Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Swaken,
Ge neemt mij de woorden uit de mond ;)

GUnit, dit is echt vree schone... ;)

Groeten,
Beyond
 
Ik sluit me bij mijn twee voorgangers aan :D
Schitterend!!

groeten, Rinie
 
Dienen tweede foto is net echt.
Je hebt het gevoel dat je onder de poort loopt.
Maw ongelofelijk goe bezig.

Erik.
 
Ik stond er een beetje sceptisch tegenover, maar het ziet er toch zeer goed uit. ;)

Mijn complimenten hiervoor.
 
Straks ga ik jullie rustig allemaal beantwoorden, moet nu gaan werken. Toch gauw wat foto's meegeven :

Enkele kortbij-foto's van het steenwerk in de basis,nu volgen nog afwerksessies.

HPIM8191-800.jpg

HPIM8189-800.jpg

Me zelden zo geamuseerd met een gebouwtje, en geen piepende luchtwegen meer !

GUnit.
 
Man, man, man.....
Dit is gewoonweg schitterend.
Mocht je me vertellen dat dit een foto uit het leven gegrepen is, ik zou je geloven.

Echt knap wat je hier toont.

Opmerkingen: Ik zou niet weten de welke ik zou moeten geven.
 
Gunit, zou je eens ons blaadje in gedachten kunnen houden met het bouwen. En eens enkele stappen willen tonen waarmee je dit resultaat bereikt met bouw en schilderwerk. ^^
 
:nowink: niet te geloven heel mooi tog wil ik je nog iets verder laten gaan dan je nu bent het is een klein dingetje wat volgens mij tog een meerwaarde gaat geven aan je hout werk. als het gaat natuurlijk kun je ( zie foto ) houten pennen kunnen maken waar de verbindingen zitten van je houtwerk bv met een tandestoker ( als dat niet te groot is natuurlijk ) klein gaatje boren of gewoon er tegen plakken je weet wel :8
 

Bijlagen

  • HPIM8189-800.jpg
    HPIM8189-800.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 22
Swaken, Mega, Modelbouwerke, Beyond, Rik,Dominiek, Amazone : bedankt voor jullie nimmer aflatende complimenten, ik ben er elke keer weer erg blij mee !

Enkele vragen beantwoorden :

Rik : ik ga naast deze poort, voor hetzelfde diorama, nog een middeleeuws vakwerkhuis proberen te bouwen, en dat zal ik helemaal stap voor stap uitschrijven. Ik denk altijd dat ik mijn threads helder genoeg maak, maar ik wil graag extra duidelijkheid scheppen. Ik ga dus graag in op je voorstel !

Over het dakje : dat is geen kurk jongens, het is gewoon plastic card, versneden en opgekleefd.

Amazone : die houten pennen, RIGHT ! Klopt helemaal en het zal de echtheid zeker ten goede komen. Ik kruip dus in de pen na mijn huidige karweitje.


Ik post later enkele foto's van alvast wat electrische bedrading, en een aftands electriciteitskastje van ijzer, voorzien van een laagje emaille. Dit is tegen de linker huisgevel gevezen. Alsmede een pijp waaruit de draden tevoorschijn komen. Dit buisje is wit geschilderd, met afgebladderde verf en wat roestvlekken. De haken in de muren, die de draden verzekeren, heb ik ook beroest, met uitwaaierende vlekken in de drager.

Later foto's, nu werkie werkie ! GUnit.
 
Ziet er echt fantastisch uit :) En als ik lees wat ge nog allemaal aan het maken zijt, ben ik zeker dat er nog hele mooie dingen gaan bijkomen.

Echt geweldig hoe ge dit maakt ^^

Groeten, Pascal
 
Pascal, het is helemaal niet moeilijk, enkel wat tijd eraan spenderen en nadenken voor je de handen erop loslaat. Het zal trouwens altijd beter kunnen.

Ik heb dus een stuk van een buis aangebracht waardoor wat electriciteitsdraad geleid werd. Deze gaat naar een electriciteitskastje en vandaar verder over de muur naar achter.

De foto was mijn voorbeeld, maar ik heb het plastic bakje vervangen door een beroest kastje, dit is nog niet af. Het witgeschilderde en verweerde buisje is wel bijna klaar. Ook over het draad moet nog stof en wat vuiligheid komen (denk ondermeer aan duivenstront...), ik ga hiervoor trouwens ook nog een paar duiven proberen te sculpteren (zot zijn doet gene zeer, ik zou nogal afzien, lol).

Er komt nog stevig wat draad bij, mijn referentiefoto indachtig, maar ik toon graag een start van een nieuw hoofdstukje. Zoals gezegd, het bakje moet nog verder onder handen genomen worden.

65.jpg

Vriendelijke groeten ! GUnit.
 
ik ga hiervoor trouwens ook nog een paar duiven proberen te sculpteren (zot zijn doet gene zeer, ik zou nogal afzien, lol).

Nu dacht ik dat er stond, duiven te melken :laugh: :laugh: :laugh:
Dat ziet er weer ongelofelijk uit.

Erik.
 
Dit zijn mooie details die je hebt aangebracht,GUnit.
En het wordt zeer deftig aangepakt...,maar daar verschiet ik niet meer van bij jouw ;)

Dit kan niet anders dan een pracht van een dio worden.
Grtz,
Beyond
 
Kurt en Beyond, soms sakker ik wat af hoor...

In elk geval, heb weer wat verdergedaan :
- kastje voorzien van afgebladderde verf naar ref. foto.
- bedrading gedaan rechts, iets losser dan links.
- haken in de muur boven de poortopening.
- de ijzeren onderdelen, haken en ogen, beroest en aflopertjes geschilderd.

Nog zoveel te doen, maar ik amuseer me toch ! GUnit.
 
Ik kom deze thread net tegen, en ik kan eigenlijk alleen maar in volle verwondering kijken naar dat fantastische werkje. (amai wa ne zin)

Er is een ding dat je zeker NIET mag doen...Stoppen met modelbouw!!!

Man, man, wat ben ik jaloers. :tongue:
 
Meer dan geweldig je antwoord. Daar ben ik erg blij mee. :laugh:

Ik heb dus een stuk van een buis aangebracht waardoor wat electriciteitsdraad geleid werd.
Natuurlijk heb ik weer eens gekeken naar je verslag. Maar nu zie ik dat je de term electriciteidsdraad gebruikt. Dan kom ik natuurlijk weer als fan op de volgende opmerking.


Lampjes?? Daar ben ik gek op. :P:P:P
Je kunt het schitterend verlichten natuurlijk. ;)
 
Koekie, ik stop ermee als mijn hart ophoudt te kloppen !

Rik, ik weet dat het mooi zou zijn, maar met wat ik nu allemaal nog aan mijn hoofd heb, is verlichting wel het laatste waaraan ik denk. Maar het zou wel machtig wezen, zeker om foto's van te maken.


Met de foto's op de werkbank verder gewerkt aan de verdere aankleding van het geheel.

Aan de beurt waren vandaag :

- een straatnaambord :

HPIM8358-800.jpg

- zicht vanuit de figuren gezien :

HPIM8344-800.jpg

- bedrading die gisteren begonnen was :

HPIM8337-800.jpg

- nieuw pijpje verschenen rechts :

HPIM8335-800.jpg

- totaalbeeld :

HPIM8343-800.jpg

We blijven gààn ! 't Zal moeten, nog erg veel werk ! GUnit.
 
ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

Ik sta hier met mijn mond vol tanden (en zever ;))
Weet echt niet wat ik hier nog kan over zeggen...........

MOOI is een woord die tekort schiet

Grtz,
Beyond
 
Ver..rie dat ziet er prachtig uit.
Maar met dat naamplaatje heb je jezelf wel in de nesten gewerkt...

Volgens mij kan je nu niet anders doen dan de hele straat te produceren.:D
 
man, nondepietjes
dat is genieten van het eerste tot het laatste stukje wat ge bouwd
myn diepste respect voor uw bouw talenten wat he hier ten toon steld
groetjes,ronny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan