Hoofdsponsor

1/35 LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beyond, de kar moet nog op gang komen, dit is slechts het begin, maar washes dragen wel bij tot instant gedaanteverandering, dat vind ik er zo lollig aan. Ik denk dat ik me trouwens maar heel bescheiden bij de forums zal houden, workshops geven laat ik aan de profs over. Maar het is wel een compliment !

Modelbouwerke, na deze is het D day voor ons.

Hoofdstuk "sauzen" is weer een stapje verder :

20-1.jpg

21-1.jpg

GUnit.
 
mooi werkje ga je er nog een diarama voor bouwen met soldaten er bij ?
 
Amazone : ik ga er waarschijnlijk een straatscene rond maken, met bedieningspersoneel erbij, als ik er gepast kan vinden. Normandisch huisgeveltje...
 
mooi mooi kun je weer een hoop ertjes gaan plakken voor de straat plinkers :D laat iets weten als je er aan begint.
dat wil ik ook niet missen
 
Ik ben er nog niet uit hoe ik het allemaal ga aanpakken, vermoedelijk zelf klinkers gieten.

Weer verder geschilderd aan het gevaarte :

HPIM7891-800.jpg

HPIM7894-800.jpg

Morgen weer verder ! GUnit.
 
:ohmy:
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet schrijven...:|
Dit ziet er erg prachtig uit.
Ik verlang naar de dag dat ik half zo goed kan schilderen :$
Man man, voor mij ben je toch een echte kunstenaar GUnit, ook al vindt je dat niet van jezelf.

Voor jouw werkjes neem ik toch graag de tijd om ze te bekijken...

Groeten,
Beyond
 
Man, man, man, wat ziet er het toch weer mooi uit. Zelfs met die ondergrond lijkt het weer alsof ge een 1/1 kanon gedemonteerd en gefotografeerd hebt. PRACHTIG !! Applaus Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Woooooooooooooooooooh Guy:O:O:O:O:O

Dat zie er fantasties goed uit man;)

kun je ook eens wat close ups maken???
 
Kurt, ik moet zeggen, het gaat tegenwoordig vrij voorspoedig, de problemen die ik tegenkom, zijn er die ik in het verleden al eens heb moeten oplossen, dus dan kan je die alvast omzeilen met truukjes die je destijds ontwikkeld hebt. Het lijkt dan ook wel vrij snel te gaan. Ik zit hier echter soms uren achter elkaar te prullen terwijl mijn vrouwke en kids op school zijn, geloof me...zalige momenten zijn dat (ik heb vier dames onder de pannen, vandaar, lol).

Beyond, ik vind dit erg mooie woorden en toch denk ik telkens dat ik ze niet verdien. Als ik het werk van sommige mensen zie, snap ik dat ik nog zoveel moet leren ! Maar die woorden zorgen er wel voor dat ik de moed nooit laat zakken, en dat ik nooit, nooit opgeef ! Een model dat halverwege tegensputtert zàl ik klein krijgen, al kan dat soms lang duren, anders ben ik daar gewoon niet goed van ! Soms ben ik té serieus bezig met de dingen vrees ik ? Gelukkig verlies ik het plezier niet snel in mijn modelbouwfrustraties (die zijn er hoor, wees gerust !).

Pascal, zoals jij de dingen zegt moet ik nog gaan geloven dat het op iets trekt, bedankt !

Churchill, speciaal voor u heb ik nieuwe foto's gemaakt, na weer een klein beetje voortgang van de zaken :

30.jpg

34.jpg

32.jpg

33.jpg

31.jpg

Morgen weer de zaken verder op punt stellen, nog steeds een en ander te doen, waaronder het tweede, lager gepositioneerde visier inlijmen, de rubberen wielen proberen wat echter te maken (doe mij maar plastic hoor, hoe schilder je zoiets zonder dat de verf er af springt bij het opleggen ???), verder algemeen detailleren...

GUnit.
 
Zo man, man, man. Dat ziet er goed uit. Ik zou bijna zeggen niets meer aan doen. De hele tijd kunnen zwijgen omdat ik geen kritiek had voor je.

Nu zie ik toch een paar boutjes die je nog een beetje kan voorzien van een randje inkt enzo. Dan kun je deze ook nog een beetje laten roesten. Vaak is er ook wel gesleuteld aan dit soort apparaten en zullen daar nog wel sporen van te zien zijn. Verf schade door het opzetten van de sleutel. Al is er een keer gesleuteld en oververfd dan nog zul je dat kunnen zien. ;)

Maar nogmaals niets dan complimenten hoor.
 
Hoi Rik, da's een leuke en bruikbare uitleg, ik zou hier of daar inderdaad een bout kunnen aankleden met een stripje bloot metaal, alsof ie geschroefd werd. Ik ga dat proberen en ik post het resultaat als ik er iets van in huis breng. Maar het is verdorie kleine bazaar hoor, dit is verschrikkelijk uitvergroot. Dus don't shoot me als het niet echt wil lukken.

Greetings,
U
n
i
t
.
 
Hallo kroket! :O

Meer krijg ik van pure bewondering niet over m'n lippen... ... ... :wub:



Droop (die maar zelden zo'n mooi verweerd model gezien heeft)
 
Dit is werkelijk SUPER !-foto--foto--foto-

Plaats die strategisch opgesteld in een een vers afgereden grasveld, ga op je buik liggen om er enkele foto's van te maken en ik kan je garanderen dat 99% van de mensen denken dat dit een 1/1 model is.
 
Ik heb hier eigelijk ook weinig aan toe te voegen.

Mischien is het ook wel een idee om een of twee bouten een menie kleur te geven voor de verandering, zo`n gekleurd boutje doed wonderen met een model :wub:

Een ding moet mij wel van het hart, kijk uit dat je nu met de verwering niet te ver gaat zodat het niet meer realistisch overkomt.

Ron
 
Droop, als je niks meer over je lippen krijgt dan "hallo kroket", mag ik tevreden zijn he.

Dominiek, deze gaat in een diorama figureren en de eindfoto's wil ik gaan aankleden met foto-achtergronden, we zullen dan wel zien of het nog steeds echt genoeg lijkt.

Ron, hoe meer ik ernaar kijk, hoe dieper ik op mijn rem ga staan. Ik denk dan ook dat de assemblage niet veraf meer is.

Allemaal bedankt voor jullie super-antwoorden, jullie beseffen heel goed hoe hard je moet knokken, hoeveel labeur het kan kosten om wat resultaat bijeen te sprokkelen.

Later de afgewerkte toestand.

GUnit.
 
Hey G,

Het is een meer dan schitterend model geworden, het is gewoon om jaloers op te worden. Ik heb de foto's nu de nodige keren de reveu laten paseren, gezien de opmerking van Ron en jezelf. En sluit me hier volkomen bij aan, want het is volmaakt zo.

Groeten,
Swa
 
Swa, ik ga deze morgen in mekaar zetten morgen, het advies van de mensen hier sterk overwegen als finishing touch en hem dan lokaal in de vernis zetten.

En dan verhuist hij naar de vitrine, in afwachting van het kleine diorama dat ik wil gaan proberen bouwen.

Tot later ! GUnit.
 
Guy, ge kunt er meer dan tevreden over zijn.

Swa
 
Tja....

Alles is al een keer of tien gezegd, maar nu ik nog: Wauw!!!

Ik ben zelf aan m'n eerste kit bezig (dwz de eerste waar ik meer aan doe dan in mekaar plakken), en hier kan ik wat van opsteken.

Ik zoek me een breuk naar how-to's, maar uiteindelijk moet je het gewoon doen en leren.

Nogmaals: Een prijsbeestje:)
 
Hehe,

Inderdaad, dat ziet er mooi vuil uit, love iiiiiiiiiit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan