Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ijukijfij kljifikhf qrojojosklm opjo l, ojqom jojq mlzlzer,zekvnjlneprjjgn jok n jqjr jjôzje np^zj^jo^qj jjoooooooooo

Sorry ik was effe achterover gevallen toen ik de foto's zag :laugh: :laugh:

WAUW :O

Dat is echt PRACHTIG !!!! Nooit gedacht dat ge met die kurk van de Ikea zo'n schitterende dingen kunt maken.

Ziet er gewoon geweldig uit :)

Groeten, Pascal
 
Zeer mooi en snel gewerkt GUnit.
Dit is werkelijk prachtig en zeer origineel.
Welke verf ga je gebruiken?
Benieuwd naar meer...

Grtz,
Beyond
 
Ja, hallo frikandel! :O

Da's genen zever!!

Ik had nooit gedacht dat men met kurk zo'n mooi resultaat kan behalen.





Droop
 
ja man,dat is zeker geen gezever,knap werk
je moet er maar op komen.
groetjes,ronny
 
:O boink

** vrouwe snel...het vlugzout voor ik volledig weg ben**

:O

Formidabel wat je hier laat zien...ik word er gewoon stil van^^

schitterend werk
 
Leuk bedacht allemaal. Ben zeer benieuwd naar de volgende update. ziet er echt goed uit.

Ben alleen wel benieuwd hoe het er straks uit ziet als je de verf er op doet. Dus hoe de kurk zich gedraagt. Graag zou ik dan ook een mening en verloop daarvan zien. ;)
 
Ja, het ziet er allemaal zeer knap en inventief uit tot dusver. Waarvoor uiteraard bewondering van mijn kant.

Maar schilderen van kurk....... gaat dat niet voor problemen zorgen? (poreus, zuigen,...)
 
Ja, hallo frikandel! :O

Waren de kroketten op Droop :laugh:

Maar dat is een mooie poort geworden.

Ik denk dat het geen problemen opleverd met schilderen omdat ik deze techniek al vaker heb gezien op de buitenlandse forums.

Wel even een laagje primer geven ;)

Ron
 
Ardennenoffensief, de hele muur moet ingesmeerd worden met gewoon pleisterplamuur, niet alles helemaal dichtgepleisterd natuurlijk, maar met reliëfbehoud.

Pascal, die kurk is het perfecte bouwmateriaal, geen vuiligheid, vrouw content iedereen content he ! Het laat zich echt moeiteloos bewerken en verwerken.

Kurt, de volgende keer neem ik het hele rek mee !

Beyond, het is een zeer originele werkwijze, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze niet bedacht. Het komt van een Spaanse modelbouwer, Blockhaus noemt hij zich op Armorama. Ik heb vroeger echter wel eens een muurtje gemaakt, ook van kurk, nog voor ik hem kende. Dat muurtje wil ik jullie echter besparen !
Wat de verf betreft : na het insmeren, ga ik er een Tamiya surface primer op zetten (eerst testen hoe het kurk reageert !). Alternatief zou een Revell airbrushprimer kunnen zijn. De verf zelf betreffende, ik wil van alles gaan doen, het moet zo echt mogelijk worden.

Droop, en het is nog simpel ook, enkel wat geduld hebben bij het assembleren van de basis. Het 'kurken' gaat vanzelf. Zowel hout- als cyano lijm werkt perfect.

Ronny, ik ben er niet op gekomen hoor, ik heb het gewoon gestolen dit idee. Ik heb dergelijke bouwwerken gezien, man man, niet te geloven, die zouden zo kunnen dienen in een film, niemand zou het merken.

Jadefalconguard, ik werd er ook stil van, zo simpel allemaal, verdorie dat ik daar nu zelf niet op gekomen ben, dan had die Spanjaard nu mij kunnen nadoen !

Rik, het is een beproefde methode, die perfect werkt, het kurkproduct houdt zich prima. Ik zal wat dat betreft snel aan de slag gaan en alles tonen zoals het in z'n werk gaat.

Dominiek, een goeie primerlaag gaat dat probleem helemaal oplossen, zoals ik reeds zei, ik ga dat hier allemaal netjes uitschrijven.

Ron, idd een primerlaag en dat komt in kannen en kruiken.

Tot later, bedankt, blij dat jullie het wat vinden ! GUnit.
 
Hey GUnit, toen ik schreef origineel, bedoelde ik de poort ;)
Ik wist al dat de kurk-manier niet nieuw was...

Hoe dan ook, prachtige poort, en bedankt voor de uitleg hierboven, en wat volgt hieronder ook natuurlijk ;) ;)

Grtz,
Beyond
 
Ok mate, ik kwam van het werk afgelopen nacht, de vermoeidheid zeker ? Ik laat alles zien, wat ik ervan bak, en wanneer ik op m'n bek ga. Cheers ! GUnit.
 
Nieuwe voortgang, ditmaal de linkerzijde van het geheel. De achterkant moet ik nog completeren. Er is ook een verdunde houtlijmoplossing over het geheel geborsteld voor een harder resultaat.

HPIM8012-800.jpg

HPIM8019-800.jpg

GUnit.
 
:O:O:O

verder geen commentaar momenteel...

;)
Beyond
 
Gunit.......ik denk dat je ,in je vorig leven Maquetten bouwer was........prachtig man...ik geniet er van.............:nowink::nowink:
 
Erik mijn vriendeke, sprakeloos ??? Gij ??? Dan heb ik een héél goed werk geleverd. Bedankt maat.

Beyond, u ook al ??? Dus als ik hier niks meer lees is het gewoon perfect ?! Hahaha.

Chris, tx !

Swa, tx mate, ik ben steeds zeer benieuwd naar commentaren allerhand, want dit is mijn eerste kurkopdracht (behalve dan die andere kurkopdracht, waar je zo dronken van wordt!).

Nieuwe voortgang, de verdunde houtlijm werd opgeborsteld (sluiten capillairen kurk + verharden materie).

En de voegen en gaten in de muren werden opgevuld met plamuur :

HPIM8045-800.jpg

HPIM8041-800.jpg

HPIM8034-800.jpg
Cu friends !
 
Laatst bewerkt:
Hey GUnit, ziet er goed uit.

Vraagje, heb je de plamuur verdund? en zoja, met wat?
Doe zo voort, dit wordt en pracht van een dio...

Grtz,
Beyond
 
Knap, heel heel heel heel heel heel heel heel heel erg knap -fck-

Het lijkt alof die poort en de torens uit echte kleine stenen zijn gemaakt -foto-

Dit wordt weer een beoetie 8)

Groeten, Pascal
 
:O brrblablatatata... ...


Droop (die eventjes de woorden kwijt is van al dat moois te aanschouwen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan