Hoofdsponsor

1/48 Rough Riders (Games Workshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Iets speciaal in mijn Imperial Guard 24th Praetorian Regiment zijn mijn aangepaste Rough Riders. Rough Riders zijn de Imperial Guard cavalerie van de toekomst. Zodra ik wist dat er bij de Imperial Guard cavalerie beschikbaar wou ik proberen deze in mijn leger te verwerken.

Ik heb een haat/liefde verhouding met cavalerie. Het is dubbelwerk, je moet zowel de ruiter als het paard schilderen, toch kan ik er niet aan weerstaan. Telkens ik cavalerie aan het schilderen ben vervloek ik mezelf voor het vele werk en zweer dat ik er geen meer koop. De volgende keer echter dat ik aan een diorama 1/72 of een leger begin is het eerste wat ik aanschaf een cavalerie eenheid.

Het inpassen van een eenheid Rough Riders in mijn Praetorian regiment ging niet al te gemakkelijk. Zoals je kunt zien op onderstaande foto's van games-workshop zelf, zijn Rough Riders figuren gebaseerd op Hunnen van de 5e eeuw en niet op Britse troepen uit de Zulu-oorlog zoals mijn Praetorian.
1_newimage01.gif

1_rough-rider-command.gif

1_rough-rider-blist.gif

1_rough-riders.gif

Gelukkig had ik nog een aantal tinnen figuren liggen, Britten en Zulu's, van een onbekend merk dat ik ooit eens gekocht had op een modelbouwbeurs. Bij de Britse figuren waren er vijf met tropenhelm. Zo kwam ik op het idee op de hoofden van de Rough Riders te wisselen met die hoofden en Britse Lansiers uit de Zulu-oorlog te maken. Ik heb eerst 1 figuur gebruikt om te kijken of dit kon. Toen dit lukte was het de bedoeling om 2 squads te maken van 10 figuren elk. Jammer genoeg kon ik geen nieuwe Britse figuren in het juiste formaat meer vinden om er zoveel te maken. Dan maar gewoon via héél véél zag-, schaaf-, vijl- en plakwerk de volgende vier omgebouwd zodat ik tot een squad van 1 Sergeant en 4 Rough Riders kwam. Het resultaat kunt u hieronder bewonderen.

1_Rough_Ridder_Squad01.jpg

1_Rough_Ridder_Squad02.jpg

1_Rough_Ridder_Squad03.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er goed uit. Welke ik erg mooi gelukt vindt zijn de grijze en bruine paarden. Deze zijn wat minder statisch dan de witte en de zwarte. De kleur is te egaal naar mijn smaak. Vooral die bruine is mijn favoriet. Die witte sokjes maakt het helemaal. zoiets zou u dan ook eens moeten proberen bij de witte of de zwarte. Dat geeft net dat extra om het maar zo te schrijven.
 
Haha die wim die schilderd er lekker op los, die gaat vooruit he

Mooi werk trouwens wimmeke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan