plezier om er mee te rijden, minder is dat wij altijd naar branden moeten met de deze.
    Hmm, je zou blijkbaar liever gaan joyriden d'ermee
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

val
    Gast

Standaard

hallo hier zijn we dan met de vorderingen van mijn bluswagen.
    wat is er zoal gebeurt kabine,achterbou,pomp,en nog wat veel losse onderdelen in primer gezet revell nr 371.na drogen het wit,ook revell nr301.
    dit zeker 24 uur laten drogen .
    vervolgens het geel revell nr 12,dit was na de eerste beurt veel te geel dus ronde twee 5 druppels groen bij gedaan wat vervolgens perfect uit komt.
    en wat decals aan gebracht voor te zien hoe het een beetje wordt.alvast wat foto's verder moet er nog veel details aangebracht worden.
    zo staat het er nu bij tot een volgende post.

Standaard

Dit ziet er gewoonweg prachtig uit, zo strak gespoten, proficiat, het controle paneel ziet er ook zeer netjes uit, ga zo door zou ik zeggen, ben benieuwd naar het vervolg.

Standaard

Dit is inderdaad zeer mooi gespoten.
    Echter een kleine opmerking van je decals...,
    op het dak lijkt de film zeer duidelijk te zien van het nr E121...
    Je had deze misschien beter afzonderlijk uitgesneden , maar dit zijn natuurlijk vijgen na pasen hé.
    Misschien vindt je nog wel een manier om dit te verbeteren... of heeft iemand anders een tip??

Wil je werk niet afbreken hoor, vind het heel erg mooi

Grtz,
    Beyond

val
    Gast

Standaard

inderdaat klopt maar nu zit er satijnveris op en is het al een stuk beter.
    had mischien toch beter wat decalsetter opgedaan.maarja nu kan ik niets meer doen.

Banned

Standaard

Valere,
    Die decalsetter zal je "teveel" aan film niet oplossen, enkel helpen hechten.
    Ik denk dat je nu inderdaad niet veel meer kunt doen hieraan, maar in de toekomst misschien je decals beter kunt snijden...
    Spuitwerk ziet er gelikt uit. Ik weet niet wat je ervaring is op modelbouwgebied?

val
    Gast

Standaard

hallo ueue mijn ervaring op modelbouwgebied
    ben 46 jaar jong en daar doe ik toch zeker 40 jaar van al aan modelbouw.
    maar het proces is nog steeds in volle gang.
    - in den beginnen alles in elkaar ( plakken) en met de borstel verven.
    - dan al wat schuren en plamuren '' '' '' '' '' '' '' '' ''
    - nu fansoenlijk plakken en schuren verf met airbrusch en fansoenlijk afwerken
    we doen ons best,en ik leer ook nog steeds bij.
    zo al er nog vragen zijn stel ze maar gerust.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door val Bekijk bericht
    ......
    - nu fansoenlijk plakken en schuren verf met airbrusch en fansoenlijk afwerken
    ......
    Dat is zeker bij deze het geval

Enne, ik ben ook nog aan het bijleren hoor, (mijn schilderkunsten zijn nog niet alles )

Die decal was mij gewoon opgevallen

Benieuwd naar meer...

Vriendelijke groeten,
    Beyond

val
    Gast

Standaard

zo tot een volgende update

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Legionanaire 5eBn France 1870-71 [DONE]
    By Furioza in forum Bustes