Hoofdsponsor

1/24 Fiat 131 rally (italeri) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

kadettje_opc

Well-known member
Registered
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
56
ik ben onlangs aan een nieuw projektje gestart nl. de fiat 131 rally van italeri
De kit word normaal gebouwd zoals op de doos, misschien wat kleine wijzigen die er zullen gebeuren maar dat zien we wel tijdens de bouw.
Updates zullen er misschien niet vlug komen dat is volgens de tijd die ik heb he om aan het model verder te doen .
De doos, en de inhoud ervan voorstellen.
file.php

file.php


groeten kadettje_opc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen ook al wat gebouwd eraan en enkele onderdelen staan al in de primer.
file.php

Ook de velgen staan al in het zilver en de motorblok staat al in het kleur "gun metal" zoals voorgeschreven maar het kleur daarvan zint mij niet zo ,misschien nog veranderen.
file.php


groeten kadettje_opc
 
Als het je niet zint, dan moet je het veranderen.
Hoe zit het met de kwaliteit van deze Italeri-kit?
Ik ben persoonlijk een beetje teleurgesteld in het weinig aantal onderdelen, of heb ik het mis?

Ik vind dit in elk geval een stoere wagen.
 
Ik heb er al heel wat aan geschuurd, nu staat hij in de primer en zal ik er nog eens hier en daar over gaan met schuurpapier en dan terug primer erop he.
Ja , weinig onderdelen. Inderdaad het is geen tamiya kit he, daar zit alles in en hier is het wat aan de weinige kant. Maar we proberen er wat moois van te maken he.

groeten kadettje_opc
 
Laatst bewerkt:
Dit ziet er een leuk bakje uit, nog een modelletje die ik als kind tijdens de 24 u van Ieper heb zien rondcrossen...
Ben benieuwd naar de vorderingen en het eindproduct...

Grtz,
Beyond
 
Als alles meezit zal ik die waarschijnlijk volgende week nog eens zien rondcrossen in de "legend boucles de spa".

groeten kadettje_opc
 
Zal deze proberen goed te volgen want die ligt bij mij ook op de werktafel.
Alvast goed bezig.
Vinnie:ph34r:
 
Hoi hoi hoi, na een lange tijd toch eens weer een update.
Niet dat ik het hier niet volg hoor, maar de updates van mij blijven soms wat uit he.
Het interieur van de fiat is bijna afgewerkt, op de zijpanelen na,
de gordels heb ik niet gedaan zoals beschreven met de decals maar ik heb losse gordels gemaakt. Dit door gebruik van gewone rode tape, fijn gesneden, dubbel gekleefd en de gordelgarnituren ertussen verwerkt he.
P1030247.jpg
P1030262.jpg
P1030256.jpg
en de body heb ik ook al in de lak gestoken zodat daar binnenkort de decals kunnen worden opgelegd.
P1030253.jpg
tot zover deze , ik probeer de volgende ietsje vlugger te brengen.
 
Mooi werk.

Met de decals erop gaat het vlug een andere wagen worden...

Grtz,
Beyond
 
Na enkele maanden van stilte ben ik vandaag begonnen met de decals te plaatsen op de fiat abarth.
De decals op de motorkap, dak en dakspoiler zijn geplaatst en ook deze op de grille.
Binnenkort plaats ik enkele foto's van deze update.
 
Deze op het dak en de spoilers zitten er strak op.
Maar zie ik daar een "ferme" boord (voorkant) aan deze op de motorkap?
Heb je ze al gesealed?
 
ik heb nog niet geseald, ik zal eens kijken maar ik denk dat je een boord ziet door de foto ofzo.
Ik begrijp niet zo goed welke boord je bedoeld ook hoor.
 
Ik zal daar morgen eens naar kijken, ik ben momenteel niet thuis.
 
Voila, bij de vorige de decals gecontroleerd en alles zat zoals het moest.
Nu ik 2 dagen thuis was van het werk heb ik wat verder de decals geplaatst.
Alle decals zitten erop, ik ga er nu eerst blanke lak over doen en dan verder de raamrubbers in het matt zwart steken en alles afwerken tot een compleet model.
P1040806.jpg
P1040808.jpg
P1040810.jpg
Tot zover deze update, ik hoop de volgende ietsje vlugger.
Maar ja dat zeg ik altijd.
 
Telkens wanneer ik dit soort decalwerk zie, doe ik mijn hoed af. In mijn geval houdt het altijd op met een paar nummerbord-decals, wat markeringen...
Ik zag bij het doorlopen van je topic dat je echt de tijd neemt om heel verzorgd te werken, dus dit gaat wel een stukje modelbouwkunst worden.
Verder kan ik er niks over zeggen, als militairbouwer WOII, maar ik zeg graag "chapeau !".
 
Nooit gedacht dat ik met zoveel bewondering naar een Fiat zou kijken.
Dit ziet er netjes uit.
Nu nog afwerken, en dat kan zeker niet tegenvallen als ik zie wat je hier laat zien.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan