Hoofdsponsor

1/8 Pocher F40 met Autograph transkit [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is inderdaad iets zeer mooi's wat je hier aan het maken bent, en het verslag met al deze foto's is geweldig ;)
 
Dit wil ik toch nog graag even zeggen : Ton, uw bouwverslag is voor mij hét ultieme voorbeeld van hoe een F-40 schaalmodel er moet uitzien ^^ Dankzij de prachtige foto's, en het mooie bouwverslag, heb ik - bijna een jaar geleden - de beslissing genomen om een Pocher F-40 vergaand te verbouwen.
Intussen zijn er misschien wat bouwers bijgekomen die nog een stapje verder gaan, maar die zijn net als ik geïnspireerd door uw werk.
Ik beschouw u dus als de vader van mijn beide F-40 projecten. Heel erg bedankt Ton, voor uw altijd aanwezige en enthousiaste hulp, voor al het mooie referentiemateriaal, en ook voor de steun, de schouderklopjes en de fantastische inspiratie.

Dus bij deze, van harte : "Bedankt Ton".

Groeten, Pascal
 
Dit wil ik toch nog graag even zeggen : Ton, uw bouwverslag is voor mij hét ultieme voorbeeld van hoe een F-40 schaalmodel er moet uitzien ^^ Dankzij de prachtige foto's, en het mooie bouwverslag, heb ik - bijna een jaar geleden - de beslissing genomen om een Pocher F-40 vergaand te verbouwen.
Intussen zijn er misschien wat bouwers bijgekomen die nog een stapje verder gaan, maar die zijn net als ik geïnspireerd door uw werk.
Ik beschouw u dus als de vader van mijn beide F-40 projecten. Heel erg bedankt Ton, voor uw altijd aanwezige en enthousiaste hulp, voor al het mooie referentiemateriaal, en ook voor de steun, de schouderklopjes en de fantastische inspiratie.

Dus bij deze, van harte : "Bedankt Ton".

Groeten, Pascal

Hartstikke aardig maar te veel eer! En ik ben ook zo lekker ver gekomen door jouw steun!
 
Ik ben vandaag precies een jaar bezig met de bouw. Hier zijn wat foto´s van het feestvarken

DSC_0193.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

DSC_0197.jpg
 
Ton, al ga je nog 10 jaar door hiermee, het gaat me zeker niet vervelen....
Het blijft een schitterende prestatie die je hier neerzet.
 
Dominiek bedankt, maar ik moet er niet aan denken...soms wil ik nu al wel gewoon weer eens iets anders :)

Daarom dat aan aan een stuk of 3 verschillende zaken tegelijk bezig ben.
1/ als het al eens niet lukt, dan gauw je zinnen verzetten.
2/ altijd hetzelfde, zeker als het een groot project is, is gevaarlijk om de verveling te laten toeslaan en op die manier de kwaliteit van je bouw omlaag te halen.
 
Bij mij werkt het precies andersom :) Als ik aan meerdere dingen zou werken, dan had hij al lang op de plank gestaan en dan was hij nooit afgekomen :)
 
Zeer mooi.
Ik val toch elke keer weer mijn mijn stoel af als ik dit zie.

Maar ik heb wel een vraagje. Hoe heb je dat daschboard nu gemaakt. Die bekleding vooral. dat ziet er echt super uit. Zeker met al die knopjes enzo. Ik zou zweren dat je een echte hebt laten zien.
 
Zeer mooi.
Ik val toch elke keer weer mijn mijn stoel af als ik dit zie.

Maar ik heb wel een vraagje. Hoe heb je dat daschboard nu gemaakt. Die bekleding vooral. dat ziet er echt super uit. Zeker met al die knopjes enzo. Ik zou zweren dat je een echte hebt laten zien.

Rik bedankt, maar rustig blijven zitten hoor :)

Ik heb behoorlijk tegen het dashboard opgezien omdat stof verwerken op rondingen niet zo goed gaat. Ik had al wat geoefend op de firewall en middenconsole maar na verloop van tijd schoot in de "knikken" het materiaal los. Nou is het niet echt zichtbaar maar op een dashboard natuurlijk wel. Daar zitten twee knikken die problemen gaan geven: het klokkenhuis (de bult) en het zekeringkastjedekseltje. Ik heb het opgelost door het dekseltje eruit te slijpen en apart te bekleden. Ook heb ik het klokkenhuis apart bekleed (zie eerste foto).
Ik heb voor de rest van het dashboard een lapje geknipt en dat met tape opgespannen. Met kledingkrijt uit de naaidoos en een mal van de basis van het klokkenhuis heb ik het klokkenhuis afgetekend en een gat geknipt. Omdat de stof onder spanning stond moest ik iets bedenken om de stof OVER het klokkenhuis heen te krijgen zonder dat de vorm verspringt. Ik heb eerst dubbelzijdig tape om het klokkenhuis geplakt en toen een hoekje van het opgespannen lapje losgemaakt en het dashboard eronder geschoven totdat het klokkenhuis zijn koppie door het gaatje stak. Snel aandrukken met dit resultaat :ohmy::nowink:

groet

Ton
 
how man is die van u, ik volg die al een tijdje op een anderforum.

vette kit kostprijs zal ook wel hoog liggen voor deze kit.
en prachtig hoe alles tot in detail is afgewerkt. geen woorden voor.

doe zo lekker door.
greetz.
 
pffff....

zoeken jullie een andere admin? Want dit kan ik nooit van mijn leven evenaren.......

ApplausApplausApplaus
 
Mensen bedankt voor al het lof

vette kit kostprijs zal ook wel hoog liggen voor deze kit.

Ongebouwd Pocher model schommelt op Ebay tussen de 600 en 900 euro.
Je kan natuurlijk ook een gebouwd model demonteren en weer opbouwen dat scheelt aanzienlijk.
De transkit is momenteel 1300 euro...maar ook die kan je zo nu en dan op Ebay kopen voor rond de 700/800 euro. Vergeet niet dat 95% van de verkochte transkits nooit gebouwd zijn.:huh:

Want dit kan ik nooit van mijn leven evenaren.......

Dominiek het lijkt meer dan dat het is hoor:) Je moet alleen erg veel zelf bedenken...maar een beetje modelbouwer met ervaring (zeker de houten schepen jongens) kunnen dit ook. Het is alleen wel een kit die doorzettingsvermogen vraagt. Ik kom nu en dan ook op het punt dat een geringe tegenslag de lol eraf haalt, terwijl ik dat in het begin niet had. En als ik "even" zou stoppen dan is het gebeurd....dus doorstampen ...op naar de 600 uur :laugh::laugh::P
 
Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen ?

Fantastisch werk Ton !!!! Ik weet hoe de sleutelhanger er ongeverfd uitziet, heel heel heel heel heel knap schilderwerk.

Ook het dashboard vind ik geweldig, en de manier waarop het bekleed is, is gewoon geniaal.

Dit is niet enkel de bouw van een schitterend model, het is een volledige "how-to" over het werken met diverse materialen. Heel leuk om te volgen, en heel leerrijk.

Als mijn Pocher F-40 er ooit half zo mooi gaat uitzien, zal ik al een zeer gelukkig man zijn.

Groeten, Pascal
 
Dank Pascal, die van jou gaat er zeker zo mooi uitzien! En de Beurlys wordt natuurlijk een unikaat!
 
Ton,

[off-topic]

kan het zijn dat ik je onlangs ben tegengekomen op een Amerikaans forum met deze wagen?

[/off-topic]
 
ben nog nog mmar een beginner

maar dit is het beste wat ik al gezien heb , in de jaren dat ik de forums afschuim

mooi,

grts

huge
 
Bedankt Huge!

Op een ander forum kwam de sleutelhanger nog even ter sprake. Hier zie je een foto van de ongeverfde hanger (ongeveer 5 bij 3 mm) en van het geverfde exemplaar

logoplat.jpg

DSC_0201.jpg

In het PE zijn de randen van bijvoorbeeld het paard 1/10 mm hoger dan de achtergrond. Je moet dus de verf verdunnen en dan heel langzaam het paard vullen. Vervolgens moet je alle gemorste verf wegkrabben en dan de randen heel licht opschuren en dan is het gele achtervlak aan de beurt enz.

Het geheel wordt met een 2K lak gesealed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan