Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 114

Discussie: LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]

Beste medeforumleden,

In afwachting van beter weer heb ik de LeFH 18M in subonderdelen opzij gezet. De airbrushwerken vereisen een open Veluxraam, vandaar.

Omdat ik niet zonder mijn hobby kan, heb ik deze kit onlangs aangeschaft :

Het is familie van de artillerie uit voorgaand topic, zij het met enige aanpassingen om in te kunnen spelen op de problemen die men ondervond op het front, vooral tegen de Russen.

Het meest opvallende verschil zijn onvermijdelijk de kleinere wielen. Dit maakte het stuk een pak minder zichtbaar. Ook de mondingsrem (vuurmond, muzzle break) is vrij indrukwekkend te noemen.

Om het wat in te kleden wat meer uitleg :

De 10.5 cm was eigenlijk de divisionele ruggengraat van het Duitse Leger, sedert 1935.

In 1940 werden er aanpassingen aan dit kanontype doorgevoerd met als resultaat de LeFH 18M (die ik nu heb gebouwd dus).

In 1942 vielen de Duitsers Rusland binnen, maar tijdens de eerste herfst begonnen de problemen op de wegen die toen in belabberde conditie geraakten. Het zware materieel moest men soms noodgedwongen achterlaten.

Er dienden dus nieuwe aanpassingen te gebeuren en één hiervan was een lichter chassis, alsook de kleinere wielen. Enkele van de onderdelen waren hetzelfde als de Pak 40. Vandaar de 40 in de herbenaming van het stuk (18/40). Een aangepast schild en veranderde mondingsrem absorbeerde de terugslag met 42 %. De pneumatische remmen in contact met het voertuig, werden achterwege gelaten.

Toch bleek het draagstel van de Pak 40 te licht voor het kanon zelf.

10.245 stukken werden van 42 tot 45 gebouwd.

Binnenkort begin ik eraan, tot dan !

Vriendelijke groeten van GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 12-01-09 om 13:07

Standaard

Mooi topic weer. Kun je ook nog wat foto´s maken van de inhoud van de doos?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Bedankt Rik, hier de gevraagde foto's :

De doosinhoud ziet er weer piekfijn verzorgd uit, opnieuw ragfijne stukjes, metalen loopje, koperen bovenstukje, rubberen bandjes met eenvoudig maar mooi profiel, raar maar waar, een resin (achtig) figuurtje (?).

Kortom, weer aangenaam verrast door AFV.

Cheers ! GUnit.

Standaard

Dat ziet er weer als een veel belovende kit uit. Erg mooi van detail en ook nog weinig rommel er aan ook.

Altijd leuk he dat dozen ruiken.

Welke kleurstelling gaat deze worden?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hey GUnit,

Leuke en mooie kit die je hier opentrekt.
    Je zal mij terugvinden op de eerste rij om je topic te volgen...
    Grijs deze keer?
    Veel suk6 met de bouw.

Grtz,
    Beyond

Standaard

hoi Guy dit ziet er weer een leuke uit

bron: bundes archiv

Standaard

Toffe reacties jongens, dat sterkt de zin om erin te vliegen.

Over de kleur, ik denk dat ik hierop eens een driekleurencamo ga proberen, een kleurstelling zoals die ook is opgenomen in de bouwinstructies trouwens. Natuurlijk, als ik er de moed voor heb, want ik denk soms dat dit te hoog gegrepen is. Ik besef maar al te goed dat het niet gaat om zomaar wat kleurenslingers in de rondte te spuiten.

De foto van Dre is net wat dit topic nodig had, ik wilde mijn draadje opfleuren met enkele toffe afbeeldingen, maar vond er niet een die echt duidelijk was. Deze is PERFECT !

Standaard

De foto van Dre is net wat dit topic nodig had, ik wilde mijn draadje opfleuren met enkele toffe afbeeldingen, maar vond er niet een die echt duidelijk was. Deze is PERFECT !
    Foto's is geen probleem maar ze terug vinden op je pc dat is pas een probleem

Zegt André die er zo een 15000 op zijn hd heeft staan, nu nog eens de tijd vinden voor ze allemaal te sorteren

Standaard

Dre : ik ken het probleem, maar zovéél foto's heb ik nog niet. Altijd maar plakken he, nooit eens moeite doen om al die prachtige foto's te verzamelen.

Vandaag ben ik begonnen met stappen 1 en 2. Niks nieuws onder de zon, alles is voorspoedig verlopen, maar ik heb al geoefend he...

Nog 1 onderdeel en we verhuizen naar stap 3. Dit gaat wel aanzienlijk moeilijker worden
    dan het andere type dat ik gebouwd heb. Het draaistel is vrij ingewikkeld op de constructietekeningen.

Tot later jongens ! GUnit.

Standaard

Even briefen : momenteel ben ik aan stap 4 verzeild geraakt.
    Het draaistel is iets anders, net als het schild waar ik reeds melding van maakte. Andere stuurwieltjes ook...
    Ik heb de voorzichtige indruk dat dit PAK achtige kanon net iets makkelijker te construeren is dan het voorgangertje 18M. Het bouwt allemaal geweldig weg !

Standaard

Als dat dan geen goeie kit is....

Grtz,
    Beyond

Standaard

Gunit,

foto foto foto

Ok, even ernstig, ik kijk al uit naar de volgende foto update. Benieuwd welk moois je ons nu weer gaat laten zien suc6 !
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Tx guys.

Veel kan ik niet laten zien, maar beter iets dan niks eigenlijk.

Dit is het camouflageschema dat ik zou willen proberen op het kanon :

Tot later !

Standaard

Mooi, GUnit.
    Leuk om zijn broer op de achtergrond te zien, daar zie je heel duidelijk dat ze een andere muzzle break hebben.

Ben benieuwd naar de schilderwerken...
    Dit vind ik persoonlijk een heel mooie camo-uitvoering.

Grtz,
    Beyond

Standaard

Guy ik ben echt benieuwd naar het verflaagje

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]
    By GUnit in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 180
    Laatste bericht: 04-04-10, 19:16
  2. schaal 1/72 Trumpeter Jagdpanther late model [DONE]
    By Tomas in forum Militair rollend materiaal