Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Figuren Enkele figuren
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Enkele figuren

Alb
    Gast

Standaard Enkele figuren

Wegens weinig tijd al maanden niets kunnen afwerken maar hier dan enkele van mijn hoop figuren die ik de laatste 25 jaar heb geschilderd.

Banned

Standaard

Dit zijn best mooie figuren man....
    Misschien een extra woordje uitleg? Merken, welke verf, technieken,...
    Ik weet dat er een aantal mensen met drempelvrees zitten betreffende het schilderen van figuren, inclusief mezelf. Dus alle hulp is welkom.

Dat gezicht van Superman, dat is gewoonweg ..... super!

Alb
    Gast

Standaard

Bedankt
    Die Superman is niet zo moeilijk want die was gewoonweg grandioos gesculpteerd, heb hem 2jaar geleden meegebracht van Euromilitaire (Merk Fuguralia maar wel een beperkte oplage) Deze is geschilderd met Valejo colors als basislaag en afgewerkt met olieverf, als primer gebruikte ik Citadel scull white.

De eerste 2 figuren zijn van Solarwind, de buste werd geairbrushd met een mengeling van Humbrol Enamels en verder afgewerkt met olieverf en printer inkt (voor het goud) Dit is de inkt die boekdrukkers gebruiken. Het was mijn eerste garagekit na jarenlang historische figuren te hebben geschilderd, tevens ook mijn eerste experiment met airbrush ongeveer 8 jaar geleden.
    De tweede is geschilderd met hetzelfde systeem allen heb ik Model Master enamels gebruikt om de basiskleuren te airbrushen, verder afgewerkt met penseel en olieverf.

De Western figuren zijn van Revell, het zijn de personages uit de TV serie Bonanza uit de jaren 60. Het was het eerste wat ik als zes jarige zag op onze ( toen nog zwart wit) TV. Deze kit uit 1966 heb ik vorig jaar eindelijk kunnen kopen op E-Bay. Ook geschilderd met Valejo colors en afgewerkt met olieverf.

De Anime figuur is Hild uit de Japanse animatieserie Ah my Godess.
    De huidskleur werd geairbrushd met Liquitex acrylkleuren, verf uit tubes die ik had verdund met ether (een typ die ik had gekregen van iemand) Deze verf spuit zeer transparant en zo krijg je mooie overgangen zo als met olieverf, t'is wel moeilijk te mengen en spuiten en zeer kwetsbaar, ik heb die methode dus maar enkele malen gebruikt. Tegenwoordig probeer ik mijn figuren zoveel mogelijk met het penseel te schilderen, geeft nog altijd meer diepte en structuur vind ik.
    Anime resin modellen zijn dikwijls zeer ingewikkeld om te bouwen, voorl deze alle stukken draaien in en over elkaar.

De Gordon Highlanders zijn 54 mm figuren samengesteld uit rompen van metalen figuren van Stadden (weet niet of dat nog bestaat), plastiek onderdelen van historex figuren en resin hoofdjes van Hornet. Het was mijn eerste scratchbuild project en ook mijn laatste, ik val meer voor normaal plak en schilderwerk uit de doos

Een vaste techniek heb ik niet.
    Ik heb zo wat van alle merken verf staan en ik experimenteer voortdurend.
    maar uiteindelijk de laatste kleurtjes worden bijna altijd olieverf omdat ik hiervan het resultaat best kan inschatten. Ik ben nog steeds verbaasd als ik de figuurschilders bezig zie die enkel acrylverf gebruiken, vandaar dat mijn basiskleuren de laatste tijd in valejo colors zijn om toch maar te proberen deze effecten te bkomen;

swa I
    Gast

Standaard

drempelvrees.....Dat is nog zacht uitgedrukt.......man hoe prachtig....ik noem deze beoefenaars"Rembrands en Rubensen" zeker een hele goede uitleg hoe je dit allemaal gedaan hebt....en hoop nog veel van u te mogen lezen en leren......prachtig...............

Standaard

Zeer mooie intro die je hier maakt, Alb.
    Prachtige figuren, origineel, en zeer mooi geschilderd en afgewerkt.

Ik ben zeer benieuwd naar een verslag van je volgend project.
    Zelf heb ik ook een figuur (Jill Valentine) liggen wachten op haar verflaagje, maar dat is pas voor wat later... ben momenteel met een ander project bezig (groepsbouw...)

Welkom en tot bineenkort

Grtz,
    Beyond
    Laatst gewijzigd door Beyond; 18-01-09 om 22:18

Banned

Standaard

Alb,

De info die je geeft is op zich al aardig interessant.
    Wil je misschien eens stap voor stap een figuur schilderen en hier tonen hoe en wat met de bijhorende tekst en foto's?

Ik ben indertijd begonnen met de Gladiator hier, maar mijn mentor heeft het laten afweten. Zodoende zit ik vast en zou het zonde vinden om zo'n mooi figuur te verprutsen.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Dat figuurschilderen een vak apart is, is hierbij nogmaals bewezen.

Gewoonweg schitterend om te zien.

Droop

Standaard

gewoon prachtig die schotten
    aleee de andere ook hoor
    greets scott
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Soortgelijke discussies

1. Rijdend - nog enkele van mijn truck's
    By jasade in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 06-11-11, 20:09
  2. Enkele voorbeeldjes... [DONE]
    By Carl56 in forum Volledige figuren
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 07-05-08, 19:41

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten