Hoofdsponsor

1/48 Skytrain C-47. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig spuitwerk Guy, en bedankt voor de duidelijke uitleg, dit ga ik ook proberen op mijn Spit ^^

Ik heb juist dezelfde tape liggen, maar ik wist niet dat ze die ook in de brico hadden.

Groeten, Pascal
 
Zeer strakke verflaag hoor :ohmy:

Het wordt inderdaad meer en meer een D-day kist ;)


Groeten,
Beyond
 
Guy,

prachtig gedemonstreerd, simpel uitgelegd. Hier gaan veel mensen iets aan hebben.

Dank u.
 
Amai mannen, hier ben ik blij mee hoor. Deze woorden worden naar waarde geschat, wees gerust. Ik heb er alweer een reuze lol in om hiermee aan de slag te zijn.

Vandaag was ondermeer het staartgedeelte aan de beurt.

Zelfde werkwijze als voordien, gewoon afgeplakt :

52-800-1.jpg

Gespoten in dunne laagjes :

53-800-1.jpg

Tape voorzichtig verwijderd (ik trek hem weg van de verf, en zo plat mogelijk om geen vleugels oid. af te rukken, oOps !) :

54-800.jpg

De vleugels hebben ook zwarte delen voorop :

49-800.jpg

50-800-1.jpg

51-800-1.jpg

Zometeen ga ik nog even enkele dingen nakijken want morgen wil ik eventuele onvolmaaktheden bijstellen. Tevens moet ik nog twee zwarte stroken aanbrengen tussen de motoren en de romp.

GUnit.
 
Het systeem is een "de-icing boot" : als er zich ijs vormt op de "leading edges" (voorkanten van vleugels, hoogte-roer en staart) worden de rubberen stroken opgeblazen, hierdoor breekt of scheurt het ijs, en wordt het door de luchtstroom weg geblazen. Simpel maar effectief.
Het systeem is uitgevonden door de B.F. Goodrich Corporation in 1923 te Akron, Ohio.

Wederom mooi schilderwerk Guy ^^ Als ik de aansluiting van het hoogteroer met romp zie, lijkt me de pasvorm van deze kit nogal mee te vallen. Of hebt ge de naden dicht geplamuurd ?

Groeten, Pascal
 
Zeer mooi gedaan en zeker mooi en strak spuit werk, je maakt er wel je werk van zo te zien, is prachtig.
Dan nog een vraag, heb je geen last om stukjes verf mee te trekken als je die tape verwijderd? Ik heb er soms last van en dan gebruik ik de Tamiya tape, wat ik verkeerd doe weet ik niet maar toch trek ik soms verf mee.
 
Erwin/Oostende, zeer bedankt voor de bijkomende informatie. Dit wist ik helemaal niet, erger nog, ik dacht serieus dat dit de vleugelfront zelf betrof, alu geplooid paneel dus.
Mooi zo'n kanttekening !

Idem hier dus Excerco.

Pascal, de naden werden wel grondig nagezien op kiertjes en zonodig bijgewerkt met putty. Toch viel het zeer goed mee qua fitting, ik had enkel een half rompdeel dat wat vervelend deed tijdens het assembleren met de andere helft. Erik's kit had dit niet, dus het is niet steeds het geval.

Kurt, ach ja, het is afplakken he, echt veel kan er niet mis gaan. Het opkleven van het tape is nog het moeilijkst eigenlijk.

Pantani, nee, geen last van, ik gebruik acryls in zeer dunne lagen, met goede uitharding tussendoor (en met de haardroger na elke laag). Deze tape is uitmuntend om mee te maskeren. Tessa dus.

Tot later en bedankt voor jullie moedgevende woorden ! GUnit.
 
Als ik zoiets zie en vergelijk met mijn geklodder met kwasten zou ik zo een airbrush bestellen. Ongelooflijk hoe een knap resultaat je hiermee kan krijgen, petje af hoor.
 
Hey, :)

Inderdaad, dat is strak spuitwerk en heel knap gedaan. 8)
Van die Tessa plakband wist ik niet, weer iets bijgeleerd ze. Thanks. :);)
Ik gebruik ook Tamiya plakband en inderdaad soms gebeurd het wel dat er iets los komt, moet ik eens proberen met die tessa. :wub:
 
Guy hij begint er beter en beter uit te zien? doe zo zeker door en je hebt weer een topper ik je kas staan;)
 
Guy, weer eentje om de vingers tot je ellebogen af te likken.
Bedankt voor de tip met de tape.

Groet,
Swa
 
Mannen, al die lofzang over een C-47 die vandaag voorzien werd van een...verkeerd georiënteerde decal ! Het is niet te geloven, in het verleden heb ik dit ook al 'ns gepresteerd en nu lap ik het mezelf opnieuw.

Ik ben dus begonnen met het plaatsen van alvast twee decals, namelijk de sterren bovenop links en onderaan rechts.

Bovenop is alles goed gegaan (de zichtzijde, gelukkig). Deze decal zit er correct op : de ster rust op twee punten en eentje priemt naar voren.

Onderaan rechts staat de decal weliswaar op de goede plek, maar de ster staat op één punt, en er wijzen twee punten naar voor. Ik werd gek toen ik het zag. Ik dacht bij mezelf ze te verwijderen, maar ik heb geen ster van die grootte over, flink balen.
Daarbij komt dat ik de decal met man noch macht kan verwijderen, hij zit er écht als gegoten op, prima, zonder één enkel belletje, geen silvering. De decals zijn dus echt van topkwaliteit, dat mag duidelijk zijn. Ik ga er verder dan ook niet meer aan prutsen, dit berokkent zeker meer kwaad dan goed.

Set en Sol werden gebruikt en dit geeft echt zeer goede resultaten, ook nu.

De enige mogelijkeid die ik nog zie, is een dubbel te pakken zien te krijgen van de decal, de ronde vorm uit deze decal te snijden en die over de ster heen te draperen ? De decals zijn zeer dun en stevig, dit zou volgens mij doenbaar kunnen zijn, als de onderste niet doorschemert door de witte kleur van de nieuwe decal.
Wat denken jullie ?

Erik, welk type ga jij kiezen ? Indien de andere versie, wil ik graag een decal overnemen.
In het andere geval, let op bij het aanbrengen van die kreng-sterren !

Groetjes GUnit. (morgen foto's want ik ga heel de voormiddag werken aan het vliegtuig.).
 
Erik, welk type ga jij kiezen ? Indien de andere versie, wil ik graag een decal overnemen.
In het andere geval, let op bij het aanbrengen van die kreng-sterren !

Groetjes GUnit. (morgen foto's want ik ga heel de voormiddag werken aan het vliegtuig.).

GUnitje toch.
Mijn bedoeling was om zowiezo de andere versie te bouwen tegenover die van U.
Dus ja, ik heb dan een decal over voor U.
Met plezier zelfs ^^ 8)

Erik.
 
Oh gij maakt mij gelukkig Erik ! Volgens mij kan dit lukken, zeker met een aantal Set/Sol attacks moet dit doenbaar zijn. Thanks mate !
 
Ai, ai, onze Guy begint sterren te zien :laugh::laugh::laugh::laugh:

Da's natuurlijk jammer van die ene decal, maar gelukkig is er ons FORMITASTISCH forum, waardoor er "stante pede" een nieuwe decal beschikbaar is. ^^
Wat ben ik toch blij dat ik bij deze familie mag horen :)

Groeten, Pascal
 
Inderdaad Pascal, dit heeft zo zijn voordelen.

Het decalprobleem is dus morgen opgelost, Erik bezorgt mij zijn ongebruikte exemplaren.
De overige die ik kon aanwenden voor het vervolledigen van mijn C-47 heb ik aangebracht.
Ik ben er zeer tevreden van, de kwaliteit is prima.

Nu, ik wil het toestel van Richard Winters maken, maar hiervan zijn geen decals beschikbaar in aftermarket (dacht ik toch ?!). Dus ben ik begonnen met het snijden van de "L4" op het toestel, bekend van Band Of Brothers.

Ik toon graag hoe ik dit in mekaar geflanst heb :

1) Op Google L4 intikken bleek direct raak te zijn :
HPIM9999-800.jpg

2) Herleid naar de goede grootte heb ik de L en de 4 uitgesneden met een scherp scalpel. Dit kleefde ik op wat Tessa (daar ga ik weer !). En daarna sneed ik ze opnieuw uit. Wat je uitsnijdt, kan op kant en is verder van geen nut.
HPIM0004-800.jpg

3) Dit is het masker wat er dan overblijft :
HPIM0002-800.jpg

4) Dit is het resultaat :
HPIM0009-800.jpg

Simpel, goedkoop, leuk om te doen, effectief.

Groetjes GUnit.
 
Laatst bewerkt:
En zelfs de grootste i........ heu kan het :laugh: :laugh:
Maar het ziet er gewoon goed uit maat.

Erik.
 
Zeer mooi hoor GUnit.
Leuke kleur ook trouwens.
Breekt zo een beetje het groen :)

Dit is ook een toppertje hoor.

;)
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan