Hoofdsponsor

1/35 LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Beyond, bovenaan zit er een rand die van bovenaf gezien idd doet vermoeden dat het pantserschild te dik is. Het gaat echter bovenop om een rand die tegen het schild aan zit. Ik heb trouwens weer stukjes gelijmd waarvan ik dacht : zo fijn, hoe kunnen ze het ?
Tx mate !
 
Laatst bewerkt:
G, weer een knap stuk modelbouwwerk. Laat de verf maar komen.

Groet,
Swa
 
Bedankt voor de reactie Swa.

Hieronder het voorlopige resultaat van de flinterdunne laagjes Sand van Revell Aqua Color. Het is spot on de gele die ik nodig heb voor de job. Morgen ga ik weer verder met de basiskleur en dan vermeng ik tevens ook wat satijn door de verf, stevige basis voor de washes. Maar voor het zover is, moet ik natuurlijk nog de camo aanbrengen...en daar heb ik heel veel zin in.

14-1.jpg

Ik probeer net zoals bij mijn aanhangwagentjes wat diepte te behouden door lokaal de verf feller of donkerder te houden.

Tot later ! GUnit.
 
Net zoals de vorige, is dit weer een juweel :)

De Revell Aqua Color moet ik toch ook eens proberen, waarmee hebt ge de verf verdund ?

Groeten, Pascal
 
Prachtige basis om mee verder te gaan.
Ben benieuwd naar meer...

Grtz,
Beyond
 
Weer lekker strak gespoten, zoals gewoonlijk ;);)
 
Pacal, bedankt voor het inspreken van de moed. Deze laagjes werden verdund met deels gedestilleerd water en mek (een alcoholachtig spul, ik hoop dat ik er nog opnieuw aan kan geraken).

Beyond, jij ook bedankt. Dit is idd nog maar een basis, veel kon er niet misgaan. Da's misschien voor later ? Zal maar niet gaan doemdenken, trouwens, dit spul is té delikaat om in de ovenreiniger te zwieren. Alles of niks dus.

Churchill, ik probeer mijn lagen zeer dun te houden, met tussentijdse korte droogperiodes (haardroger, standje 1). Wel moet ik uitkijken dat ik op deze wijze niet de verf opstuw met m'n luchtstroom uit de airbrush. Ondertussen ben ik het wel gewend geraakt dat dit niet gebeurt.

Vandaag was ik te moe, sta heel de maand met vroeges (slopend, bah !), morgen doe ik weer verder, met héél veel zin trouwens.

Cu guys. GUnit.
 
>w

Vandaag was ik te moe, sta heel de maand met vroeges (slopend, bah !), morgen doe ik weer verder, met héél veel zin trouwens.
Cu guys. GUnit.

Ik heb ALTIJD vroeges...
Elke morgen om 4u op, en om +-12u15 terug thuis...
Nog veel modelbouwtijd :nowink:

Grtz,
Beyond
 
Geluksvogel, jij hebt tenminste nog een ritme ! Bij ons wordt alles op een hoop gesmeten, vroeges, lates, dagdiensten, en dat met alle mogelijke begin- en einduren. Werken tot 01.00 u 's nacht bijvoorbeeld, dat noemt bij ons een late dienst. Of een vroege dienst : lekker hoor, opstaan om 04.00u Slopend dus, en als compensatie is er dit :180 werkende dagen op een jaar, de rest : bouweuuuuh ! Dus het is niet alleen kommer en kwel.
 
Laatst bewerkt:
Dank u Erik, dat van dat aanwezig zijn zal ik erbij nemen zeker ?

Soit, het geel heb ik vandaag de laatste laagjes gegeven en er werd een begin gemaakt met een Dark green van Tamiya Acrylics (verdund met gedestill. water). Omdat het begon te schemeren, ben ik wel gestopt. Morgen dus het groene hoofdstuk afwerken en een begin maken met het Dark brown. De camo is uit de vrije hand geairbrushed zonder maskeringen. Het resultaat is vrij begrensd, maar niet afgelijnd. Het patroon van het instructieplan is heel bruikbaar om volgen. Foto's heb ik nog niet kunnen maken wegens familiale bezigheid, morgen dus.

Bedankt voor jullie bezoekje ! GUnit.
 
Hier even een kort verslagje van iets wat wàs en nu niet meer is, namelijk de camo !

15.jpg

De eerste stap was nog goed, het groene op het gele. Bij het toevoegen van het bruine kreeg ik mijn twijfels, en dan gaat het gevoelsmatig altijd de verkeerde kant op...daarbij vond ik de camo voor verbetering vatbaar.

Dus heb ik alles weer netjes in het geel gezet, opnieuw heel dunne laagjes met tussentijdse droogtijden aangebracht, tot hij weer z'n oude gestalte terug had, ik ben blij dat ik deze beslissing genomen heb !

17.jpg

De metaalkleurige delen staan nu reeds in mat zwart om er later de Humbrol metals overheen te zetten. Ik zit bijna terug op schema, morgen nog de houten delen in de basiskleur schilderen, de tweede kijker (laagste in positie) aanbrengen en nog geel schilderen waar nodig en dan ga ik er de beschermende laag op spuiten én dan kan het weatheren beginnen. Het is vandaag mijn longest day geweest, maar ik ben tevreden.

En zeggen jullie nu niet in koor dat jullie de camo beter vonden, hahaha.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
GUnit, man, wat spook jij toch allemaal uit?? :wacko:

De camo zag er inderdaad zeer goed uit, maar de gele versie mag er ook wel zijn...
En wat wij er ook van mogen vinden, jij bent de bouwer, dus jij hebt het laatste woord...
Jij hebt tenslotte nog altijd het einddoel in gedachten voor deze schoonheid, dus wie kan er de juiste beslissing nemen???
Wat je er verder ook mee doet, camo of niet, het blijft een mooi afgewerkt model, en met jouw schilderkunsten komt het zeker tot zijn recht...

Gaan met die (gele) banaan, ik blijf op de voet volgen...;)

Laat ons maar watertanden 8)

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, wat ben ik blij dat ik de camo weer verwijderd heb ! Ik heb de blauwe en oranje filters aangebracht, alsmede na droging de eerste vuile wash, en dit alles zou nooit zo mooi uitgekomen zijn met al die vlekken erop. Morgen ga ik verder met een pinwash en verdere vervuiling bij de wielassen. Daarna zwier ik een tussentijds resultaatje op het scherm. Tot dan he !
 
hehe je bent niet de enige ik volg dit ook op de voet . al ken ik niets van plastic bouw maar ik vond de camo wel veel zwart hebben maar voor de rest is het een schatje van een howitser
 
Ik vind de gele uitvoering beter dan de camo, niet omdat de camo er niet goed uitzag of zo. Maar ik vind dat de details veel beter naar boven komen in de gele kleur.
Dus ik ben ook blij dat de camo eraf is :)
Ben ook heel benieuwd naar het vervolg.

Groeten, Pascal
 
Beyond, uw ongeduld wordt beloond !

Amazone, bedankt om mijn topic te bezoeken terwijl dit niet je ding is. De camo bevatte echter geen zwart, het waren de gebruikelijke dark green en brown van Tamiya die erop zaten. Btw ik vind het ook een schatje (lol).

Pascal, blij dat jij het ook zo ziet, het is echt een goeie beslissing geweest.

Nieuw klein updateje :

De elementen zijn allemaal in hun respectieve basiskleuren geschilderd, van metaal tot hout. De satijnwash zit erop (behalve op de stokken op dit ogenblik, moet nog uitharden !). De tweede kijker is klaar om te monteren na alle weatheringsessies.
De eerste filters zitten erop, blauwe voor verkoeling van het geel (voornamelijk onderstel en wat lokaler in diepere delen), oranje voor warme tinten (hoger gelegen delen).
Een eerste vuile wash van burnt umber werd aangebracht. Nu volgen de pinwash en de rest van de batterij "truukskes van luie Charel".

18.jpg

Groeten, bedankt voor de lookies !
 
Jij maakt er ook geen half werk van ,hé GUnit?
Prachtig wat je gedaan hebt.
Het is duidelijk te zien wat die washes veranderen aan het model.
Het ziet er (alweer) zeer mooi uit.

Mocht je wat dichterbij (west vlaanderen) gewoond hebben, dan had ik vast en zeker lessen komen volgen bij jouw om dit allemaal te leren.... ;)

Grtz,
Beyond
 
Mocht je wat dichterbij (west vlaanderen) gewoond hebben, dan had ik vast en zeker lessen komen volgen bij jouw om dit allemaal te leren.... ;)

Heb dat al geprobeerd, maar hij is onbetaalbaar.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan