Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Groepsbouw Skytrain C-47. [DONE]
Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 149

Discussie: Skytrain C-47. [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard Skytrain C-47. [DONE]

Hallo vrienden,

Omdat het veel te koud is om nu verder te airbrushen aan mijn lopende project, heb ik besloten om alvast dit topic te starten, de bouw van mijn C-47 uit de Italeri kit.

De bouw en de afwerking ga ik zoveel mogelijk doen samen met Erik aka Modelbouwerke, maar dat wisten jullie al.

Ik zag dat Erik in zijn topic reeds de doosinhoud heeft getoond, dus die moeite kan ik me alvast besparen (oh I love duo building !).

Zoals iedereen wist, is deze kit een beetje gedateerd (understatement), en rommelt het hier en daar aan perfectie. Mijn bedoeling met deze kit is echter eenvoudig : veel plezier hebben aan de vermoedelijk voorspoedige bouw ervan én tegelijkertijd proberen om een overtuigende impressie neer te zetten van dit wonderlijke vliegtuig.

Gunit.

Standaard

Succes met de bouw.
    Wanneer beginnen we?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Als ik zo vrij mag zijn???

START

Grtz,
    Beyond

PS:
    Veel suk6 GUnit
    Maak er samen iets moois van

Standaard

G, jij ook veel plezier en succes met de bouw.

Groeten,
    Swa

Standaard

Ik ben razend benieuwd naar de verwering op dit model...suc6
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Jongens, morgen gaan Erik en ikzelf starten met ons gezellige duo bouwtje van de C-47 met D-Day striping. Allereerst komt het zeer spartaanse en weinig onderdelen tellende interieurtje aan de beurt.

No nonsense bouw, straight from the box, geen PE, geen historisch verbeterde toestanden, hier volgt een Italeri oudje met al z'n onvolmaaktheden, geserveerd in een bedje van vreugdevol schilderwerk.

GUnit.

Standaard

Joepie, GUnit gaat er in vliegen

Ben benieuwd...

Grtz,
    Beyond

Standaard

Jawadde dat wordt weer smullen

Laat de foto's maar komen.

Groeten, Pascal

Standaard

Hola jongens, ik vrees dat er niet echt veel te smullen valt ! Maar ik heb er wel lol van.

In de eerste plaats is het pover gesteld met de cockpit, veel onderdelen zijn er niet te lijmen. En het betreft meestal zachte details. Enkel het instrumentenpaneeltje is wel aanvaardbaar. Maak dat dus maar eens boeiend...en om nu hier alles helemaal te gaan detailleren, past niet in mijn schema ivm. "Wilkommen !".

Aan de andere kant is het wel zo dat je er later door het frontraam geen steek meer van ziet, behalve twee zetelrugsteunen dan. Het zou misschien zelfs zonde zijn om hier bakken tijd in te steken ? Ik maak me er dan ook niet te druk om.

Over de fit kan ik evengoed kort zijn : gedateerd, niet haarzuiver, kortom een uitdaging om dit zinkende schip te redden.

De cockpit en de cargoruimte werden in een ietwat opgelichte vaalgroene gezet, waarna ik enkele dingen basic in hun kleur penseelde. Ik deed dit met acryl en in heel dunne laagjes.
    Dit gaf me de gelegenheid om een beetje te washen en te drybrushen (niet op foto). Ik ga nog enkele zaken een beetje bijwerken en dat is dan dat alvast.

Ik zou zeer graag een vliegende kist van deze maken, dus met ingeklapte wielen en de propellors vervangen door transparante schijven met wat artificiële draaiing in.
    En hij gaat in de regen vliegen, als alles wat wil meezitten, en wat Flakexplosies moeten omzeilen, later meer !

Het was een fijne voormiddag met Erik alias Modelbouwerke, dat moeten we meer doen !

Vriendelijke groeten van GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 28-04-09 om 21:46

Standaard

Jawel, ze zijn gestart

Ik weet dat de bedoeling is om deze kit OOB te maken, maar misschien kunt ge toch de veiligheidsgordels maken ? Ik denk dat ze nog wel te zien zijn door de kleine cockpit vensters.

Groeten, Pascal

Standaard

Hoi Pascal, dit heb ik ervan gemaakt :

Tot later ! De binnenzijde is bijna klaar, de twee helften worden verlijmd straks !

Vriendelijke groeten van Guy.

Banned

Standaard

Guy,

volgens deze laatste pic, passen de 2 helften niet te goed opeen. Of zie ik het verkeerd?

Standaard

Hey Dominiek, dat valt mee, het probleem situeert zich eerder onderaan bij de vleugels. Maar dit is reeds ten dele opgelost, dus straks komt dat wel goed zonder het vliegtuig echt te forceren. Ik heb er twee bemanningsleden in gezet, en ze maken zich, zoals u, ook wat druk om die scheur in het dak.

Later een pic van de symbiose der helften !

Standaard

De samenvoeging is een feit, dit was best spannend. Op de foto zie je het vulwerk van de naad die er zat.

Nu alles netjes opschuren, opnieuw uitvullen, etc...
    De paneellijnen zal ik moeten rescriben, die zijn echt ondiep.

GUnit.

Standaard

Even een bla bla update van de werken.

De landingsgestellen heb ik van uitgeklapt naar ingetrokken verbouwd, wat niet veel om het lijf heeft gehad. Toch is het effect denk ik, wel de moeite, je ziet niet zoveel een C-47 met ingetrokken wielen in modelbouwland. Verder werden de vleugels en de staart helemaal geassembleerd, geplamuurd en glad gezet. En ja hoor, weer ben ik helemaal in de ban aan het geraken van vliegdinges. Mijn Lancaster MKIII van Revell die ik onlangs gekocht heb, gaat er spoedig aan moeten geloven.

Later een foto updateje.

Morgen naar Leopoldsburg jongens ? Ik hoop jullie te ontmoeten.

GUnit.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten