Hoofdsponsor

mijn eerste project [DONE]

  • Onderwerp starter JOHN DE ROOY
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
reaktie

Hoi medebouwers,

helaas heb ik deze week nog niet de tijd gehad om jullie tips na te kijken om dat ik de boot bij mijn ouders heb staan (meer plaats en middelen). Spijtig dat er een aantal foto's die ik niet op de forum kan brengen mede door dat ik deze met mijn gsm gemaakt heb. Ze zijn wel op hotmail spaces gezet zodat je eventueel toch kan bekijken :). Er zit ook een foto die ik van uit de neus heb genomen. Maar wil er zo snel mogelijk alles kontroleren!

tot later grtjes John
 
Als ze op de hotmail space staan kunt u ze hier gewoon uploaden. Dan kunnen we ze toch zien. Ik ben heel benieuwd naar uw vorderingen. :eek:
 
Hoi Rik,

de foto's zijn van een slechtere staat(teveel geheugen+ bitmapafb.) heb deze via mms naar pc gestuurt.
Maar!!! Heb er toch nog een ander op gevisd uit mijn fototoestel.

1_IMG_0065.jpg

Grtjes John
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van deze kant ziet het er goed uit. Mooi dat u die kiel verstevigd hebt. Daar kunt dan mooi de huid tegen aanleggen.

Heeft u al gedacht of u nog iets gaat doen aan die inham achterin? Dat met fineer werkt echt goed.
 
Mooi man, dit word een leukerd om te volgen, ben benieuwd naar uw volgende update.

Die verstevegingen heb ik ook op de Bounty toegepast alleen is het voor mij om ze mooi haaks te doen staan, zal wel nog verstevegingen bij doen, zeker achterin en bij de boeg om de huidbeplanking beter te doen verlopen, zeker bij mij omdat de huid planken zeer sterk moeten plooien, ik zal daarom een mal maken in de vorm van de te bekomen boeg en daar dan eerst de beplanking rond plooien.
 
update 30 maart

Hoi medebouwers,

ik heb gisteren nog wat aan de romp geknutseld. En inderdaad er is een golving achteraan de romp . Ik zal er bij de volgende boot zeker de fout geen tweede keer maken. Nu zal ik met plamuren het een beetje moeten bij trekken, dus ben ik verder gegaan met het beslagen van de huidlaag en dit is tot hier toe het resultaat.

1_romp_18.jpg

1_romp16.jpg
Hier en daar wat bij lijmen en wat bij schuren kom ik al voor de eerste romp aardig in de buurt .

1_romp19.jpg

1_romp_17.jpg
alleen had tussen de 3de en de 4de voorste spanten meer verstevigsplanken moeten slagen om de huidplanken beter aan elkaar te sluiten. Daarom zal heel wat voeten in de aarde moeten zetten om het sluitend te krijgen. Als jullie suggesties heb laat het mij graag horen.

grtjes John
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat u die golving nog wel weg kan werken met iets. Dit zou bijvoorbeeld een strook fineer kunnen zijn. Die er op lijmen en dan terug afschuren. Ik weet het is lastig. Maar het zou zonde zijn wanneer u zich hier aan blijft ergeren nu u het weet. Maar toch alles zo bij elkaar gezien ziet het er al super uit. Het is immers de eerste keer. En dan gelijk zo'n groot schip. :eek:
 
hallo
het is tof gedaan
begin al vorm in te zien
en van dat foutje
ik heb er ook een paar
het is zoals dat je op je vingers klopt
ze zeggen dan ook dat het de stiel is dat er in komt
nog veel bouwgenot
mvg yoni
 
Ziet er goed uit, vermits ik zelf nog geen (voorlopig) rc-boot heb gebouwd kan ik u moeilijk advies geven ivm met de versteviging van de 4 eerste spanten.

Wat ik wel eens ergens heb gelezen is de binnekant goed insmeren met een waterafstotend produkt om het hout te beschermen en dan opvullen met schuim (pu-sschuim die een beetje uitzet)
Dan de buitenkant goed behandelen.
Hierdoor heb je een heel sterke romp, nadeel je kan later nergens meer aan.
 
Je kunt de binnekant in smeren met G4 of PU 100, dan maakt u uw boot waterdicht.
 
Wat ik wel eens ergens heb gelezen is de binnekant goed insmeren met een waterafstotend produkt om het hout te beschermen

gebruik "G4" of "PU100" , het is een polyurethane hechthars , dat gebruikt wordt in de polyesternijverheid om het hout te impregneren vooraleer het kan gelamineerd worden ( polyesterhars + glasvezel )

en dan opvullen met schuim (pu-sschuim die een beetje uitzet)

Zou ik persoonlijk niet doen , om verschillende redenen :
1. dat produkt zet zich uit , en indien het slecht toegepast wordt , kan het gebeuren dat de romp gewoon openbarst :eek:
2. Als er ooit water in Uw romp komt , slijpt dit water tussen het hout en de PU schuim , en is het bijna niet weg te halen . Indien de beschermlaag die eerder aangebracht werd niet goed aangebracht was , heb je probleem ...

Dan de buitenkant goed behandelen.

Hier weer G4 gebruiken , VOORALEER er geplamuurd wordt ...

de groetjes ,

Laurent
 
Dit is eventjes een zuivere informatief berichtje waar ik dat gevonden heb over die schuim.

Dit is de website van john dowd heeft een schooner gebouwd van +/- 1.5 meter op 2m hoogte. Romp bestaat uit 2 planken in T-vorm en de rest is opgevuld met blauw isolatieschuim en vastgezet met uitzettende PU.Prachtig gedaan.

<b>SCHOONER BUILDING</b> :: John Dowd co uk :: Johns bit of the WWW


Hiermee wil ik GEEN gelijk halen of hebben,alleen kennis overbrengen. Want ik heb nog nooit RC gebouwd.
 
Hoi newbie,

het zag er inderdaad mooi en simpel uit maar het ging hier over een zeilboot en in deze boten zit er weinig elektronika zoals daar is een stuurservo, fokservo, ontvanger en een ontvangersaccu.En dat niet veel plaats voor nodig de rest is een leegte die je niet hoeft te benutten dus kan je ze net zo goed opvullen.
Ik zal in de loop van de week een paar foto's opzoeken en ze erbij plaatsen

grtjes John

PS zelf heb ik ook een zeilboot het is een three stars dat is een trimaran
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Droop,

met dit project zit momenteel is de koelkast tot dat het weer wat beter is (vochtigheid).
Daar bedoel ik mee door de grote heb ik deze romp weg moeten plaatsen en een beetje krom getrokken. Foute boel dus dus moet ik op nieuw beginnen, ik heb dan ook een wijzenlijk besluit genomen om niet te groot meer te bouwen.
Zo ongeveer tot een 1,5 lengte te gaan (raming).
De romp ga ik niet weg doen maar een proberen als mal te gebruiken polyesteren.
Om achter een sleper te plaatsen.
Ik was al bezig met plamuren, misschien een laag karton overzetten om een vloeiend geheel te krijgen.
Verder ben ik er nog niet uit?!
 
Hoi medebouwers,

ik heb de knoop door gehakt en heb deze namiddag na mijn werk even gestopt bij de mensen van deze site Scheepsmodelbouw.
Daar heb dan toch de romp van de vis-,zeearend bestel.
Dan weet is zeker dat in ieder geval ik mij geen zorgen meer hoef te maakten over het krom trekken van de romp.
Nu nog even wacht tot dat i klaar is!!!
En ik heb ook eens een kijkje kunnen nemen in hun atelier.
Wat een zicht er lagen zo een 75 verschillende mallen klaar om te worden bewerkt.
Zelf zijn ze ook vervente Rc bouwers en zijn bij de club in Deurne.
Ik laat zeker iets weten en zien als ik hem in handen hem!!
 
dat is goed n,ieuws john dan kom ik zeker eens een keertje kijken en voelen ;)

en hopelijk kunnen we als ze klaar zijn eens samen gaan varen ( maar dat zal waarschijnlijk voor volgent jaar zijn ) ik volg je op de voet john
 
Aan de foto's op de site te zien zijn het mooie rompen. Maak er iets moois van John ;)
 
Ik ben al benieuwd om de nieuwe romp eens te zien, John. ;)




Droop
 
Hoi Luc,

ik hoop het ook, maar ik het er alle vertrouwen in ze zijn er al 20 jaar met RC bezig.
En ze werken met degelijk materiaal!
Zoals ik al zij ik heb een kijkje in de werkplaats genomen.
En er komen mensen van ons om ringende landen die rompen bestellen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan