Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mannen, ik plaats hier snelsnel even twee (luizige) foto's, wegens tijdsgebrek.
Toch wou ik laten zien dat ik niet stilgezeten heb, ondanks de verbouwingen aan mijn eigen huis.

Hier zie je hoe de twee eerste huizen geplaatst zullen worden in een later stadium.

13-2.jpg

Hier een detailfoto, maar er is nog héél veel werk aan het geveltje, dus er zal vanalles te zien zijn wat nog beter moet.

14-4.jpg

Ik hoop zoals vanouds dat jullie het wat vinden, al is het nog niet klaar...

Groeten !
 
Eén woord.

Mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Ben echt benieuwd naar het eindresultaat, al moet ik daar nog heeeeeeeeeeeeeeeeel lang op wachten.

Erik.
 
Dat ziet er heeeeeeellllll goed uit. Nu zal het toch wel lastig worden om de juiste verwering weer te vinden, niet elk huis is even goed bijgehouden. Zo gaat dat nu eenmaal met huisjes.

Ben benieuwd wat er nog allemaal bij gaat komen. :)
 
Dank u hoor Erik, ik ga u echter nog lang moeten laten wachten. Grote plannen !

Hoi Rik, u ook bedankt voor de belangstelling. Elk huis z'n eigen karakter meegeven door middel van het verweringsproces zal de te nemen hindernis zijn. In eerste instantie had ik een ietwat strakke colombage toegepast, maar die matchte niet met huis 1. Daarom dat ik dit huis net iets minder oud zal maken dan het vorige. Om het abrupte te vermijden, want ik wil ook wel een harmonieuze sfeer eigenlijk.
 
Hey, :)

Gewoon prachtig man, "t is hier weeral stil aan dienen kant hier.......:88)
 
Hey, :)

............., "t is hier weeral stil aan dienen kant hier.......

Tjah, wat moet je hier op gaan zeggen hé??

Het duurt altijd zo lang eer ik bekomen ben van verbazing....:ohmy:

Prachtig hoor GUnit Applaus

Hoe ga je de naad dichten als je deze tegen elkaar gaat plaatsen? Zal dit niet moeilijk zijn om nadien dezelfde kleur te bekomen als de huisjes?
Of passen deze naadloos aan elkaar?

Grtz
Beyond
 
Swaken, dat lees ik graag ! We baggeren voort aan onze huizenrij.

Beyond, de naad tussen de huizen die valt in principe wel mee, maar toch ga ik eveneens hier proberen om het zo echt mogelijk te benaderen. Op z'n Frans dus, met de Franse slag. Een lekkere strook mortel ertussen gestampt voor extra karakter !
Ik merk trouwens dat het er allemaal beter uit gaat zien door de nonchalante look die ontstaat van de verbeteringen die ik soms dien te doen.

Morgen neem ik een break en er zal verdorie veel moeten gebeuren aan dit kot.
 
Guy,

ik zal je dadelijk mijn toetsenbordtype doorsturen zodat je een nieuw kan meebrengen voor mij op 12/9...door je werk ben ik ent teveel beginnen kwijlen op mijn toetsenbord en is het kortgesloten :):

waarempel schittrend werk
 
Jadefalconguard, ik ben overtuigd, tenzij je het SPUUGlelijk vindt natuurlijk !

Weer 'ns een volgende kleine update van de feiten.

Ik heb een begin gemaakt met het uitwerken van hoeken en kantjes. Het is dus allemaal allesbehalve af...

De colombage, doorleefde houten balkensstructuur met de typische okerkleurige bepleistering :

15-1.jpg

De betonbezetting op de muur, onder de colombage :

16-1.jpg

De oude sierlijst die ik veel karakter wil meegeven :

17-1.jpg

Een stukje van de muur van het onderste deel (hier vlak boven de dienstingang/kelder) :

18-1.jpg

Zoals ik zei, niks is af, nog vele puntjes op de i moet ik doen, maar ik denk wel dat het in orde gaat komen met het schilderwerk.
Ook moet ik nog een trekstang maken voor een bel (hier heb ik mooie foto's van genomen in de Loirestreek afgelopen vakantie). De trapleuning wordt ook nog opnieuw geplaatst (deze heb ik even verwijderd want het bemoeilijkte toch wel het schilderproces). Het dak met leitjes zit er eveneens aan te komen, een gootje, regenpijp, plantenbakken (leeg want 't is oorlog he)...nog werk zat !
 
Jongen GUnit, ik weet op den duur niet meer hoe ik mijn bewondering moet uitdrukken voor jouw bouwwerken.
Ik hoop dat je naar de Artevelde Challenge komt en je die toch eens meebrengt. 'k Zal alvast enkele dweilen meebrengen om voor jullie tafel te leggen want ik vrees dat er enorm zal gekwijld worden. :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Dat laatste huis dat je nu bouwt doet mij een beetje denken aan een huis dat ik fotografeerde in Bacharach (D); dit wat betreft de indeling van ramen en deuren. Zal er een fotootje bijsteken.



En als je denkt dat schoon scheef ook niet mis is dan moet je maar eens ter plaatse gaan kijken. Wat daar staat aan huizen in vakwerk, origineel en op plaaster geschilderd is niet te omschrijven.
 
GUnit, dit zijn reeds prachtige details man :ohmy:

Ik heb hier anders nog een foto van een prachtige gevel ;)



:P
Beyond
 
Amaaai ,zo'n huisjes, wat moet ik daarop zeggen.
Ik ben maar een broekie daartegen.
Man man en de puntjes moeten nog op de i zeg je !!!!!:ohmy::ohmy::ohmy:
Ik ga uitloggen en gaan slapen.
Man man man ..... en de puntjes moeten nog op de i, hoe durft ie !
 
Haha, ik ben nogal onuitstaanbaar streng voor m'n eigen werk, ik weet het. Sommige mensen storen zich daar aan. Hier zitten geen broekjes denk ik...en dan krijg ik nu in de gaten dat ik de laatste update had moeten posten in m'n tweede thread van "Wilkommen !" Huis 2 !!!
Moderatoren, dit is te laat waarschijnlijk ? Of kunnen jullie een en ander verschuiven ?
Iig. bedankt daarvoor.
 
Vandaag kans gezien weer wat verder te werken. Het was zweten bij momenten. Het beeld dat in het hoofd zit, wil ik zo goed mogelijk benaderen.

Het onderste raam heb ik, om het allemaal wat levendiger te maken, een laagje wit gegeven. De bedoeling is om het verfwerk een beetje te verweren. Ik ben er nog niet, er volgt nog een aantal washes...

22-3.jpg

Ik heb gekozen om de voordeur bij het trapje een mahonieachtige vernislook te geven. Ook hier heb ik nog werk voor de boeg...

20-2.jpg

De onderste stenen bij de dienstingang moesten een zwart, zwaar vervuild zicht krijgen...hier denk ik dat het kurk zelf toont hoe makkelijk er stenen mee gemaakt kunnen worden. Ook deze deur is nog niet klaar.

19.jpg

Op het programma : een home made brievenbus in't rood of zwart, isolatoren en wat draadwerk, electriciteitskastje, metalen hoeken, "vastgezet" met bouten, die op het houtwerk komen voor extra stevigheid, een Mariabeeldje, dakgoot, regenpijp, leidak etc...
 
Dat ziet er weer verbluffend uit. Alleen wel even een stukje feedback voor de deur zie de tweede foto.

Ik denk dat je de deur toch een deurpost moet geven. Al ziet deze aan de achterzijde van de stenen muur. De deur slaat nu tegen de stenen. Dat zal niet snel zo gemaakt worden. Tenzij het een schuur of het deel van de boerderij is. Kijk daar eens naar, misschien kun je er weer iets mee.
 
Een deurpost, je bent al de tweede Rik, die daarover begint. Op de foto's lijkt het of het is zoals ik het hier heb gebouwd, maar ik ga toch maar eens ernstig nadenken of een deurpost dan toch leuker/logischer zou ogen.
 
Guy,wat jij hier allemaal toont is gewoon..... DE van HET ;)
Hoe realistischer, hoe liever ik het heb:)
Wat er van die puntjes op de i stond in mijn vorige reactie was maar om te lachen hoor:laugh::laugh::laugh:
 
Een deurpost, je bent al de tweede Rik, die daarover begint. Op de foto's lijkt het of het is zoals ik het hier heb gebouwd, maar ik ga toch maar eens ernstig nadenken of een deurpost dan toch leuker/logischer zou ogen.

Die deurpost lijkt mij niet nodig gelet op de stijl van het gebouw. Niet vergeten dat het om een ouder frans huis gaat, en dat fransen het niet altijd erg nauw nemen met de afwerking (en dat vroeger ook niet deden). In dat type huizen zie je heel veel van die deuren die gewoon tegen de steen aanleunen tenzij ze (vrij) recent vervangen werden (maar dan is't ook geen oude deur meer hé).

Any way, GUnit, ge doet er natuurlijk mee wat je wil, maar ik vind het perfect zo. Er zijn geen woorden voor te vinden om te zeggen hoe grandioos dit is. Die foto van dat stukje muur boven de dienstingang is potv*****ie niet te ondescheiden van een echte muur.

Geef jij toevallig geen cursus dio-bouwen ?? :unsure:

Please ... ? :)

Keep on trucking ! Euh, ik bedoel building !

Groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties mannen, jullie weten niet hoeveel plezier jullie commentaren mij doen, hoeveel hulp ze ook inhouden soms !

Binnenkort een update, in het andere topic van "Wilkommen !" (deel 2, huis 2).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan