Hoofdsponsor

1/72 Tatra T57k Kubelwagen (Attack)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hallo,

ja inderdaad, ik ben hier nieuw. Graag had ik eventjes een laatste werkje van mij voorgesteld. Ik hoop dat dit hier gaat lukken. :)

Mijn laatste werkje betreft een klein diorama rond de periode juni 1944, voor de landing. Het betreft een liasonvoertuig van de 10e SS-Panzerdivision "Frundsberg". Het diorama stelt een rustpauze voor van een officier en de chauffeur.
Inderdaad, het voertuigje komt van Attack maar is verfijnd met foto-etsing van Part en met scratch-builded onderdelen. De figurines en het beestje komen uit de sparebox. Al de rest op het diorama is zelfbouw. Hopelijk kan ik hier die foto's monteren.

IMG_0050.jpg

IMG_0051.jpg

IMG_0052.jpg

IMG_0053.jpg

IMG_0054.jpg

IMG_0055.jpg

IMG_0056.jpg

IMG_0057.jpg

IMG_0058.jpg

IMG_0059.jpg

IMG_0060.jpg

IMG_0061.jpg

Voila, ik hoop dat het rersultaat er mag zijn. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi werk, Swaken.
En dit op 1/72...

Blijkbaar een beetje een uitstervende schaal, want ben gisteren nog op bezoek geweest bij de modelbouwwinkel, en slechts een 5-tal militaire kits op deze schaal gevonden (en dan nog niet eens wat ik zocht :(), wel veel vliegende tuigen :@
Gelukkig is er nog evilbay...:D

Blij dat er toch nog enthousiastelingen zijn voor deze kleine schaal...
Begon mij al wat eenzaam te voelen...:huh:
(maar ik bouw ook op 1/35 dus dit maakt veel goed :nowink:)

Dus bij deze,
zeer hartelijke welkom :)
 
Swaken, zeer mooi en tof dat je als nieuweling hier, onmiddellijk een en ander showed.

[mod]
Ik heb je topic even verplaatst, gezien het hier niet gebouwd is.
[/mod]
 
Hallo,

Bedankt voor de goeie commentaren. En ja, er zijn inderdaad nog enkelen die de 72 schaal levend proberen te houden, waaronder ikzelf. Het is zo dat ik enkel maar bouw op deze schaal, alleen al maar omdat deze gecombineerd kan worden met voertuigen / vliegtuigen, wat uiteraard perspectieven schept voor dioramabouw.

Sorry voor de verkeerde plaatsing van het item, ik realiseerde mij dit maar echter toen het ding erop stond en zag dat het eigenlijk thuis hoorde in het item diorama. Gelukkig zijn er nog moderators die dit kunnen verplaatsen. :)
 
Hey hey Swa,

je hebt de weg naar dit forum dan toch gevonden. Dus nog ne krak van IPMS-Gent erbij... Joepie... Na maanden van lobiën is de instroom blijkbaar goe begonnen cute. Ben Erwin hier ook al tegengekomen.

Mensen, deze dio van de Swa moet je gewoon in het echt zien, gewoon mega-de-max. Dus allemaal ne keer komen kijken naar IPMS-Gent.

Heligroeten,

Nick
 
Nog een vraagje Swaken,
Waar koop jij de PE voor deze schaal?
Ik weet dat er veel te koop is, maar vindt ze enkel via evilbay en op de beurs in Willebroek ll, maar de verkoper (verkoopster) was van Duitsland...

Grtz,
Beyond
 
Dag Swaken, welkom op de site.
Had eerlijk gezegd niet gedacht dat je zou volgen maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan hé......en het moeten inderdaad niet altijd buitenlandse sites zijn.
Over de Tatra kan ik niet meer zeggen dan je van mij al weet nl. dat het een wreed schoon model is dat zeker in de toekomst wel prijzen zal sprokkelen.

@Beyond: Die photo-etching sets zijn goed verkrijgbaar via on-line bestelling bij verschillende leveranciers maar als je er eens een hele hoop bij elkaar wil zien zou ik je aanraden om binnenkort eens naar Hoboken af te zakken naar de Flanders Modelling Contest op 7 Maart e.k. Té gek, meerdere zalen vol met alleen maar modelbouw, té veel om op te noemen. Slecht voor de portefeuille, dat wel maar oh zo goed voor de modelbouwspirit en je komt er nog veel andere gekken tegen ook.
 
Ziet er zeer mooi uit, men complimenten hoor
 
Hola Swaken, dat is nu eens plezant om te zien, een afgewerkt 1/72 diorama. Ik was meteen gewonnen voor het voertuig, knap geschilderd en begeleid door twee zeer kundig geschilderde kleine opdonders, en dat in deze schaal. Dikke pluim van mij iig.
 
Hey hey,

Ja, terug bedankt voor de mooie complimentjes. Heb nog meer liggen, maar zal dit in de toekomst wel brengen, kwestie van de spanning wat hoog te houden he :D.

@Beyond, inderdaad wat Erwin zegt, gewoon naar Hoboken komen, ge zult onze stand van IPMS Gent daar dan ook wel ontmoeten met wij, de grote zotten, erachter. Uiteraard zoek ik daar mijn PE, bijna al de te bouwen modellen die ik heb, zoek ik uit met PE, moet ergens een zieke zijn of zo....:)
En vind ik geen PE, dan maak ik het zelf wel, of zoek ik resin of iets anders, maar probeer mijn modellen zo gedetailleerd mogelijk te maken, en ook zo realistisch mogelijk. Hopelijk lukt me dat.
 
Allez, bedankt voor de commentaren.

Ook ik ben fier u te melden dat ik met dit werkstukje zilver heb gehaald op Trucks & Trancks te Folkstone. Op naar de volgende ???.... hoop ik toch.
Bij deze kan ik u ook mededelen dat ik al brons heb gehaald met deze te Nieuwehein, Nederland, vorig jaar.
 
Is geen verassing zeker, zo'n schoon werk...

;)
Beyond
 
1/72? :O als je 1/35 had gezegt had ik je ook geloofd, en vond ik het ook al prachig :)
Heel mooi werk. Je bewijst hier dat je geen grote modellen nodig hebt om iets moois en realistisch te maken!

Grtz
merlijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan