Hoofdsponsor

Museum geschiedenis Franse soldaten [DONE]

Dan als zogezegde bescherming tegen losse handjes kan je doorzichtige pvc bladen uitsnijden en dan een paar voetsteunen maken en ze dan schrijlings posteren voor de poppen bv in driehoekvorm zodat de bezoeker wel kan zien maar niet aanraken..en je zet er een discrete zaalwachter bij in de buurt op een stoeltje... ik droom maar mee hoor.
 
Het gaat zowiso weer de moeite zijn om hier een stoeltje in de zaal bij te plaatsen.
Succes er mee.
 
Ik heb mijn stoel ook bijgezet om deze te volgen,goed bezig Pascal.👍
 
Bedankt mannen.
Even geleden dat ik nog wat gedaan heb buiten jullie volgen.
Door dierenleed alles samen was het moeilijk concentreren.
Met onze kat Elliott komt het goed maar onze trouwe viervoeter (hond)Jenna staat het er slecht voor en zal nog steeds afwachten zijn.
Het blijft toch een deel van de familie he.
Maar goed ,toch weer in gang geschoten en verder gegaan met de muur.
Vermits Erwin en Ron de eerste setting wel wat vond gaan we daar op verder met dit voorlopige resultaat.
Veel van de muur gaat verdwijnen door de kasten die er gaan komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Er komt schot in het museum...en je huisdieren zijn inderdaad familie ...soms wel je beste vrienden..je krijgt er zoveel warmte en liefde van.
 
Huisdieren zijn inderdaad familie, hoop dat het goed komt.
Toch blij dat je deze weer opneemt.
Vermits er toch veel ruimte is boven de figuren kan je misschien overwegen om er wapenschilden of vlaggen te hangen. Moest denken aan de Disney film "Bedknobs and broomsticks" waar in de slotfase dat museum tot leven komt.
 
Bedankt.
Het hangt er een beetje van af wat ik heb liggen Erwin.
Dus zal een allegaartje zijn van alles wat.
Dit zal de setting worden die nu nog los staat maar om een idee te schetsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dit schept verwachtingen, zeker voldoende ruimte om publiek toe te laten of een andere ruimte vuller.
 
Wild idee Pascal: in het midden voor de kasten een kanon met caisson? Je weet nu toch hoe je die moet maken.
Had die zalen in het Oorlogsmuseum in Brussel in gedachten.
 
Bedankt mannen om mee te denken en te volgen.
Na een moeilijke periode van dierenleed hebben we de kat kunnen redden maar onze trouwe viervoeter hebben we 2 weken geleden moeten laten inslapen daar zij de ziekte niet kon overwinnen.
Heb alles wat laten bezinken en ben nu terug gestart met ons museum.
Intussen weten jullie al dat ik plots kan veranderen tijdens de bouw en dat is nu niet anders.
Had wat experimenten gedaan om loodglas te maken maar door een fout met verlijming was ik genoodzaakt het raam uit de gevel te trekken wat niet ging zonder het scheuren van de muur.
Het voordeel van het foute werk is dat ik het idee kreeg om ook wat Belgische militaire geschiedenis erin te verwerken.
Foto in canvas afgedrukt en met styreen kaders gemaakt met deze resultaten.
Hier wat foto’s v/d pogingen en de verandering van werken.
Ik heb van Historex nog een coisson van de Engelsen ( periode Napoleon ) die ik ook zal maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ruiterslag tussen de Belgische cavalerie en de Duitse Ulanen.

attachment.jpg
Belgische soldaat tijdens revolutie 1830.

attachment.jpg
Belgische cuirassiers voortkomend uit het leger van Napoleon en beduchte zware cavalerie.

attachment.jpg

De houten vloer staat nog los want later komt er nog glas beneden in de kasten.
 
o wat erg hopelijk kom je het snel te boven
en hier ziet het er weer veelbelovend uit succes verder
 
Pascal...das spek naar mijn bek ,geweldig idee en prima uitgevoerd al..
 
Bedankt.
Het is de bedoeling dat ik de glasramen zelf tracht te maken maar zal niet voor dit project zijn daar de ramen weg zijn.
Intussen is het deel van de legionair klaar en kunnen we beginnen aan de 2 andere.
Het is de bedoeling dat er later schuiframen in komen om alles te beschermen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sorry voor het ongemak maar krijg de foto' niet gedraaid al staan zij op de pc juist.
Word vervolgd.
 
Het museum heeft weer een aanwinst bij gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie geschilderde figuren, hoe lang werk je zo aan één figuur?

Grtz Bart
 
Mooie vooruitgang Pascal en die bijpassende foto's en accessoires zijn heel goed gevonden.
 
Hallo Pascal. Zoals we van jou gewoon zijn, zeer interessante kompositie en mooie afgewerkte figurines. Kijk uit naar het vervolg. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan