Hoofdsponsor

1/72 Hawker Huricane MkIIc (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi fietsje.
Alleen, hoe ga je die banden oppompen?

Erik.
Maar allez Erik, zie je dan niet dat dit velo'ke op volle banden rijdt? :8
Zie je Swaken anders al zo'n klein fietspompje maken? :laugh:




Ik moet me bij de bovenstaande heren aansluiten: dit is echt mooi gemaakt.
Chique!



Droop
 
Hay gasten,

Inderdaad, de ventielen staan er niet op, het zijn volle banden waarop die maar moeten rijden, is gemakkelijk, ge kunt geen gaatjes krijgen.
Bedankt voor de comments.
 
Ziet er leuk uit allemaal, het begint hier te kriebelen om terug een vliegtuig te maken :)
 
Allez, hier ben ik dan terug met een up-date.

Allemaal bedankt voor de mooie comentaren. :8

Ondertussen is het vliegerken afgewerkt, geniet ervan,...

1_IMG_0065.jpg

1_IMG_0068.jpg

1_IMG_0067.jpg

1_IMG_0066.jpg

en nog een detailfotooken,

1_IMG_0069.jpg

Voila, ik zijn momenteel bezig met de ondergrond aan het bouwen, de figuren aan het schilderen, en de rest aan het afwerken, ik ga nog een tijdje zoet zijn hiermee. :wacko:

Oja, ondertussen met de afgewerkte vlieger al meegedaan aan de wedstrijd in T&T te Folkstone, daar behaalde ik brons in de categorie vliegtuigen alle schalen en diorama.
 
Knap , en wat een details :$:$dit is zelden te zien ,
Keep up the good work;);)
 
Proficiat met je mooie resultaat op de wedstrijd en met je zeer mooi geslaagd vliegerken ;)
 
Swaken, dit is een zeer mooi modelleke, en zo klein...
Een verdiende medaille ;)

Ben benieuwd naar je dio hiervoor....

Grtz,
Beyond
 
Kan alleen maar bevestigen wat reeds gezegd is, knap gedaan.
Mooi gedetailleerd voor schaal 1/72.
Ben benieuwd naar het dio.

Erik.
 
Hey jongens,

Bedankt voor de commentaren, deze zal te zien zijn op Hoboken, vermoedelijke omgeving van de wedstrijdtafels.
Voor het diorama zal je nog een beetje geduld moeten oefenen, alhoewel de ondergrond bijna af is, kwestie van het gras nog wat op te lichten. Daarna komen de detailstukken. Dat zal nog wel een beetje duren, gezien het feit ik een trage bouwer ben. Het model voor jullie ben ik begonnen vorig jaar juli, dus nog redelijk rap er mee gedaan.
 
Mooi model dat je hier neer zet.
Het is persoonlijk mijn schaal niet(wegens te klein) maar ik bewonder de details die er in zitten.

Ik kom hem morgen bewonderen met men eige ogen in hoboken.

Mark
 
Hallo Jongens, :)

Hier ben ik terug met een kleine update.
Onzen Huri staat nu op zijn afgewerkte ondergrondje. Het grondje werd gemaakt met een opvulpasta van Polyfila gemengd met fijn zand met donkere pigmentpoeder erin. Daarna werd het overstrooid met fijn gras op een bedje van verdunde houtlijm. Na droging werd een sausje gespoten van verdunde houtlijm om het geheel een goede hechting te geven. :wub:
Na droging werd het gras dan ingewasht met sepia olieverf om daarna te gaan brushen met olieverf, sapgreen en daarna sapgreen met gele oker totdat men zuivere gele oker gebruikt. Daarna werd gele oker gemengd met permanent geel om wat blekere plekken te verkrijgen. Uiteraard tussen iedere stap zit minstens 24 uren droogtijd. :wacko:

1_IMG_0076.jpg

1_IMG_0079.jpg

1_IMG_0078.jpg

1_IMG_0077.jpg

Voila, da's het.
Op naar de volgende details om af te werken. :wacko:
 
Hey Swaken,

Ziet er goed uit jong al had ik verwacht dat het grasveld iets groter zou zijn. Maar allé voor 1/72 is dat in feite groot genoeg en als die kar, de fiets en enkele figuurtjes erbij staan zal het al vlug druk genoeg zijn.
Juist jammer dat je fototoestel ingezoomd heeft op de achtergrond en niet op de Hurri. :(
 
Hey jongens, :)

Hier ben ik terug voor een kleine up-date.
Ben bezig met het verder afwerken van mijne kleinen 'brol' die rond het vliegtuigje moet staan. ;)
Hopelijk is goed voor jullie, enjoy.....;)

eerst de kleine 'peetjes', :wub:

1_IMG_0084.jpg

1_IMG_0083.jpg

dan de fiets,


http://www.modelbouwen.be/PP/images/423/large/1_IMG_0087
.jpg


en het startertrolleytje,

1_IMG_0086.jpg

1_IMG_0085.jpg

let op, 8)
alles moet nog verder afgewerkt worden en vernist worden, maar we doen rustig voort.....:8
 
Hey jongens, :)

Hier ben ik dan met de laatste update voor dit diorama-tje.
Zoals gezegd, heb ik enkele details nog fijner afgewerkt bij de figurines, en de rest van 'den brol' die erop staat naturlijk. :$
In het grasveld nog wat fijne bloemmetjes gezet zodat het wat meer leven brengt op de grasmat.
Ik hoop dat het jullie bevalt. Het wordt tijd voor iets anders nu. :wub:
Hier zijn de foto's dan,

1_IMG_0089.jpg

1_IMG_0088.jpg

1_IMG_0090.jpg

1_IMG_0091.jpg

1_IMG_0094.jpg

1_IMG_0093.jpg

1_IMG_0092.jpg

Voila,laat maar weten wat je er van denkt.:8
 
Dat is toch echt wel erg mooi geworden. Mijn complimenten, persoonlijk had ik de sporen van het vliegtuig wat donkerder gemaakt. Kijk maar eens naar een spoor dat je maakt in het veld. Dan geeft de aarde daaronder altijd wat donkerder aan.

Die fiets is echt helemaal geweldig. Tja als oud fietsen maker denk je vaak toch wel wat na over dit soort modellen, maar die ziet er echt heel overtuigend uit. Mooi met die schaal. :P
 
Hey Modelengeneer, :)

Bedankt voor de commetaar, en zeker voor de fiets.
Als toetje heb ik nog enkele detailfoto's van de fiets genomen en ga deze hier dan ook posten, en dit ter uwen attentie. :laugh::laugh:
Inderdaad, misschien de aarde wat donkerder gemaakt, maar ja, op foto komt het nooit zo schoon uit dan het model in het echt te zien. Heb wel de foto's genomen met een langere sluiterstijd, kwestie van meer detail te kunnen opnemen.

1_IMG_0096.jpg

1_IMG_0097.jpg

en nog eentje van de piloot,

1_IMG_0095.jpg

Voila, nu heb je het al gekregen. 8)
Tot de volgende. :8
 
De fiets heeft zelfs stangremmen. :P:P Geweldig.

Btw, die figuren zien er ook goed uit, nogmaals mijn complimenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan