Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

He, he, gaat je goed af allemaal. Maar het is idd ook niet de eerste keer en is al een beproefde methode van bouwen.

Verder kun je geen behang of van dat knutsel papier gebruiken voor de romp te beplaten. Daar heb je ook al ervaring mee en laten zien dat het goed werkt. Dit is in vele structuren te krijgen. En vaak ook niet echt duur. Met de juiste lijm laat dit nooit meer los. En is het leuk met schilderen en drybruschen enzo. Dan kun je door de structuren veel mee verweren.
 
Inderdaad is structuur of relief papier uitstekend materiaal om mee te werken,zeker ivm de vele soorten relief erin.Laat zich ook prima verlijmen op tempex met textiel lijm.

Doch ik heb wel gemerkt,dat het verlijmen ervan om extreem ronde hoeken bobbels erin geeft,en lijmen om rechte hoeken kan ook ietwat lastig zijn.maar is zeker een tweede optie.Bedankt voor de tip.

Ron.
 
Beste lezers,ik wil heel graag eraan toevoegen dat deze KURSk uniek is.Daarmee bedoel ik dat ik deze sub eenmalig bouw voor iemand in deze uitvoering.Helaas kan ik daarom niet een opdracht aannemen om er een tweede naast te bouwen.Ik wil graag ieder project uniek en enig in haar soort houden.

Ik schrijf dit omdat ik al enkele vragen hieromtrent gekregen heb,om teleurstellingen te voorkomen.

En natuurlijk blijf ik nauw gezet updates plaatsen,dat spreekt voor zich:).

Ron.
 
Hahaha, straks kan je nog je eigen bedrijfje beginnen, Ron.:D

De bestellingen beginnen blijkbaar al binnen te lopen. :laugh:



Droop
 
Hahaha, straks kan je nog je eigen bedrijfje beginnen, Ron.:D

De bestellingen beginnen blijkbaar al binnen te lopen. :laugh:



Droop

Ja.Een eigen Maquette bedrijfje.

Ron.
 
Laatst bewerkt:
Beste lezers,ik wil heel graag eraan toevoegen dat deze KURSk uniek is.Daarmee bedoel ik dat ik deze sub eenmalig bouw voor iemand in deze uitvoering.Helaas kan ik daarom niet een opdracht aannemen om er een tweede naast te bouwen.Ik wil graag ieder project uniek en enig in haar soort houden.

Ik schrijf dit omdat ik al enkele vragen hieromtrent gekregen heb,om teleurstellingen te voorkomen.

En natuurlijk blijf ik nauw gezet updates plaatsen,dat spreekt voor zich:).

Ron.


Met jou verslag van de koersk kan zelfs personen met twee linkerhanden de sub met gemak zelf bouwen:D
 
Beste lezers,ik wil heel graag eraan toevoegen dat deze KURSk uniek is.Daarmee bedoel ik dat ik deze sub eenmalig bouw voor iemand in deze uitvoering.Helaas kan ik daarom niet een opdracht aannemen om er een tweede naast te bouwen.Ik wil graag ieder project uniek en enig in haar soort houden.

Ik schrijf dit omdat ik al enkele vragen hieromtrent gekregen heb,om teleurstellingen te voorkomen.

Oei, dan moet ik snel zijn en als eerste een uit tempex gebouwde, mega-gedetailleerde en prachtig geweatherde (zoals we van jou gewoon zijn ;)) Spitfire op schaal 1/5 te bestellen :laugh:

Da's net zoals alle grote kunstenaars Ron, die maken ook maar 1 exemplaar.

Groeten, Pascal
 
Ja,Pascal,zo zit ik ook in elkaar.Niet dat ik een grote kunstenaar ben,maar ik bouw beslist nooit een excat hetzelfde model als welke ik al gebouwd heb.Gelukkig kan ik daar mijn leven wel mee voorruit.

Ron.
 
Vandaag heb ik nog een hele opwindende reactie mogen ontvangen van Mammoet(het bergings bedrijf),en een uitgebreide reactie van Hydrospex(de bouwer van de hijs installatie).

Over de inhoud kom ik later nog terug.Het gaat allemaal erg voorspoedig,meer als ik had hopen dromen.

Ron.
 
hoi,ron
ge gaat verdikke snel vooruit,maar gezien uw staat van dienst,
heb ge natuurlijk al de nodige ervaring,
tefens hoop ik dat ge via mamoet aan meer info kom,meschien plans van de sup;) je weet maar nooit met die mannen.
bouw ze ron
ronny,die dit draatje van de zylijn volgt
 
Dank je wel,Ronny.Mammoet en Hydrospex hebben mij fantastisch gesteund,nu al.

Ron.
 
En nu wil ik eigenlijk eens laten zien hoe de modules gemaakt worden in ruwbouw.Het is een ietwat uitgebreidere reportage geworden.

De eerste stap is het samenstellen van(in dit geval)twee stukken tempex.De breedte hierdoor wordt 11 cm.Dit wordt meteen gevolgd door het aan een zijde kitten van een schot.Daarna laat ik deze samenstelling een nacht drogen,zodat het goed aan elkaar is vereeuwigd.

De volgende dag,kit ik aan de andere zijde dan het opeen volgend schot.Dat met behulp van de twee stukken geleide rails.

Zolang dan de kit van het laatste schot nog niet is uitgehard,kan ik ermee een klein beetje schuiven.Dan kan ik goed controleren of de beide geleide gaten goed overenkomen,dat doe ik met een verstekhaak,zoals ik al eerder had laten zien in dit topic.En ook dan laat ik deze samenstelling weer een nachtje drogen zodat alles heel goed vast zit.

En dan ziet de module er zo uit.

1_P1260001_goed_goed.jpg

Vervolgens ga ik dan met een spits geknipt zaagblad de vorm er ruw in zagen.Dit kan nooit mis gaan omdat de beide schotten aan weerszijden verhinderen dat ik scheef ga.Dat omdat ik het zaagblad op beide schotten laat rusten,als nodig.

1_P1260002_goed_goed.jpg

En zo zien we dan de grote stukken die ik eraf heb gezaagd.

1_P1260003_goed_goed.jpg

Vervolgens neem ik dan mijn eigen aangepaste schaaf(let op...er zit hier geen enkel mesje onder,maar heel veel kleine gaatjes).

1_P1260004_goed_goed.jpg


En ga ik over de beide schot randjes heen en weer,waarbij ik geen enkele druk uitoefen.Omdat ik ook hier steeds de beide schotten aanraak,gaat dit ook precies recht.

Aan de rechterkant is te zien dat ik daar al heb geschaafd.

1_P1260005_goed_goed.jpg

En zo heb ik dan de hele omtrek geschaafd.

WAARSCHUWING

DOE DIT NIET NA IN DE HUISKAMER


1_P1260007_goed_goed.jpg

Enkele waarschuwingsbeelden....LET OP!...

Niet geschikt voor mensen met een zwak voor schone vloeren...

1_P1260009_goed_goed.jpg

Onze witte vriendjes...

1_P1260013_goed_goed.jpg

Het leuke eraan is,dat het ook nog statisch is...:laugh:

Maar goed...

Daarna neem ik een schuurblokje en schuur ik er ook overheen,zonder enige druk..

1_P1260008_goed_goed.jpg

Uiteindelijk ziet het schot er dan zo uit......

1_P1260014_goed_goed.jpg

Een voorbeeldje...dit is niet de uiteindelijke samenstelling.

Er moeten nog twee blokken tussen komen.

1_P1260015_goed_goed.jpg

En een familie foto..

1_P1260016_goed_goed.jpg

Ik hoop dat jullie dit wel leuk vonden om eens te zien...

Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Ron ,zag eens een scheaper van surf planken aan het werk. Gebruikte een glooiende draad ipv een zaag, geeft minder troep maar stinkt wel. Blijf je zeker weer volgen
 
WAARSCHUWING

DOE DIT NIET NA IN DE HUISKAMER


Kun je mij even uitleggen waarom?? :P:P:P

Ach ron, Kinderen weer blij toch. lekker spelen met de sneeuw binnen.
 
Ik kijk, ik geniet en ik leer weer bij!
 
Mooi werk Ron ,zag eens een scheaper van surf planken aan het werk. Gebruikte een glooiende draad ipv een zaag, geeft minder troep maar stinkt wel. Blijf je zeker weer volgen

Klopt,dat werkt ook,maar wordt lastig bi jde KURSK ivm de lengte van de delen.Een beugel van twee meter is wat lang:laugh:..

Maar bedankt voor het meedenken.

Ron.
 
Nog een foto gevonden die ik was vergeten..

1_P1270009_goed_goed.jpg

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan