Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
De eerste stappen
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: De eerste stappen

Svennie
    Gast

Standaard De eerste stappen

Gisteren begonnen met de opbouw van een spuitcabine.
    Staat hier nu voorlopig bij mijn schoonouders.

Fotokes voor de fotofreaks :p

Afzuiging moet er nog naar verloop van tijd, verlichting moet er nog in en de deurtjes moet ik ook nog maken.
    Het blokje langs de zijkant met 6 gaatjes dient om mijn vijltjes in te steken, aan de zijkant van dat blokje komt ook nog mijn airbrush te hangen.

Buitenafmetingen van de spuitcabine: b= 70cm d= 53,6cm h= 68,5cm
    Binnenafmetingen van de ruimte: b= 66,4cm d= 50cm h= 48,6cm

Standaard

Hoi Svennie,

ziet er netjes uit man.
    Gelijk een vraagje wat voor een afzuiging ga je erop plaatsen?
    Ik zelf heb eens bij een foto's van mensen die airbrushen die hebben er een afzuigkap er boven geplaatst. Misschien een idee je kunt er eentje misschien op de kop tikken bij het web winkel ze zullen er vast eentje hebben staan!! het is zeker goed koper dan als je er een nieuwe aanschaft!
    Veel spuit plezier!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Senior Lid

Standaard

Hey Svennie,

Een afzuiging hebt ge echt wel nodig, want als ge nu ga spuiten in die cabine, kan de verfnevel niet weg. Ik gebruik als afzuiging een "dampkap", moet geen nieuwe zijn, vraag eens rond bij uw vrienden en collega's of ze nog een oude hebben liggen, of ga eens kijken op het containerpark.
    De afzuiging zet ge het beste aan de achter- of onderkant.

Groeten, Pascal

Svennie
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JOHN DE ROOY Bekijk bericht
    Hoi Svennie,

ziet er netjes uit man.
    Gelijk een vraagje wat voor een afzuiging ga je erop plaatsen?
    Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee wat ik als afzuiging ga gebruiken, ben nog wat aan het rondkijken.
    Het zijn echt mijn eerste babystapjes dat ik in modelbouwen zet dus eerst wat rustig research doen enz.
    Als verlichting denk ik aan spotjes, allesinds verlichting dat ook wat warmte afgeeft, zodat alles beter kan drogen.
    Ik kan echt niet wachten tot wanneer we in ons huisje kunnen, daar zal ik echt een volledige hobbykamer hebben dan en idd zullen daar ook wel fotos van volgen haha.

Svennie
    Gast

Standaard

heb dus snel even gekeken op kapaza, zie daar een oude bauknecht dampkap staan voor 10 euro, dat zal dan natuurlijk wel weer knutselwerk worden he om zoiets om te vormen tot afzuiging hehe. Zal eens contact opnemen met de verkoper van die dampkap. hulp ivm referenties van afzuigingen van oude damkappen dus steeds welkom

grtzzz

Senior Lid

Standaard

Hey Svennie,

Als ge een dampkap hebt, moet er eigenlijk niks aan veranderd worden (behalve schoonmaken). Ik heb mijn dampkap tegen de achterwand gezet, en een rond gat in de achterwand geboord waar de lucht doorheen kan (eventueel kunt ge er nog een flexibele buis opzetten, die naar buiten loopt). Omdat de dampkap een doek heeft, blijft alle nevel daarin hangen, de lucht blaast bij mij gewoon tegen de muur aan.

Groeten, Pascal

Standaard

Hoi Svennie,

zoals pascal al zijn hoef je er niets aan te doen.
    Maar waar je die plaats bepaal je zelf van achter of van boven.
    De bevesting gebeurt eenvoudig die zet je vast met schroeven, maar wel een darm eraan bevestigen. O' ja misschien is het niet onverstandig de volledige lengte eraan te laten dan kun je deze naar buitenhangen (vb door de raam)
    Suc6 Svennie.
    grtjes John
    -------------

Svennie
    Gast

Standaard

Ik ga dus de afzuiging achteraan plaatsen.
    Het idee kwam in me op om aan de onderkant ook nog een latje te bevestigen ( had nog overschotten van bij het verzagen )
    Dit zal ervoor zorgen dat ik dan een mooi kader heb waartegen de deurtjes kunnen sluiten.
    Daar zal nog een tochtstrip opkomen zodat bij het drogen van het stuk door middel van de afzuiging de kast in een onderdruk zal komen te staan, dus geen stof
    Alle randen zullen nog met siliconen afgewerkt worden zodat deze luchtdicht wordt

Standaard

Hoi Svennie,

Ik zie het al komt goed man.
    grtjes John
    -------------

Svennie
    Gast

Standaard

Vandaag even voortgedaan aan de spuitcabine.

Verlichting ingestoken, deze week volgt nog de afzuiging.

Gaatjes boren en spots plaatsen

De spotjes

De bekabeling

De verlichting in werking

De geimproviseerde verfmenger

Nixke
    Gast

Standaard

Mooi gemaakt :-). Misschien iets voor de toekomst.

Standaard

Zeer mooi gemaakt, maar een kleine opmerking. De spots die je hebt gebruikt zijn gekleurde spots (geven een gele gloed). Hierdoor zul je een ander resultaat bekomen wanneer je spuit dan dat je bij daglicht ziet. Voor sommige onderwerpen is dat een lastige. Je kan mss kijken als je geen 'witte' spots kan vinden, of eventueel opteren voor een daglichtlanmp. Iets duurder, maar zeker veel interessanter voor spuitwerk.

Sowieso, zeer mooi gemaakt.
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Thumbs up

Hoi Svennie,

De suitcabine ziet er netjes uit, perfect, een mooi voorbeeld voor mij straks.

Nootjes
    Gast

Standaard

Ferm werkje !!

Soortgelijke discussies

1. mijn eerste project [DONE]
    By JOHN DE ROOY in forum RC Schepen
    Reacties: 61
    Laatste bericht: 04-04-10, 10:33
  2. Eerste figuur [DONE]
    By Churchill in forum Volledige figuren
    Reacties: 9