Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Scheepsfiguren 1/60 [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27

Discussie: Scheepsfiguren 1/60 [DONE]

Standaard Scheepsfiguren 1/60 [DONE]

Hulp gevraagd aan onze figuurschilders, verleden week op Ebay twee scheepsfiguren gekocht om op mijne Bounty te plaatsen en vandaag via de post ontvangen, ramp o ramp, ik denk dat bij de post de stempel op de figuurtjes is terecht gekomen want als ik de omslag open deed was dit het resultaat de figuurtjes lagen in stukjes in het zakje,

de figuurtjes zijn van een soort metaal (zamack of lood)

effe op het forum gekeken en in Modelengeneer zijn how to voor beginners gevonden dat deze te lijmen zijn met seconden lijm wat ik dan ook gedaan heb en dit is gelukt

nu is mijn vraag de figuurtjes vertonen nog al veel (haar)scheurtjes met wat zou ik dit kunnen plamuren, allez plamuren klinkt nogal ruw voor figuurtjes van 3 cm, dicht maken zou misschien beter zijn, de foto is niet erg duidelijk maar julie begrijpen wel wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door Big Jim; 27-02-10 om 19:22
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

siemenraets
    Gast

Standaard

ik dacht dat voor deze zaken een soort van putty bestaat van Games Workshop

Standaard

Effe geGOOGLEd, lijk mij een soort kneedpasta die uithard na een tijdje, iets dergelijks is ook te koop in de meeste doe het zelf zaken om van alles en nog wat te repareren.
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Mr surfacer of een laag grondverf kan soms voldoende zijn om deze te dichten...
    Suk6

Grtz,
    Beyond

Standaard

Hmmm, ik denk dat je een slechte legering hebt van metaal. Dit zou normaal gesproken niet scheuren of afbreken door een postzegelstempel. Wel verbuigen. Kijk maar eens naar lood.

Het beste advies dat ik je kan geven is plamuren. Gewoon met lakplamuur of met Vallejo putty. Dan blijft het goed. Wel eerst gronden of primeren.

Met welke verf ga je schilderen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    Mr surfacer of een laag grondverf kan soms voldoende zijn om deze te dichten...
    Suk6

Grtz,
    Beyond
    Het is voor mij de eerste keer dat ik mij aan een figuurtje waag en dan zijn ze nog zo verd.... klein.
    Grondverf lijkt mij wel geschikt , deze kan dan ook met een penseeltje aangebracht worden dit ga ik eens proberen!

Standaard

Dag Rik, ik ben juist uw How to voor beginners aan het bestuderen deze ga ik eens goed doornemen, zal inderdaad geen lood zijn en de kwaliteit is ook niet formidabel, maar ik hou ook niet van spookschepen (ergens op het forum gelezen, maar ik weet niet meer waar) figuurtjes in die maat zijn vrij zeldzaam en dan moet men nemen wat men kan krijgen, dit is weer een enorme uitdaging, klein en nog nooit gedaan dat gaat wat worden
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 27-01-09 om 21:40

Standaard

met een kneedbare puty van games workshop
    greenstuf heet dit
    en bestaat uit twee komponenten
    je kan er alle kanten mee uit
    zowel voor het lijmen opvullen
    of verzwaren
    en jawel we hebben er in stock
    greets scott
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

kan je geen lood smelten en ze daar mee toe plamuren

Standaard

nee het gevaar zit er in dat je je figuren mee smelt omdat die legering
    rapper kan smelten dan lood
    gezien het rappe breken vermoed ik dat het heel oude figuurtjes zijn
    en dus vat baar voor schokken of warmte
    dus zeker niet zo doen
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

Hoi Big Jim,

Dat lijken mij inderdaad oude figuren, gezien de kleur van het metaal.
    Tegenwoordig zijn ze veel lichter van kleur en veel sterker.
    Maar dat helpt jou niet echt.

Om de reparaties uit te voeren kan je eigenlijk eender welke 2 componenten-putty gebruiken, zoals eerder gezegt: GW, Miliput of dergelijke.

Makkelijk in gebruik: snij van beide "worstjes" een klein stukje af en kneed deze samen tot je een egale kleur krijgt (meestal zijn ze in twee verschillende kleuren)
    Voor de scheurtjes rol je piepkleine worstjes, die je dan met een mesje of een tandenstoker in de scheur kan duwen.
    Je gereedschap natmaken helpt tegen het plakken en zorgt voor een gladde afwerking.

Laten drogen (kan wel een dag of wat duren), even bijschuren indien nodig en schilderen.

Over dat schilderen: Er bestaat een vrij eenvoudige manier om toch een aanvaardbaar resultaat te bekomen.

Figuren primen met wit.
    Als dit droog is, een bruine wash aanbrengen.
    Als dit weer droog is, figuur volledig drybrushen met "off white" (eischelp of zo), geen wit gebruiken.

Dan kan je je figuur beginnen te kleuren met inkten (Game Color of GW zijn perfect bruikbaar), begin met verdunde inkt, en werk de kleur op met enkele laagjes.

Details inschilderen en klaar.

Vragen stellen mag altijd, en er zijn ongetwijfeld andere forumleden die je nog veel meer kunnen leren.

Veel geluk, maar vooral veel plezier.

Standaard

Hallo Koekie,
    mooie uitleg die ge hier geeft deze zal ik zeker volgen, dus nu ga ik eerst de scheurtjes proberen te dichten met ......ik moet nog eens kijken wat er gemakkelijk te krijgen is.

Nicolas
    Gast

Standaard

Het ziet er naar uit dat je met die 2 rakkers heel wat vrije uurtjes heb doorgebracht :p

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
    Het ziet er naar uit dat je met die 2 rakkers heel wat vrije uurtjes heb doorgebracht :p
    Ja mannen ik heb al een paar maanden niks meer kunnen doen, klein probleem op de werkvloer en tijdgebrek , de figuren zijn wel reeds geplamuurd maar dat is dan ook alles. Ze liggen op hun blokje om in de grondverf te zetten maar het komt er niet van, ze zijn zelfs er nog niet opgelijmd. Maar eens het weer wat warmer is kunnen we er weer invliegen. Tot gauw!

Standaard Scheepsfiguren 1/60

Eindelijk nog eens iets gedaan, ik heb een poging gedaan om mijn figuurtjes te verven. Eerst de barstjes dicht gemaakt met Pattex Repair express kneedlijm, dit ging redelijk goed. Daarna de figuurtjes in een grondlaag gespoten met Primer van de Action. Dan de figuren beginnen te verven met acrylverf, het resultaat is in mijn ogen redelijk goed, het is de eerste keer dat ik zo iets doe en ze zijn verd..... klein!

Kijk zelf maar eens ( niet te veel in zoemen he)

Er moet nog een laagje vernis over, het was wel eens leuk om te doen maar amaai mijn ogen doen er nog zeer van
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 27-02-10 om 19:24

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten