Hoofdsponsor

Anders / onbekend Scheepsfiguren 1/60 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie figuurtjes Jean-Marie. Geeft direct een goede indruk als je ze naast het kanon ziet staan.
 
Jean-Marie,

bij de Warhammer figuren moet je maar eens kijken naar mijn spinnenkoppen, deze zijn ook met inkt bewerkt. Dit gaat zeer simpel en gemakkellijk.
Wat Rik misschien nog vergat te zeggen: de inkt gewoon erover kliederen en NIET afvegen. De inkt "zakt" naar de dieper gelegen gedeeltes en het water verdampt. Zo blijft de inkt achter en krijg je een diepte-effect.

Dit gaat zeker een meerwaarde betekenen voor je figuren. Dit trucje heb ik trouwens geleerd van Rik. In het begin wou ik het ook niet geloven, maar nu doe ik het nooit meer zonder inkt.
 
Jean-Marie,
amaai, da's zijn prachtige scheepsfiguren.
jammer dat ze niet bestaan in schaal 1:48

groetjes
Ward
 
Model Boat Figures - Model Boats

@ Ward, op bovenstaande link zijn scheepsfiguren van 35 mm te koop wat overeen komt met een grote van 1.68 m op schaal 1/48, dit lijkt mij ongeveer voldoende voor die tijd toen waren de mensen toch al iets kleiner als nu. Achter die figuurtjes van mij heb ik ook lang moeten zoeken via Ebay is dit wel te vinden, de aanhouder wint.

Bedankt mannen voor de nodige uitleg om deze nog iets te verbeteren, zal ik zeker doen. ;)
 
scheepsfiguren 1/60

Eindelijk een beetje tijd gevonden. Hier zijn ze dan, een wasch gezet en dan een laagje satijn vernis. De figuurtjes van hun blokje gehaald en op een stukje verpakkings plastiek gelijmd.





Klaar voor een bezoek aan hun schip in aanbouw.





Tevreden turen ze naar de horizon hopend snel de wereld zeeen te kunnen te bevaren

 
Laatst bewerkt:
Jim,
Ziet er toch wel erg goed uit. Een klein stukje kritiek, de oogkassen even accentueren met een beetje donkere verf. Een druppel verdunde verf daar even in laten lopen meer niet.

Dan verder zou je de figuren niet gewoon met messing pennetjes vast pinnen op je dekken. Dan heb je ze mooi vast zitten. Of is dat juist niet de bedoeling. Omdat je ze dan bijvoorbeeld kunt verplaatsen als je dat wilt.
 
Jim,
Ziet er toch wel erg goed uit. Een klein stukje kritiek, de oogkassen even accentueren met een beetje donkere verf. Een druppel verdunde verf daar even in laten lopen meer niet. .

Inderdaad Rik, ik vond de gezizichtjes al een beetje spooky :ph34r: maar wist niet wat er mee te doen, op gewoon kijk nivaux valt het nog mee maar op de foto's is het een beetje angstwekkend. Ik zal eens kijken wat ik er mee kan doen, dus er zal nog een klein vervolg komen.

Dan verder zou je de figuren niet gewoon met messing pennetjes vast pinnen op je dekken. Dan heb je ze mooi vast zitten. Of is dat juist niet de bedoeling. Omdat je ze dan bijvoorbeeld kunt verplaatsen als je dat wilt.

Vermits hun schip nog niet klaar is weet ik nog niet goed waar ze komen te staan. Eentje zou ik aan het roer willen plaatsen en de tweede weet ik nog niet daarom heb ik een doorzichtig plaatje genomen ten eerste om hen van hun blokje te verlossenen ten tweede dan kan ik nog steedts een plaatsje uitkiezen. Dit zal noch wel even duren voor dat ze hun definitief plaatsje krijgen. :$ :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan