Hoofdsponsor

1/300 Eiffeltoren [wip]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.796
Eiffeltoren.

Nu de cathedraal af is begin ik met de Eiffeltoren.
Schaal; 1 op 300.
Lijkt me een mooie uitdaging.
Zijn 19 vellen dubbel gevouwd, dus een heel werkje.

attachment.jpg
 
Da gaat hier ook weer knallen amaai Bart knappe zaken hier te beleven
Suc6 maateke
 
je hebt er goede moed in , veel succes en geduld.
 
Zal veel snijwerk worden, maar doe het rustig aan.
 
Ik schuif ook alvast bij, 1/300 ... dat is dus een één meter hoog als ik me niet vergis.
 
Bedankt, het begin is gemaakt, ben met de voeten bezig.

Heb gaten in het midden gemaakt zodat ik er beter bij kan straks als de rest er op gelijmd moet worden en met karton verstevigd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ben met de voetjes bezig, zie foto

attachment.jpg
 
Een stukje verder gegaan deze week.

bovenkant plaat

attachment.jpg

onderkant plaat

attachment.jpg

attachment.jpg

1 kant

attachment.jpg

andere kant

attachment.jpg

nu het uitsnijden van de zwarte gedeelten, als deze klaar zijn met snijden dan ga ik verder met de andere ijzeren gevallen.
ik sta te twijfelen of ik de hele kleine stukken uit zal snijden.
 
Gaat een knappe constructie worden .
 
Heb net de Disney film "Project T" bekeken waar de Eiffeltoren open schuift en gebruikt wordt als een lanceertoren voor een raket. Ik veronderstel dat dit hier niet aan de orde is. Veel succes Bart.
 
Heb net de Disney film "Project T" bekeken waar de Eiffeltoren open schuift en gebruikt wordt als een lanceertoren voor een raket. Ik veronderstel dat dit hier niet aan de orde is. Veel succes Bart.

Hoezo een lanceertoren ? Iedereen weet toch dat het een intergalactisch portaal is. (M.I.B)

Als je al die zwarte delen gaat uitsnijden ga ik toch eerst een paar aandelen van x-acto en Swann and Norton op gaan kopen...
Dat ziet er alvast veelbelovend uit.
 
Ik kan me dit niet voorstellen, karton, zal ik volgen !
 
Toen ik jaren geleden voor het eerst de Eifeltoren zag, die klinknagels en zo, "ik stond er bij en ik keek er naar". Nu ga jij dit in karton maken,?
 
Een paar dagen bezig geweest met het snijden en lijmen.

De rest de 2 kanten aan elkaar gelijmd.

attachment.jpg

Stukjes uitgesneden.

attachment.jpg

andere kant

attachment.jpg

Andere kant is anders dan de voorkant, maar dat is hoort zo schijnbaar, is bij de andere 3 ook, heb het zo uitgesneden, zie je toch niet straks de binnenkant boven, leek mij het beste.
 
Echt monniken werkje Bart.
 
Amai dat snijden maakt ineens wel een groot verschil en gaat knap zijn als dit af is.
 
Ik ben echt wel super benieuwd, want zowel Roy als Fred zijn ooit aan deze kit begonnen, maar helaas zonder eindresultaat...
 
Bij mij ligt deze op de stapel voor als ik met pensioen ben, is echt monniken werk.....

Fred
 
Het is wel prachtig maar zoveel geduld in het snijwerk heb ik niet hoor
Respect Bart
Marc
 
Ik ben echt wel super benieuwd, want zowel Roy als Fred zijn ooit aan deze kit begonnen, maar helaas zonder eindresultaat...
Ik maakte daarbij de inschattingsfout te denken ook wel de allerkleinste stukjes te kunnen wegsnijden; maar dat is eigenlijk geen doen.

Hier gaat het tot nu toe uitstekend.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan