Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag ,rinie
op de foto's zyn van die spelden te zien,volgens my zeer handig
waar zyn deze te koop a.u.b
groetjes,ronny
 
Ik zou voor het eiken gaan,veel realistischer.

Ron.
 
dag ,rinie
op de foto's zyn van die spelden te zien,volgens my zeer handig
waar zyn deze te koop a.u.b
groetjes,ronny
Die speldjes zijn inderdaad heel handig. Al moet je natuurlijk altijd uitkijken dat je geen gaatjes prikt die je later blijft zien. In dit geval vallen de gaatjes straks weg onder de dek beplanking.

De speldjes heb ik mijn mijn lokale modelbouwwinkel (Verspaget) gekocht.

groeten, Rinie
 
Ik zou toch ook voor het eiken effect kiezen, Rinie.
Je creëert daarmee meer 'diepte' op het dek.



Droop
 
Idd. Maar word het niet eens tijd om de draadjes te trekken voor de lampjes. :laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Ik zou opteren voor beuken beits

Nee hoor, licht eiken is prima. :laugh:

Verder ziet het er allemaal heel netjes uit. De pasvorm van de kit is ook heel goed precies. Komt helemaal goed zo ;)

En die speldjes zien er mij ook goede uit. Ik ga voor m'n volgend project ook naar deze op zoek.
 
Over die gaatjes in het hout, heb ik wel horen vertellen dat als je gaatjes hebt in je hout dat je er water moet opdoen en dat deze gaan dicht trekken door het uitzetten van het hout, is een tip die ik ook eens heb gekregen.

Voor de rest ben je terug goed op weg Mega
 
Over die gaatjes in het hout, heb ik wel horen vertellen dat als je gaatjes hebt in je hout dat je er water moet opdoen en dat deze gaan dicht trekken door het uitzetten van het hout, is een tip die ik ook eens heb gekregen.

Ja ok, en wat ga je dan doen als je hout weer gedroogd is na enige tijd?
Dit lijkt mij, als niet-houtbouwer, geen goede oplossing, maar slechts een tijdelijke.
 
Over die gaatjes in het hout, heb ik wel horen vertellen dat als je gaatjes hebt in je hout dat je er water moet opdoen en dat deze gaan dicht trekken door het uitzetten van het hout, is een tip die ik ook eens heb gekregen.

Voor de rest ben je terug goed op weg Mega
Deze watertip had ik nog niet eerder gehoord, interessant om eens uit te proberen. Wat ik tot nu deed (bij mijn Hoogaars model) is de gaatjes dichten met een drupje houtlijm, dat droogt transparant op en hiermee worden ze zo goed als onzichtbaar.

groeten, Rinie
 
Oh, oh, het water verhaal is niet goed jongens. Dat is een Mythe. Het hout is gewoon beschadigd. En komt niet meer terug. De beste oplossing is idd houtlijm, maar dan wel nat schuren zodat het schuurstof van het eigen hout erin komt te zitten waardoor dit camoufleerd.
 
Vandaag heb ik weer een paar stapjes gemaakt met de Titanic.
Allereerst is het achterste welldeck ver genoeg om geplaatst te worden:

DSC_0001-28.gif

DSC_0002-30.gif

Deze geschilderde wanden zien er een stuk beter uit dan de bijgeleverde stickers (al zeg ik het zelf :D).
Daarna heb ik het welldeck meteen op de achterkant van de romp bevestigd:

DSC_0003-36.gif

DSC_0005-36.gif

DSC_0013-13.gif

En daarmee konden ook de rest van de dekken geplaatst worden:

DSC_0004-31.gif

DSC_0006-27.gif

DSC_0010-21.gif

En zo begint ze zowaar op een schip te lijken :D !

Nu begint het echte werk: het beplanken van de romp. Hiervoor heb ik de eerste stap gemaakt met het afschuinen van de spanten:

DSC_0011-20.gif

Hier ben ik nog wel even zoet mee, dus wordt weer vervolgd!

groeten, Rinie
 
Zeer mooi geschilderd.

Als je goed kijkt dan zie dat je tussen de 2 pijlen minder hebt afgeschuind.

1_DSC_0011-20.gif
 
Zeer mooi geschilderd.

Als je goed kijkt dan zie dat je tussen de 2 pijlen minder hebt afgeschuind.

Dank je Luc.
De afschuining moet inderdaad nog flink worden aangepakt, maar ik ben nog maar net begonnen ;)

groeten, Rinie
 
Hoi Rinie

Ziet er geweldig uit ,hoe ga je de huidpanellen maken
als ik naar foto,s kijk van de titanic zie ik dat het geen vlakke huid was
maar bestond uit huidplaten die geklonken waren ,vandaar dat
ik het vraag .

Henny
 
Hoi Rinie

Ziet er geweldig uit ,hoe ga je de huidpanellen maken
als ik naar foto,s kijk van de titanic zie ik dat het geen vlakke huid was
maar bestond uit huidplaten die geklonken waren ,vandaar dat
ik het vraag .

Henny

Ik maak de romp eerst helemaal glad. Daarna komen de huidplaten (die gelukkig in de kit zitten) er los op. Met hopelijk dit effect als resultaat:

5305.gif

groeten, Rinie
 
Netjes Rinie!
Het afschuinen van de spanten is niet heel plezant vind ik maar het moet nu eenmaal gebeuren.
 
Hoe zien die losse huidplaten eruit?.
En ga je deze er gewoon stomp op lijmen,dus tegen de wand op?.

En dan nog de klinknagels,is daar ook een oplossing voor?.

Ron.
 
Hoe zien die losse huidplaten eruit?.
En ga je deze er gewoon stomp op lijmen,dus tegen de wand op?.

De huidplaten zitten apart in de kit. Het is een verzameling zeer dunne houten delen waarin de romp details (patrijspoorten, luiken, ...) zijn aangebracht:

DSC_0001-29.gif

DSC_0002-31.gif

DSC_0003-37.gif

DSC_0004-32.gif

Er is een duidelijke beschrijving aanwezig waarop staat aangegeven hoe de huidplanken op de romp bevestigd moeten worden:

DSC_0006-28.gif

DSC_0007-23.gif

Maar zover is het nog (lang) niet ;)

Eerst nog wat verder geknutseld aan de welldecks:

DSC_0010-22.gif

DSC_0011-21.gif

DSC_0012-12.gif

Ik heb de bovenkant van de spanten ter hoogte van de welldecks voorzichtig afgezaagd. Dit levert geen problemen op met de beplanking van de romp omdat de romp ter hoogte van de welldecks maar één latje hoog is.
Als de beplanking gedroogd is zet ik er ook meteen een laagje beits op.

Nu de welldecks aan de hoofddekken bevestigd zijn kunnen ook de laatste wanddelen aangebracht worden, die moeten eerst nog even in de verf gezet:

DSC_0013-14.gif

Ik heb wat zitten twijfelen over de beplanking van het voor en achterdek. Welke volgorde kies ik: eerst de dekken beplanken en dan de romp beplanken of andersom?
Ik denk zelf dat het beter is om eerst de dekken te beplanken, dan kan ik de randen nog netjes schuren zodat het mooi strak op de romp gaat aansluiten.

groeten, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan