Hoofdsponsor

1/35 Churchill Lend lease ?? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Churchill motor " close up"

Zo, hier de beloofde close ups van de motor en de luiken ^^
let wel , de pastic stangen van de kit heb ik vervangen door messing stangetjes die kunnen beter tegen een duwtje ;)

Grtz,
Stalin
 
Dit ziet er top uit, heel mooi werk en duidelijk getoond. GUnit.
 
Hier is het veel duidelijker, bedankt voor de foto's ;)
En het kan niet alleen beter tegen een stootje, het ziet er ook beter uit...(geen gietnaden)

Grtz,
Beyond
 
Hey,

Ja, prachtige inbouw, motor zelf mag ook gezien worden zulle.....
 
Stalin, ik zou toch eens iets willen vragen:

Ik zie dat jij het model bouwt zonder te schilderen en dat je hier pas met zal beginnen eens het model volledig af is. Het is een techniek die ik ook in de modelbouwtijdschriften veel tegenkom maar ik kan mij niet inbeelden dat zoiets gemakkelijk is, zeker niet voor het schilderen van details zoals die open motor.
Wat is jouw ondervinding hierbij ??? Persoonlijk schilder ik liever eerst alle voorname onderdelen alvorens ze in elkaar te steken. Denk dat ik dan beter kan detailleren.

Grtz
Erwin
 
Erwin,
De motor, deksel met de luiken, spatborden, en koepel zijn nog niet gelijmd dus de moeilijke plaatsen zijn nog steeds goed berijkbaar voor mijn penseel,
ik probeer wel zoveel mogelijk onderdelen samen te lijmen.
En bij deze zijn de loopwielen volledig uit staal( geen rubber op de wielen), mocht dit wel zo zijn dan werden deze ook nog niet gelijmd, en afzonderlijk geschilderd.
Grtz
Stalin
 
nog wat vergeten!!!

Na enkele vrienden te raadplegen zal ik nog de extra brandstoftank plaatsen achteraan de tank, aangezien deze niet bij de kit geleverd wordt , moet ik'em zelf maar maken.:huh:
Eerst wat tekenen , en dan starten we met een blad koper ( messing) van 0,15mm dikte.




we maken een ontplooing en zetten deze over op het koper , en aangezien de vuldop dieper ligt moeten we ook een uitsparing maken.
we boren in de hoeken en snijden dit dan voorzichtig uit, bijvijlen en de bramen wegschuren.

met een holpijp sla ik de cirkels van diam.12mm uit en rol deze recht.^^
^^
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk en knap uitgelegd.
Waar haal je die messing ergens?
 
vervolg nog wat vergeten !!!


de cilinder rol ik dan met een staafje tot deze mooi rond geplooid is en dat de naden goed aansluiten.

met (zin 7 ) een zuur dat de dakwerkers gebruiken voor koper en zink te solderen, bewerk ik de naden van de cilinder en vertin deze , ik gebruik soldeertin voor electronica, het dunste wat ik kan vinden 0,2mm.

dan moet er eerst het verdiepte stuk voor de vuldop gemaakt woden en in de cil worden gesoldeerd.



dan de ronde deksels , eerst vertinnen en dan op de cil. solderen. beide zijde

 
Zeer interessant Stalin.
Dit is nu eens iets die ik ook wel eens wil proberen, solderen op deze schaal...
Lijkt mij een uitdaging voor mij (heb nog nooit echt zo fijn gesoldeerd... ;)

Grtz,
Beyond
 
nog wat vergeten!!!

om het geheel af te maken had ik gelukkig nog een restje PE van Eduard voor de Valentine Mk IX, deze boven,op de deksels opgesoldeerd.:P:P




nog gaatje boren voor de beugels links en rechts en de beugels eveneens uit messing , plooien en vast solderen.^^^^
nog een rondje en een zeskant in plastic card , e voila :ohmy::ohmy:

dit is dan het eind resultaat, uitgezonderd de beugels om de tank op zijn plaats te houden, de leiding naar het motorcomp; en nog wat lichte blutsen in de tank is hij klaar.

voor een ander project dat ik nog bezig ben een SU 76i gedeeltelijk scratsh

hier heb ik al de tanks gesoldeerd,en geblutst, kijk maar naar het resultaat.

wat denken jullie ervan ?
Grtz,
Stalin
 
Heel mooi werk, ziet er zeer goed uit. ^^ Leuk om nog iemand te zien die met messing plaat werkt.

Groeten, Pascal
 

we gaan weer verder , de tank is nu af, de riemen liggen er rond, en een brandstof leiding ligt er ook. al,

nog een laagje grondverf,

Met donker groen acrilverf van Tamiya, verdunt met isopropanol, en spuitdruk van 1 bar heb ik de schaduwen al gespoten,:@:@ k'had beter donkerbruin genomen, aangezien ik in de plaats van bronsgroen, een bruinkaki kleur ( SCC2) wil spuiten.



t' begint er al te trekken en ben ook tevreden van de kleur.:)
nu even een dagje laten drogen.


een laagje vernis 'blinkende' van modelmaster verdunt met white spirit ditis een beschermende laag voor de volgende stap,die zal ik volgende week uitleggen.:P:P
maar eerst nog de uitlaten in eisengrund ( ijzerverf ) als deze droog is ga ik erover met oxidizer oomhet ijzer te laten oxideren ( net echt ):8:8
 
Nee, dit is niet leuk meer.

Prachtig gewoon, ik heb je in stilte gevolg, maar echt petje af. :laugh:
 
maar eerst nog de uitlaten in eisengrund ( ijzerverf ) als deze droog is ga ik erover met oxidizer om het ijzer te laten oxideren ( net echt ):8:8

Hey,

heb je over deze producten misschien nog wat extra info?
Hoe, wat, waar,....
 
Dominiek,
ik heb deze op een beurs op Intermodellbau in Dortmund gekocht ,
volgende maand gaan we er terug naartoe
ik zal trachte het pamfletje nog terug te vinden , mischien staat er nog een adres op :huh:?
het product werkt echt heel goed , een alternatief is , neem vat fijne staalwol en zet deze in een glas of kommetje met wat azijn,:tongue: de staalwol goed bevochtigen is voldoende, niet onderdompelen , na een paar dagen heb je een glas vol roest:8:8 ,dat kan nog wat fijner malen en met een matte vernis mengenen , en smeren maar dat goedje, hier zal je meerder laagjes moeten van leggen, maar t'geeft ook een mooi resultaat
 
Dat is een zeer interessante tip die je daar neerpent, Stalin.
Het proberen waard...
Hoewel het waarschijnlijk niet zo goed ruikt :wacko:.

Anders ziet het er al zeer mooi uit ;).

Grtz,
Beyond
 
Hey Stalin,

mocht je inderdaad wat meer info over dat product kunnen meebrengen, dan zou dit zeer welgekomen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan