Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Keurig ron, mooi strak. Dat is een goede basis.

Ga je nu ook weer met balsa bekleden en daarna met zelfkleven folie er overheen. Deze sub heeft toch geen beplating aan de buitenkant. Maar een iets andere soort van bekleding?
 
Heb je de afstand van tussen spanten zo gekozen dat er net 3 tempex platen tussen kunnen of is dit toeval?
 
Hoi Ron,

ik zie dat je weer netjes bezig ben!!!
Ik steek gelijk van wal met een vraagje hoe je die isolatie zo glad krijgt?
Schuur je die of met een elektro draadje?
Ik wacht vol spanning op het vervolg en ik kom zeker eens meer kijken!!!
 
Keurig ron, mooi strak. Dat is een goede basis.

Ga je nu ook weer met balsa bekleden en daarna met zelfkleven folie er overheen. Deze sub heeft toch geen beplating aan de buitenkant. Maar een iets andere soort van bekleding?

Ja,de KURSK heeft een soort tegels aan de buitenwand.Aan de onderzijde is het een legering van verschillende metalen om magnetische afscherming teweeg te brengen.Daaronder weer twee meter rubber om geluid te isloleren.Aan de buitenzijde zit er een bekleding op,die doet lijken op rubber,doch het is glad.

Het is afwachten,maar ik heb Mammoet hierover een vraagstelling gestuurd.
Ben erg benieuwd daarna.

Ron.
 
Hoi Ron,

ik zie dat je weer netjes bezig ben!!!
Ik steek gelijk van wal met een vraagje hoe je die isolatie zo glad krijgt?
Schuur je die of met een elektro draadje?
Ik wacht vol spanning op het vervolg en ik kom zeker eens meer kijken!!!

Nee,ik zaag het eerst ruw,zoals op de eerdere foto`s.
Daarna neem ik een rasp en breng daarmee de vorm erin.
Al laatste bewerking neem ik een schuurblokje en schuur het zonder moeite glad.
Alleen mag je daarbij beslist niet drukken,anders vallen er bolletjes uit:).

En zo krijg ik het glad dan...

Ron.
 
Hey Ron,

Wat een glad resultaat, weer een complexe vorm die je prachtig hebt gemaakt ^^

Het is afwachten,maar ik heb Mammoet hierover een vraagstelling gestuurd.
Ben erg benieuwd daarna.

Ik hoop van ganser harte dat ze antwoorden en dat je de informatie krijgt die je nodig hebt.

Groeten, Pascal
 
Hoi Ron,

gebruik je dan slispapier?
Of gebruik je iets groffere!
 
Het is verheugend te vermelden,dat Mammoet(bergins bedrijf van de KURSK)inmiddels toch vrij snel mij een mail terug heeft gestuurd.

Hoewel ik,uit begrijpelijke redenen,helaas niets uit deze mail openbaar mag maken,is het een hele leuke en vooral hartelijke mail.

Dus,beste mensen,leve de Nederlandse berginsbedrijven.
Mammoet bedankt ^^

Ron.
 
Keurig ron, mooi strak. Dat is een goede basis.

Ga je nu ook weer met balsa bekleden en daarna met zelfkleven folie er overheen. Deze sub heeft toch geen beplating aan de buitenkant. Maar een iets andere soort van bekleding?

De KURSK heeft aan de buitenwand een tegel vormige bekleding van een soort glad en hard rubber.Dit weerhoud sonar.

Ik ben er(nog)niet helemaal uit,maar zelfklevende alufolie is wel HET materiaal om er tegels in te kunnen drukken.

Ron.
 
Schitterend dat Mammoet geantwoord heeft op je mail :) Het doet mij enorm deugd dat er mensen zijn in de 1/1 wereld die interesse hebben in onze modelbouw.

Dit soort info geeft toch altijd een extra motivatie hé ?

Groeten, Pascal
 
Ron, wat ook een optie kan zijn , maar dit materiaal is dikker, zijn de vleesschoteltjes die onder het vlees liggen bij gourmet of andere zaken.Je weet wel die schotels tijdens de feestdagen om het vlees te transporteren.
 
Schitterend dat Mammoet geantwoord heeft op je mail :) Het doet mij enorm deugd dat er mensen zijn in de 1/1 wereld die interesse hebben in onze modelbouw.

Dit soort info geeft toch altijd een extra motivatie hé ?

Groeten, Pascal

Heel zeker:)

Ron.
 
Ron, wat ook een optie kan zijn , maar dit materiaal is dikker, zijn de vleesschoteltjes die onder het vlees liggen bij gourmet of andere zaken.Je weet wel die schotels tijdens de feestdagen om het vlees te transporteren.

Ja,ik weet welke jij bedoeld.Gelukkig heb ik nog wel even tijd om daarover te brainstormen.
Met de zelfklevende alufolie heb ik wel die ervaring dat je er mooi structuren in kunt drukken,voor het primeren.

Ron.
 
En om te bewijzen dat ik veel tempex op voorraad heb,en in verschillende diktes,dan hierbij de volgende modules van dikker materiaal.Dit maakt verder voor de romp niets uit.

Wel moet ik bij nieuwe platen goed uitkienen zodat het ook economisch gebruikt wordt met zo min mogelijk afval.

1_P1240001_goed_goed.jpg

Hierbij moet ik twee lagen per module gaan gebruiken ivm de dikkere wanddikte.De vele schotten heb ik alleen maar gebruikt om alles uit te tekenen

In onderstaande foto zien we drie modules klaar liggen in ruwbouw.
Aan de onderzijde zitten geen schotten bevestigd.Hier komt het kontakt met het schot lager in rang.


1_P1240003_goed_goed.jpg

En in de laatste foto is te zien,dat de boegsectie nu klaar is in ruwbouw.
Bij de echte KURSK huist hier de torpedo ruimte in.


1_P1240005_goed_goed.jpg

De twee vierkant latjes zitten er alleen maar als dryfit in.

Hier komen nu snel de uiteindelijke latjes in gemonteerd.


Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi en zo te zien ook nog een aanbidster.
 
Ja,er is een stille vennoot aanwezig:).

Ook zijn er enkele schotten inmiddels gesigneerd door haar:dry:...

Ron.
 
Ja,er is een stille vennoot aanwezig:).

Ook zijn er enkele schotten inmiddels gesigneerd door haar:dry:...

Ron.


Zolang ze de Pershing maar niet signeerd met stift :ohmy: :laugh:

De ruwbouw van de romp zal snel klaar zijn Ron ( alias tempex expert :) )
 
Dat heb je goed door,Michel.

Ik merk dat zelf ook,komt waarschijnlijk omdat ik dit werk al eerder heb gedaan bij de U82.
Het gaat eigenlijk allemaal vanzelf.Ook merk ik dat ik het nu beter doe,bij de U82 schoof ik de modules over de rails vanaf het begin.Nu heb ik twee modules al gemonteerd zonder de rails.En ze zitten perfect.

Ron.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan