Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om het eens in het duits te zeggen : "das ist Spitze !!!!"

Wat een prachtwerk zeg :O Ziet er fantastisch uit ApplausApplausApplausApplaus

Zeg nu zelf, dit is toch geen modelbouw meer ?

HPIM8344-800.jpg

Dit is een echte replica, een exacte en ultra-realistische weergave van een gevel.

Onvoorstelbaar mooi ^^

Groeten, Pascal
 
He, he, he, iets leuks.

Ik vertelde mijn vrouw dat ik een betaalbaar palijsje gevonden had. En ze kwam kijken. Gelijk enthousiast. Ze had het niet door. Tot de rode lap kwam.

Rik die nu op de bank mag slapen. :huh:
 
Toen ik mijn vrouw de foto's toonde, vroeg ze ook wanneer ze de modelbouw ging zien....
Ze dacht dat het allemaal referentiefoto's waren ;)
Tot ze de twee laatste foto's zag.....
Haar mond viel open van verbazing

Zo zie je maar, echte Kunst die je maakt, GUnit.

Grtz,
Beyond
 
:wub: hoezo ik wist niet dat vrouwen verstand hadden van modelbouw :D
grapje :P
 
Amai jongens, zo'n complimenten kreeg ik nooit eerder ! Als de dames des huizes der modelbouwenden van onze contreien al gecharmeerd geraken van onze arbeid...dan zijn we goed bezig !

Ik doe snel een update, de ideekes blijven borrelen. GUnit.
 
Hey G, ik sprak vrijdagavond, tijdens onze wekelijkse clubmeeting, over jouw fantastische stukje.

Nu zou ik graag enkele van de foto's op ons eigen forum posten, ter verduidelijking van m'n uitleg.

Maar ik vraag je hiervoor natuurlijk eerst toestemming...
Bij deze dus.
 
Wat een schitterende update GUnit. Zo'n realisme heb ik nog maar zeer zelden eerder gezien in een model of diorama. Werkelijk subliem!

Ik kijk al reikhalzend uit naar het vervolg van dit juweeltje.
Chapeau!!

groeten, Rinie
 
Hey,

Yep, lijkt me een schitterd stukje aan het worden. Ben curieus wat het volgende gaat zijn op dat dio....
Lijkt me al een zeer geslaagd poortje.
 
Rinie en Swaken, bedankt voor jullie bemoedigende woorden, ze worden naar aloude gewoonte zeer geapprecieerd !

Vandaag slechts weinig kunnen bricoleren, maar toch wil ik jullie mijn minimum aan arbeid niet onthouden :

HPIM8367-800.jpg

Een beetje draad, weer een verdelerkastje, zodat beetje bij beetje alles wat gaat leven...morgen ga ik proberen een lamplichtje te prullen, zo'n ondersteboven soepbord met een peerke erin, op een staaf waardoor het draad loopt.

GUnit.
 
GUnit,

Prachtige details....
Zou je eens foto's kunnen maken van die kleine onderdeeltjes voor ze geschilderd zijn?
Of eens laten weten met welke materialen, en hoe je deze maakt?
Ben zeer leergierig wat dit soort details betreft..... ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond, dat is zeker geen geheim, de beugeltjes om de draden mee op hun plaats te houden, zijn niets meer of minder dan gesneden strips van hoedjes van wijnflessen. Dat is een soort van metaal, dik alu folie zeg maar, wat zich perfect laat bewerken. Je kan dit spul moeiteloos ponsen, doorprikken, snijden...ideaal om fijne dingen mee te maken. Ook geweerriemen enz. kan je er vlekkeloos mee vervaardigen.

Het buisje is iets uit de R/C winkel in Antwerpen. Flexibele pijp met een doormeter van enkele mm.

Groeten van GUnit.
 
Zoals je zegt, geen geheim...
Deze materialen heb ik ook liggen ;)
Die loodfolie heb ik zelfs in kilo's liggen (vroeger in de horeca gewerkt...)

Maar wat ik bedoelde waren de verdeelkastjes. Welke materialen gebruik je daarvoor?
Plasticcard?

Thanx,
Beyond
 
Daarvoor heb ik in de reserve-onderdelendoos gekeken, tientallen doosjes, kistjes etc. die met een beetje aanpassingswerk tot een simpel doosje om te bouwen zijn. Ook niks bijzonders dus. Maar met plastic card is dit ook allemaal goed te realiseren. GUnit.
 
Ik had hier nog een kleine leesachterstand in te lopen en ik moet ook eerlijk bekennen dat je op den duur nog zou gaan twijfelen of het hier over modelbouw gaat, of dat je die poort op 1:1 aan het bouwen bent, G.

Man, dit is niet meer normaal: die details, de verwering, de gekozen kleuren, de... de... de... ... ... ... zo kan ik nog wel een uurke doorgaan.


Kortom: Klassewerk!




Droop (die nu maar gauw de zever van op z'n toetsenbord gaat opkuisen. )
 
Toch een werkend lampje hé???

Zou wel leuk zijn. Maar ik denk dat we hem niet zo gek krijgen dat nu nog te doen. :(:(

Dus kom op jongens wie weet met zijn alle lukt het wel. :P:P
 
Natuurlijk wordt het een werkend lampje >< En misschien nog meer dan 1 ? Wij willen heel graag van die sfeer-foto's in het donker met de lampjes aan :P

Fantastisch werk Guy, werkelijk prachtig. Ik weet niet of het al uitgelegd was, maar hoe en waarvan is het straatnaambordje (4 x woordwaarde ;)) gemaakt ?

Groeten, Pascal
 
Amai amai amai, zo'n klasse modelbouw heb ik nog nooit van mijn leven gezien, dat is van het echt niet meer te onderderscheiden!
 
Droop, klassewerk...mmm, dat lees ik wel graag !
Toch moet ik het hele zaakje nog verder uptunen hoor, ttz. ik ben daarmee volop bezig.

Modelbouwerke, werkend ? Lampje ? Ik wil een diorama bouwen dat van links naar rechts en van boven naar onder helemaal naar mijn zin is (lees : het moet niet echt lijken maar echt zijn.) Tenminste dat is de betrachting. Dit alles vergt een ongelooflijke inspanning die me helemaal opeist elke vrije minuut dat ik eraan werk. 's Nachts word ik er geregeld wakker van en 's morgens lig ik van 7.00 u. al naar het plafond te staren, overpeinzend hoe ik de dingen zal gaan aanpakken. Tijdens het ontbijt zit ik in gedachten reeds kleuren te mengen. Ik wil maar zeggen, ik tracht tot het uiterste te gaan, maar een brandende lamp is net die brug te ver. Kopzorgen genoeg aan mijn manieren van werken zie je...sorry mate.

Rik, nee, je krijgt me niet zo gek, ik ben knettergek op een andere manier.

Pascal, ik begrijp je helemaal vriend, maar als ik na :
- drie weken continue schilderen per figuurtje (dit diorama zal veel figuren bevatten !),
- maanden achtereen voertuigen heb zitten bouwen, schilderen, weatheren etc.,
- maanden van huizen scratchen en compleet afwerken t/m de duivenstront waar nodig,
...naar mijn nieuwe diorama kijk, dan wil ik dat dit in het volle licht baadt, zodat ik van elk zuurverdiend hardlabeurse detail kan genieten.

Pascal, het straatnaambordje heb ik gegoogled en geprint op fotopapier. Daarna opgekleefd en bewerkt met olieverf langs de randjes (roest, sleet...).

Chris, ik zal zeer voorzichtig zijn, maar we zijn er nog niet hoor.

Jongens, bedankt (ik kan dit blijven herhalen, maar erg graag overigens !).
 
sNachts word ik er geregeld wakker van en 's morgens lig ik van 7.00 u. al naar het plafond te staren, overpeinzend hoe ik de dingen zal gaan aanpakken. Tijdens het ontbijt zit ik in gedachten reeds kleuren te mengen.

:D:D:D:D lol klinkt me zeer bekent in de oren :laugh:
je leeft maar 1 keer en er is niets fout mee als je onder het eten kleuren mengt :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan