Hoofdsponsor

1/35 Belgische AIFV C25 in de Baranja

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.435
Nog iets nostalgie, de Belgische AIFV Canon 25 mm
De doos is van AFV, het model is eigenlijk van een Nederlandse YPR.
Maar mits enkele stukken weglaten en een paar kleine delen te scratchen moet het lukken.
Voor de rest, direct uit de doos

Eerste verassing de onderste body de zijwanden naar binnen getrokken, is de eerste bouwdoos waar ik dit bij voorheb.
Een verschil van 4 mm met de afdekplaat, dat is veel putty.
Andere oplossing gezocht, een deel extra steunbalken gemaakt om de zijwanden naar buiten te duwen.
Zachtjes verwarmd met de haardroger en langzaam laten afkoelen tijdens de nacht, in de hoop dat ze blijven staan.
Dit is dus maar gedeeltelijk gelukt, ik zal de steunbalken er dus inkleven.
Er blijven dan wel nog een paar ongelijkheden, maar die zijn niet meer zo erg.

DSC8566.jpg

DSC8567.jpg

DSC8569.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar is de tijd naartoe.... Krijg al weer gelijk het gedacht van mijn hoofd te stoten aan de rotte episcoop bouten.
Mooi model, maar de kwaliteit viel hier ook behoorlijk tegen. Ga nog eens ooit herkansen want staat nog een exemplaar in het rek.
Er bestaat ook een conversie kitje om er een milan bak van te maken nota bene.

Moest je wat referenties nodig hebben, in Bevrijding / 5 /linie staat er tegenwoordig eentje op een sokkel (Milan versie).

Enne Jan, 021 in de zwarte vakjes zetten he ;-)
 
De AIFV, ook nog mee gereden. ben benieuwd naar het verloop van deze.

Grtz Bart
 
Ga deze in stilte volgen.
 
Ha ik ben daar ook geweest... toen waren het allemaal witte Voertuigen ,ben benieuwd naar de bouw.
 
Laatst bewerkt:
Steven, knap model wat je gemaakt hebt.

Het wordt ne witte, tijdens UNPROFOR en UNTAES werden geen eenheidsnumers aangebracht (Sorry Baenske).
Belgische uitvoering, moeilijk te vinden of te prijzig. Jammer komt misschien nog.
Heb dus een YPR die ik een beetje moet aanpassen.

Heb dus enige tijd in het gevoelsmatig aanbrengen van de duizend beugeltjes aan de zijde van het canon doorgebracht.
Vanaf morgen de andere zijde, dat zijn er gelukkig een pak minder.

DSC8570.jpg

DSC8571.jpg
 
Het zijn de details die het hem doen Jan.
 
Wel ik heb nog een foto die ik wil delen het was niet mijn mooiste tijd in het leger maar goed het is een originele ik ken nog de datum en het uur ....Belbat 14 24 December 1997 23.30 hr Ex Yougaslavie ,Baranja .

attachment.jpg
 
Ik herken dit.
Mooi werk, Jan. Komt stilaan tot leven.

Grtz Bart.
 
Het ombouwen, iets moeilijker als gedacht. Gelukkig op Scale mate de plannen van de Belgische AIFV kunnen afladen.

DSC8573.jpg

DSC8574.jpg

DSC8575.jpg
 
Begint al vorm te krijgen , blijf volgen gewoon uit interesse en kijken hoe het word
suc6
Marc
 
Als je nog referentie materiaal moest nodig hebben van de Belgische kit, heb hier nog een exemplaartje liggen.

Als ik wel een puntje van kritiek mag geven, de PE delen voor de trekwielen lijken me niet geheel te kloppen met de BE variant. meen me te herinneren dat dat gewoon een dikke stalen plaat was met een rechte hoek. Kan me niet uitspreken oven een eventuele field upgrade in de Baranja natuurlijk.
 
Wat Baenske schrijft klopt deels maar t'was geen rechthoekige plaat, deze plaat stond hol.
Denk als je ze wisselt en binnenste buiten hangt het dan wel klopt. zal nog eens nakijken in mijn database.
Als ook het opstapje hing eronder, niet erboven.

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt:
Zie hier wat ik bedoel, ze staan dus wel degelijk hol.

attachment.jpg


Grtz Bart.
 
Heb een fout gemaakt en me laten misleiden door de Nederlandse kit, ga proberen het er terug aftekrijgen zonder te veel schade.
Eerste laag verf

DSC8577.jpg

DSC8578.jpg

DSC8579.jpg

DSC8580.jpg

DSC8581.jpg
 
Een mooi stukje werk al ,ik herken alle factoren direct....goe bezig.
 
Knap hoe details worden besproken en aangepast.
Dank zij de foto's kan een leek in deze zoals ik toch ook wat volgen.
 
Wit is een moeilijk kleurtje blijkbaar, heb al menig F & G woord laten vallen ondertussen.
Nog een eindje te gaan, maar stilletjes gaat het de goede kant uit.

DSC8614.jpg

DSC8615.jpg

DSC8616.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan