Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
RMS Titanic (1:200) [DONE]
Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 653

Discussie: RMS Titanic (1:200) [DONE]

Standaard RMS Titanic (1:200) [DONE]

Deze week kwam de postbode met een groot pakket.
    De RMS Titanic werd bezorgd, ze was ongeschonden vanuit Engeland de Noordzee overgestoken!

Jazeker, het volgende model in mijn 1:200 collectie is de RMS Titanic geworden. Dit is de versie van Mantua. Deze bestaat uit vier delen en eventueel nog een vijfde deel voor de RC uitvoering. Dit vijfde deel sla ik over, want ik ga een statische versie bouwen. Hier wat fotootjes van de dozen:

De twee grote dozen bevatten de romp en de opbouw, de twee kleinere dozen bevatten het beslag.
    Verder werd ook het volgende boek bezorgd:

Amazon.com: RMS Titanic: A Modelmaker's Manual: Peter Davies-Garner, een schitterend boek met heel veel mooie foto's van de Titanic en tips voor de modelbouwer.

En vandaag kon dan de bouw beginnen! Het begint natuurlijk met de romp, dit is één van de twee grote dozen:

Er zit een instructieboekje bij iedere doos met duidelijke foto's voor iedere stap:

Door de 1:200 schaal wordt het model wordt 1.35 meter lang, en dat is best groot
    Hier een fotootje van het tussendek samen met de Smit Rotterdam in aanbouw (uiteraard ook in 1:200).

Dit geeft een aardig beeld van de grootte van de Titanic.

De dekken waren mooi recht, het achterste deel van de kiel (die uit twee delen bestaat) was een beetje krom. Dus die heb ik even in lauw water laten weken en vervolgens onder een plank met wat gewicht gelegd, dan is de kiel morgen vast een stuk rechter.

Verder heb ik de 24 spanten losgesneden en een start gemaakt met de verlaagde delen van het dek:

Dit is het eerste stapje in een heel groot en geweldig leuk project, dus dit wordt nog heel vaak vervolgd!

groeten, Rinie

Standaard

Voor op dit moment wil ik je alleen even een veel plezier wensen en dat je hier veel updates van zult maken. Met lekker veel plaatjes. Dit ga ik natuurlijk volgen he...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

veel plezier ermee!!
    wordt vast zo prachtig als de ARM82

Banned

Standaard

Ik denk dat menigeen hier jaloers zal zijn op je.

Have fun !!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Ik denk dat menigeen hier jaloers zal zijn op je.
    Hier zit er alvast eentje
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Bedankt voor de aanmoedigingen mannen!

groeten, Rinie

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi verzorgde kit zeg en een mooie bouwbeschrijving zo te zien.

Veel plezier ermee
    Groeten,

Michel.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Veel succes met deze beauty, Rinie.

Ik schrok wel eventjes van de grootte van dit model: 1,35 m.
    Die is zomaar eventjes een 15 cm langer dan de EV05!

Hoef ik nog te zeggen dat ik hier regelmatig kom binnenwippen?

Droop

Standaard

het ziet er prachtig uit en natuurlijk wip ik ook binnen op de bouwwerf om een kijkje te komen nemen .

Standaard

Hoi Renie,

Van mijn ook veel suc6, ik zeker dit pareltje onder de boten volgen!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Klein Loewietje
    Gast

Standaard

Succes met de bouw, ik ben echt eens benieuwd! Dit topic ga ik zeker volgen.

Standaard

Bedankt voor alle aanmoedigingen heren! Leuk dat zoveel mensen dit bouwverslag volgen!
    Hier op verzoek wat fotootjes van de inhoud van de andere drie dozen.

Doos 2 bevat beslag/detail onderdelen voor de romp:

Doos 3 bevat onderdelen voor de opbouw van de Titanic:

En doos 4 bevat het beslag voor de opbouw:

Ik moet zeggen dat de kit er heel goed verzorgd uitziet. Goeie onderdelen, veel detail, goede bouwtekeningen en prima geillustreerde bouwinstructies!

groeten, Rinie

Standaard

Na een water badje en een nachtje onder wat gewicht is de kiel mooi rechtgetrokken:

Vervolgens heb een paar uurtjes bezig geweest met het schuren/vijlen van de spanten zodat ze soepel om de kiel passen (ze mogen niet klemmen ivm met kromtrekken van de kiel). Dan zijn 24 spanten ineens best veel
    Maar uiteindelijk is er een eerste resultaat:

De gaten voor de schroefassen zijn al voorgeboord, da's handig!

Zoals te zien is op de foto's is de kiel vrij breed. Dit betekent dat de kiel bij de boeg maar vooral bij de achterzijde een flink stuk smaller moet worden gevijld. De Titanic had immers een mooie scherpe boeg en kont!

(bron: Titanic Research and Modeling Association - TRMA)

Maar de eerst volgende stap is het vastlijmen van kiel, spanten en dekken, want alles is nu nog dry fit. Iedere stap in deze fase van de romp is heel belangrijk voor het uiteindelijke resultaat, dus ik ga niet overhaasten

groeten, Rinie

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Je hebt blijkbaar ook niet stilgezeten, hé Rinie?

Goed van je dat je de kiel mooi recht hebt gekregen!

Droop

siemenraets
    Gast

Standaard

amai, dat zijn nog eens dozen om jaloers op te worden 't ziet er allemaal zo chiek uit, en zo schoon in orde

en goed dat de kiel terug helemaal recht is anders zou ge al minder begonnen zijn
    als je het schip zo bekijkt, lijkt het echt gigantisch!!

en ik waardeer het ook zeer erg dat ge uw topic voorziet van achtergrondinformatie met foto's. da's altijd een meerwaarde aan uw topic

en goed dat ge zegt van kiel terug recht nu herinner ik mij dat ik ook nog een natte, maar ondertussen droge, kiel tussen ne dikke hoop boeken heb liggen

Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten