Hoofdsponsor

1/8 Pocher F40 met Autograph transkit [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer een stapje verder in de afbouw: stoelen en gordels zijn gemonteerd.

De gordel was een aardig priegel gedoe. Dit zijn bijvoorbeeld de onderdelen van het slot

DSC_0213.jpg

Dit zijn bevestigingspunten voor de grond en fire wall

DSC_0214.jpg

Hier is de gordel kant en klaar

DSC_0216.jpg

En hier zijn stoelen en gordels gemonteerd

DSC_0217.jpg

DSC_0218.jpg

DSC_0219.jpg

Bedankt voor het meekijken!
 
"Bedankt voor het meekijken" zegt hij dan....:O

Ik zou eerder zeggen: "Bedankt om ons te laten meegenieten, Ton"
 
Dit is toch geen modelbouw meer. :O
Dit is Sado masochisme. :unsure:

Maar wel heeeeeel mooi, Doe zo verder. Ik weet echt niets voor je om je van goede kritiek te voorzien. :P
Dus we blijven je gewoon lekker volgen. En zo leren we gewoon bij. :laugh:
 
Weer een fantastisch mooie update Ton :)

Die witte rechthoekige strip onder de gordels (zie foto), wat is dat ? En blijft en hoort het daar te zitten ?

DSC_0218.jpg

Er worden vaak vragen of opmerkingen geplaatst over de kostprijs van een Pocher F-40 + transkit. Toegegeven, goedkoop is het niet, maar ge hebt er dan ook uren, dagen, weken, maanden, zelfs jaren werk aan. En aangezien er nauwelijks afgewerkte transkits bestaan (ik spreek dan over slechts enkele exemplaren in heel de wereld), is de aanschafprijs een prikje t.o.v. de waarde van zo'n afgewerkte transkit.
Als ik kijk met welk vakmanschap Ton deze wagen bouwt, heb ik zo'n vermoeden dat de waarde minstens 4 tot 5 maal hoger ligt dan de prijs van de onderdelen. Een ruwe schatting zet de waarde dan tussen de 8000 en 10.000 euro. ;)

Echt ongelofelijk wat ge aan het doen zijt Ton, respect man, diep respect ApplausApplausApplausApplausApplaus

Groeten, Pascal
 
Dank voor alle reactie: ik ga gewoon door met de zelfkastijding :)

@Pascal: Ik vermoed dat het een schuimrubber rand is die het schuren van het slot voorkomt

sabelt.jpg
 
Bedankt voor het antwoord Ton ;)

Als ge ooit een keertje naar de Ferrari days in Spa Franchorchamps gaat, neem dan zeker deze F-40, of wat foto's mee. Meestal lopen er wat F-40 eigenaars rond, en die zullen nogal ogen gaan trekken bij het zien van dit model. :)

Groeten, Pascal
 
Een hele kleine update: tankdop, deksel en zijruiten zijn geïnstalleerd

DSC_0222.jpg
 
Ik had wat problemen bij de assemblage: schroef door het metaal met als gevolg een bobbel in de lak! Maar na uitboren, vullen met 2K lak, schuren. polijsten is de bobbel voor 98% verdwenen :)

DSC_0223a.jpg

DSC_0224.jpg

Verder de carosserie afgebouwd:

DSC_0225.jpg

...en de brandstof tanks gevouwen en gesoldeerd, het heeft veel weg van origami

DSC_0226.jpg

DSC_0227.jpg

DSC_0228.jpg

Dat was het weer
 
Man, man,man.....
je blijft me gewoonweg verbazen met de kwaliteit van je werk.

Maar wat bedoel je met: "na het uitboren".... kun je dit eens nader omschrijven? Boor je dan door alle lagen verf en vernis, of niet....?
 
Maar wat bedoel je met: "na het uitboren".... kun je dit eens nader omschrijven? Boor je dan door alle lagen verf en vernis, of niet....?

Je moet het zo zien Dominiek, dat de schroef het metaal en de lak omhoog had gedrukt. Het stak ruim een millimeter boven het geheel uit. Ik heb een bolkop freesje gebruikt van een ½mm (en later 1mm) en in het bobbeltje een kuiltje gemaakt waardoor het bobbeltje verdween. Dit kuiltje heb ik opgevuld met 2K lak (rood en clear) waardoor er weer een (verf) bobbeltje ontstond. Dit heb ik een week lang laten uitharden en toen heb ik het bobbeltje (nat) geschuurd totdat deze vlak was. Alleen toen verscheen een randje metaal (restje van bobbeltje 1) maar dit randje van een ½ mm heb ik weer bedekt met 2k lak en daarna weer geschuurd en gepolijst. Om te voorkomen dat het randje weer verscheen ben ik op tijd opgehouden, waardoor er nog een fractie te zien is :nowink:
 
Zeer mooie oplossing man. Je ziet het gewoon niet. :O

Blijf je volgen. Dit is toch wel een superwerkje aan het worden.

Rik die hoopt eens op dit niveau te kunnen bouwen. ;)
 
:angry: ik ga leren kantklossen.... misschien dat ik daar op niveau zoals dit geraak....

Amai mijne frak....... behalve "oh" en "ah" kan ik hier echt niks aan toevoegen....
 
Ik had gehoopt dat ik nu alle hordes genomen zou hebben en een snelle eindspurt kon maken...maar helaas

DSC_0248.jpg

Voor de transkit moest de originele deursluiting verwijderd worden waardoor de deur en het raam niet meer goed sloten. Met veel dingen geëxperimenteerd ..met uiteindelijk dit resultaat

DSC_0256.jpg

:D De deuren sluiten nu perfect!

DSC_0258.jpg

De oplossing is : Neodynium magneten ...heel klein en heel erg sterk. zo´n magneetje heeft een houdkracht van 300 gram
 
Dat is een mooie oplossing die magneten, daar zou ik dus nooit aan gedacht hebben. :O

Maar hoe heb je de hoek verschillen van het raamwerk opgelost?

Zou je straks eens een overzichtsfoto kunnen maken. :P
 
Hi Rik,

Maar hoe heb je de hoek verschillen van het raamwerk opgelost?

Dat is vanzelf opgelost: de magneten zijn zo krachtig dat ze de sponning van het raam (even naar binnen buigen) gewoon vasthouden :) Dat is bij de default F40 ook zo...alleen dan heb je een stevige sluiting die de deur dicht houdt.
 
Een van de laatste updates

Na het deurengedoe kon ik de zaak afmaken

DSC_0259.jpg

De volgende stap was de kap

DSC_0262.jpg

Die hier bijna af is

DSC_0267.jpg

Dit zijn nog een paar resterende activiteiten

2do6.jpg

Waarna het projekt klaar is......................................
 
mooi werk

hoed af voor het knappe afwerking


grtz

huge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan