Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Hallo

mooi model net zoals je thypoon
maar je hebt wel zo te zien problemen met het juist maken van de propellors
35nbpdy.jpg
je propeller naven achter aan zijn mooi rond gedraaid en kijk eens goed naar deze afbeelding
voor de mensen die het niet kennen (ongeveer 99.99% ) geen probleem
bij de acula en andere classe zie je het nog beter omdat daar meer foto's van te vinden zijn
94112367.jpg

maar als modelbouwer en vooral als je zoveel details aanbrengt een spijtige zaak
bij de thypoon valt het zo niet op omdat ze in de straalbuizen zitten en achter de duik roeren
bij de kursk is het wel zicht baar door de vrij draaiende propellors

benieuwd wat je na de thypoon gaat bouwen

gr raf
ps ik bouw reeds een 30 tal jaren RC duikboten alleen zoveel detail is moeilijk aan je boot te houden als je der mee gaat duiken
hier zijn er enkele van mij bij
http://users.telenet.be/bmsa/reportages.html
 
Hallo RAF.

Mijn excuses voor de wat late reactie op jouw bericht. Ik heb hiervan geen melding gekregen. Wel leuk dat je op dit " oudere " project reageert. Dit project is inmiddels al ongeveer 4 jaar geleden afgesloten. De schroeven heb ik destijds niet op de draaibank gemaakt maar met de hand gewoon. De bladen zijn van ABS welke ik toen ik heet water heb gevormd. De kern is van balsahout gemaakt en in de vorm geschuurd. na de KURSK en de Typhoon heb ik de Emma Maersk gemaakt en inmiddels is het daarop volgend project ook weer in de eind fase beland. Dus de Blue Marlin. Het model van de KURSK is destijds verhuist naar een verzamelaar welke evenals de U82 en de Typhoon in een doorzichtige muur heeft aangebracht. Hierdoor zijn dus alle drie de modellen in elke positie te bekijken. Maar dit is allemaal inmiddels alweer drie jaar geleden ongeveer.
 
zo zie je maar ron dat de oude projecten ook nog gelezen worden .
gr dirk d
 
Ja. Ik weet dat het gebeurt omdat ik regelmatig berichten ontvang wereldwijd voor info en hulp van bepaalde oude projecten. Maar toch ook leuk om ook in een forum hiervan berichten te verkrijgen. Verder heb ik nog een mededeling over de Blue Marlin.

Het lijkt alsof het langzamer gaat maar niets is minder waar. Binnenkort komt de update van de superstructure die nu bijna klaar is. Alleen nog de voorste loopbrug welke hangt aan de voorzijde van de stuurhut onder de ramen en de twee koers detectors op de twee verticale loopbruggen. Dan een weinig weathering nog en dan volgt het huwelijk. Het huwelijk is natuurlijk iets feestelijks :)

Maar voordat dat plaatsvind een update nog van de oplevering van de structure.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan